مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تمرینات درس مدیریت شبکه اثنی عشری

دسته بندی :کامپیوتر محمد 29

تمرینات درس مدیریت شبکه اثنی عشری

دسته بندی شبکه های کامپیوتری
فرمت فایل doc
حجم فایل 11.379 مگا بایت
تعداد صفحات 25
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

1-Frameworx

تمرین درس مدیرت شبکه دانشگاه قزوین : جعفر عالی نژاد

Frameworx انجمن TMمجموعه‌ای از بهترین شیوه‌ها و استانداردهای را فراهم می کند که طرحی موثر و کارآمد، عملیات کسب و کار می باشد. آن شما را به ارزیابی و بهینه سازی با استفاده از یک رویکرد سرویس‌گرا ثابت به عملیات و یکپارچه سازی قادر می سازد. ابزار عملی موجود در Frameworx کمک به بهبود مدیریت end-to-end خدمات در سراسر محیط های پیچیده، چند شریکی می‌کند. همه Frameworx، از چارچوب اطلاعات، توسط رهبران صنعت و پزشکان با همکاری انجمن TM تکمیل و ایجاد شده است.

——————————————————————–

2- MIB Browse

——————————————————————–

3- Discover

در این قسمت می توان محدوده ای از آدرس های ip را برای کشف کردن دستگاه های فعال در شبکه بصورت خودکار scan کرد. برای انجام این کار در ادامه شما را به استفاده از رابط discover آشنا می کنیم.

وقتی که برای اولین بار از dude استفاده می کنید، پنجره discover به طور خودکار باز می شود، همچنین برای باز کردن این پنجره می توان بر روی آن کلیک کرد. این پنجره گزینه های مختلفی دارد که ئر ائامه شما را با آنها آشنا می کنیم.

  • General

– Scan networks : در این قسمت ip شبکه هایی را که می خواهیم آنها را scan کنیم وارد می کنیم. همچنین با کلیک کردن بر روی فلش پایین می توانیم شبکه های بیشتری را اضافه کنیم.

– Agent : برای انتخاب کردن agentهایی که در شبکه داریم استفاده می شود. در اولین استفاده در حالت پیش فرض قرار دارد یعنی سیستم local را انتخاب می کند. با کلیک کردن بر روی آیکون … به فهرست agentهای موجود یا اضافه کردن agent جدید می روید که می توانید از agent مورد نظرتان را انتخاب یا وارد کنید.

– Add network to auto scan : زمانی که این گزینه را انتخاب کنید پس از اسکن اولیه نقشه زا به صورت خودکار به روز رسانی می کند. فاصله به روز رسانی به طور پیش فرض یک ساعت می باشد که می توانید آنرا در منوی تنظیمات dude تغییر دهید.

– Black list : این قسمت به شما این امکان را می دهد تا دستگاه هایی را که نباید scan شوند را انتخاب کنید. اگر شما دارای دستگاه پرینتر هستید که به طور عجیبی نسبت به scan شدن واکنش نشان می دهد یا دستگاه های دیگری دارید که دوست ندارید آنها را scan کنید این گزینه بسیار مفید می باشد. با کلیک کردن بر روی دکمه … می توانید لیست دستگاه هایی را که می خواهید به راحتی اضافه کنید.

———————————————————————-

تمرین4: خطایی درشبکه ایجاد کرده و رفع اش را مانیتور کنید.

در سیستم پینگ میکنیم تا ببین در ستسم قطعی هست یا نه:

Polling

این برگه به شما اجازه می دهد تا زمانهای سرکشی و timeout را برای این دستگاه پیکربندی کنید. توجه داشته باشید که تنظیمات مخصوص دستگاه همزاره تنظیمات کلی و تنضیمات نقشه را لغو می کند.

Enabled: آیا هرگونه سرویسی که در دستگاه می باشد را poll کند.

Probe interval: هر چند وقت یکبار سرویس های موجود را بررسی کند.

Probe timeout: چقدر زمان باید از شروع یک polling تا برگشت جواب باید منتظر باشد. اگر پاسخ دریافت شد که دستگاه سبز رنگ است در غیر این صورت به رنگ نارنجی تبدیل خواهد شد.

Probe down count: چند بار عمل polling با شکست مواجه شود مجاز به تکرار می باشد. وقتی که polling با شکست مواجه شود دستگاه نارنجی رنگ خواهد شد و پس از اینکه چندین بار با شکست مواجه خواهد شد که مقدار آن در این قسمت مشخص می شود، دستگاه قرمز رنگ خواهد شد و عمل polling برای این دستگاه متوقف خواهد شد.

Use notification: پس از اینکه سرویس down شود dude چه اقدامی انجام دهد. اطلاعیه و هشدار می تواند از لیست از پیش تعریف شده انتخاب شود و یا با کلیک بر روی دکمه (…) گزینه جدیدی را انتخاب کنید.

برای مثال در شکل زیل برای سرویس ping حالت “probe down” رخ داده است در حالی که همه سرویس های دیگر ok هستند. سرویس ping به رنگ قرمز تبدیل شده در حالی که رنگ دستگاه نارنجی است، زیرا سایر سرویس ها قابل دسترس هستند.

———————————————————

تمرین 11 فصل 5: شکل مرتب کردن جدول ipnettomediatable ذیل را ترسیم و تمامی مقاریر object ها را در هر سطر با فرمان get-next-request مثل شکل 5.16 کتاب حل کنید. Index ها ipnettomediaifindex وipnettomedianetaddress می باشند. Sysuptime را در نظر نمی گیرید.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: