مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تمرکز مالکیت و تاثیر آن بر گزارشگری مالی

تمرکز مالکیت و تاثیر آن بر گزارشگری مالی

این پایان نامه در مورد تمرکز مالکیت و با عنوان تمرکز مالکیت و تأثیر آن بر گزارشگری مالی می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۶
حجم ۲۲۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی حسابداری

توضیحات کامل

این پایان نامه در مورد تمرکز مالکیت و با عنوان تمرکز مالکیت و تأثیر آن بر گزارشگری مالی می باشد. تمرکز مالکیت به عنوان یکی از ساز و کارهای حاکمیت شرکتی  تحقیقات زیادی  با موضوع مالکان نهادی انجام شده است که نشان می دهد این مالکان، مدیریت شرکت را به تمرکز بر عملکرد اقتصادی و اجتناب از رفتارهای فرصت طلبانه وا می دارند. [۶۰]، البته  تحقیقاتی نیز وجود دارد که بیان می‌کند مالکان نهادی بر عملکرد کوتاه مدت شرکت متمرکز هستند و موفقیت بلند مدت شرکت را مورد توجه قرار نمی‌دهند. [۶۰]. در این بخش از ادبیات حسابداری اتفاق نظر کاملی وجود ندارد، ولی به طور کلی نقش مالکان نهادی عاملی اثرگذار بر عملکرد مدیریت پذیرفته شده است.

 

 

 

 

شواهد تجربی نشان می‌دهد که تمرکز مالکیت  ضعیف اغلب باعث پایین آمدن کیفیت گزارشگری مالی، دستکاری و بیش از حد نشان دادن سود و تقلب در صورت‌های مالی می‌شود. کوهن و هانو حاکمیت شرکتی را به عنوان ابزاری که فعالیت‌های نظارت را به وسیله هیأت مدیره و کمیته حسابرسی به منظور اطمینان در درستی فرآیند گزارشگری مالی ایجاد می‌کند، تعریف کردند. حسابرسان انجام دهنده فعالیت‌های حسابرسی هستند؛ به ویژه کمیته حسابرسی که دائماً با شیوه‌های پیچیده در حاکمیت شرکتی در تماس است. از این رو، به طور کلی، حسابرسان باید با مدیران، هیأت مدیره و کمیته حسابرسی کار کنند تا سهامداران را نسبت به دریافت گزارشگری مالی با کیفیت بالا و حمایت از منافعشان مطمئن کنند. [۱۴].  

 

 

 

 

 

تحقیقات نشان دادند که ساختار تمرکز مالکیت ضعیف با کیفیت گزارشگری مالی پایین و مشکل کنترل داخلی در ارتباط است یک نظارت قوی به طور بالقوه بودجه زمانی حسابرسی (برای مثال، به طور بالقوه اندازه نمونه را کم می‌کند) را کاهش می‌دهد و بی‌عیبی صورت‌های مالی را افزایش می‌دهد و در نتیجه، باعث افزایش کارایی وکارآمدی حسابرسی می‌شود. در نتیجه حق‌الزحمه‌های حسابرسی کاهش می‌یابد.  ریسک حسابرسی، به اثر متقابل ریسک ذاتی(ناشی از ویژگی‌های شرکت)، ریسک کنترل (به کیفیت کنترل داخلی مربوط است ) و ریسک عدم کشف(به شکست روش‌های حسابرسی در کشف اشتباهات با اهمیت وابسته است) مربوط است.  بنابراین، مطابق چارچوب ریسک حسابرسی، تمرکز مالکیت ضعیف احتمالاً میزان ارزیابی ریسک ذاتی و ریسک کنترل را افزایش می‌دهد. افزایش این ریسک‌ها روی بودجه زمانی حسابرسی، که باعث افزایش حق‌الزحمه حسابرسی مستقل می‌شود، اثر می‌گذارد. [۱۴].

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 
تعریف مفهومی تمرکز مالکیت
۲-۴ تمرکز مالکیت
۲-۴-۱ اهمیت تمرکز مالکیت
۲-۴-۲ تمرکز مالکیت و تأثیر آن بر گزارشگری مالی
۲-۴-۳ تمرکز مالکیت و سهامداران عمده در مقابل سهامداران خرد
۲-۵ مالکیت نهادی
۲-۵-۱ سهامداران نهادی و تئوری‌های مطرح
۲-۵-۲ انگیزه و اهداف سهامداران نهادی 
۲-۵-۳ روند رشد سهامداران نهادی

۲-۹ پیشینه تحقیق
۲-۹-۱ تحقیقات خارجی
۲-۹-۲ پیشینه تحقیقات داخلی
۲-۹-۲-۱ تحقیقات داخلی تمرکز مالکیت نهادی و مدیریتی
۲-۹-۲-۲ تحقیقات داخلی حق‌الزحمه حسابرسی

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: