مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تنوع فرهنگی و نظریه های مربوط به آن و بررسی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی و مشارکت اجتماعی

تنوع فرهنگی و نظریه های مربوط به آن و بررسی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی و مشارکت اجتماعی

در این نوشتار به مباحثی از جمله؛ تنوع فرهنگی و نظریه های مربوط به آن، تنوع قومی، تنوع مذهبی، تنوع زبانی، مدیریت، مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی و مشارکت اجتماعی پرداخته شده است

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۴۳
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

تنوع فرهنگی و نظریه های مربوط به آن و بررسی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی و مشارکت اجتماعی

 
 
 
 
 
مقدمه
تحقق اهداف هر جامعه نیاز به استفاده از تمام منابع مادی و انسانی آن جامعه دارد. مدیریت صحیح منابع انسانی یکی از مهم ترین عوامل جهت رسیدن به مطلوب های جامعه می باشد. کشور ایران از گذشته های دور، سرزمین اقوام و مذاهب گوناگون بوده است. مردمانی با فرهنگ غنی که سال ها در کنار هم مسالمت آمیز زندگی کرده اند و جامعه ای با تنوع فرهنگی زیبا آفریده اند.از جمله سازمان های مهم جامعه که با تنوع و گوناگونی فرهنگ ها مواجه است، آموزش و پرورش است. امروزه بنا به دلایل مختلفی از جمله مهاجرت، بافت دانش آموزی مدارس از تنوع قومی و مذهبی بسیاری برخوردار است.
 
 مدیران و معاونان مدارس نقش بسیار مهم و اساسی در رهبری این جامعه کوچک به منظور هویت بخشی و نمود فرهنگ نسل آینده ساز اقوام و مذاهب دارند. آداب و رسوم، لهجه و لباس هر قوم، حاصل تجارب شادی ها و غم های انسان هایی است که سرنوشت مشترکی را تجربه کرده اند و امید دارند که فرهنگ خود را به دیگران معرفی کنند و بر غنای آن بیفزایند. دانش آموزان گاه هویت قومی و فرهنگی خویش را پنهان می کنند و ناخواسته به تسلط یک فرهنگ بر جامعه رنگارنگ ایران دامن می زنند. آنان باید بیاموزند هویت قومی و فرهنگی آنها افتخاریست که از نسل های گذشته به ارث برده اند و باید افتخار آمیز به معرفی آن بپردازند. مدرسه محیط بسیار مناسبی جهت متجلی شدن عنصرهای فرهنگی اقوام و مذاهب گوناگون است که اگر با مدیریت مناسب همراه باشد باعث فراهم شدن بستری پر نشاط و پویا و فعال برای فعالیت های آموزشی و در کنار آن مشارکت هر چه بیشتر دانش آموزان در امور فرهنگی، ورزشی، هنری و …می گردد. مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی، از نیازهای اساسی مدیریت سیستم آموزش و پرورش است که اگر در کنار مهارت های مدیریت آموزشی قرار گیرد، رشد و بالندگی آموزشی و پرورشی دانش آموزان را در پی دارد.
 
 در این نوشتار به مباحثی از جمله؛ تنوع فرهنگی و نظریه های مربوط به آن، تنوع قومی، تنوع مذهبی، تنوع زبانی، مدیریت، مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی و مشارکت اجتماعی پرداخته شده است.
 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه ۴
۲-۱- تعریف فرهنگ ۵
۲-۲-۱- فرهنگ پذیری ۸
۲-۲-۲- وجوه تفاوت فرهنگ ها ۱۱
فردگرایی – جمع گرایی ۱۱
ارتباط پیچیده- بافت و ساده- بافت ۱۳
پرهیز از ابهام ۱۴
فاصله قدرت ۱۵
مردانگی – زنانگی ۱۶
۲-۲-۳- انواع گروه با توجه به تنوع فرهنگی ۱۷
جدول(۲-۱) فرمول بهره وری در گروه های کاری(زاهدی،۱۳۷۹،ص۱۰۷). ۱۸
۲-۲-۴- عوامل پیدایش تنوع فرهنگی ۱۸
مهاجرت ۱۹
غلبه نظامی یا کشورگشایی ۱۹
تغییر قلمرو سیاسی ۲۰
مرزهای قومی ۲۰
جهانی شدن ۲۰
اختلاط چند عامل در کنار یکدیگر ۲۱
۲-۲-۵- مزایای تنوع فرهنگی ۲۱
۲-۲-۶- محدودیت های تنوع فرهنگی ۲۳
جدول(۲-۲) مزایا و محدودیت های تنوع در گروه ها (زاهدی،۱۳۷۹، ص ۱۰۸). ۲۴
۲-۲-۷- رویکردها و نظریه های تنوع فرهنگی ۲۶
رویکرد نفی تبعیض و عمل به انصاف ۲۷
رویکرد پذیرش و مطلوب دانستن تنوع ۲۸
رویکرد فراگیری از تنوع ۲۸
نظریه های مربوط به سیاست شناسایی ۲۹
پست مدرنیسم و سیاست تفاوت ۳۴
۲-۲-۸- دیدگاه اسلام در مورد تنوع فرهنگی ۳۷
۲-۲-۹- برخورد دولت با چند فرهنگی ۴۲
۲-۳- اقلیت ۴۴
۲-۳-۱- انواع اقلیت ۴۵
۲-۴- قوم ۴۶
۲-۴-۱- تنوع قومی – نژادی ۴۸
۲-۴-۲- قوم مداری ۴۹
۲-۴-۳- تنوع آداب و رسوم اقوام ۵۲
۲-۵- زبان و تنوع زبانی ۵۳
۲-۵-۱- نماد،  پیام و معنی ۵۶
۲-۵-۲- عوامل مؤثر بر تنوع زبانی ۵۹
۲-۶- تنوع دینی – مذهبی ۶۴
۲-۷- مدیریت و کارکردهای آن ۶۷
۲-۷-۱- نقش های مدیریت ۷۰
۲-۷-۱-۱- نقش های میان شخصی مدیران ۷۱
۲-۷-۱-۲- نقش های اطلاعاتی مدیران ۷۲
۲-۷-۱-۳- نقش های تصمیمی مدیران ۷۳
۲-۷-۲- سیر تطور مدیریت فراملیتی و جهانی ۷۴
۲-۷-۳- فرآیند مدیریت تنوع فرهنگی ۷۶
شکل (۲-۱) فرایند مدیریت تنوع فرهنگی(حاجی ده آبادی،۱۳۸۳، ص ۸۱). ۸۰
۲-۷-۳-۱-  شناخت وضعیت موجود ۸۰
۲-۷-۳-۲- شناخت وضعیت مطلوب ۸۲
۲-۷-۳-۳- شناسایی راهکارها ۸۳
۲-۷-۴- استراتژی ها مدیریت تفاوت های فرهنگی ۸۳
۲-۷-۵- الگوهای عمده سیاست گذاری قومی و فرهنگی ۸۸
۲-۷-۵-۱- مدل همانند سازی ۸۸
شکل (۲-۲) ابعاد نظریه همانند سازی.(صالحی امیری،۱۳۸۵ب،ص۵۹). ۹۱
۲-۷-۵-۲- مدل تکثر گرایی ۹۱
شکل(۲-۳) ابعاد نظریه همانند سازی. (صالحی امیری،۱۳۸۵ب،ص۶۹). ۹۵
۲-۷-۵-۳- مدل وحدت در کثرت ۹۵
۲-۷-۶- مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی ۹۷
– نگرش سیستمی داشتن ۹۷
– برقراری تعادل بین جهانی اندیشیدن و محلی عمل کردن ۹۸
– مهارت اعمال مدیریت تغییر در دوره گذار ۹۸
– توانایی کار همزمان در فرهنگ های گوناگون ۹۹
– توانایی انجام دادن کار گروهی ۱۰۰
– دانش زبان های مختلف ۱۰۰
– مهارت استفاده از رایانه ۱۰۱
– اعمال مدیریت در بستر فرهنگ های مختلف ۱۰۱
– داشتن هوش فرهنگی ۱۰۲
۲-۷-۷- مدیریت تنوع قومی ۱۰۳
الف- مهارت های انسانی ۱۰۴
ب- مهارت های ادراکی یا مفهومی ۱۰۴
۲-۸-۱- پیش نیازهای مشارکت ۱۰۷
۲-۸-۲- مشارکت اجتماعی ۱۰۸
۲-۸-۳- اهمیت مشارکت در اسلام ۱۱۰
۲-۸-۴- مشارکت مدرسه و عرصه های آن ۱۱۱
۲-۹- نقش مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی در ارتقاء مشارکت اجتماعی ۱۱۲
۲-۱۰- پیشینه تحقیق و مطالعات انجام شده ۱۱۵
۲-۱۰-۱- پژوهش های انجام شده در ایران ۱۱۵
۲-۱۰-۲- پژوهش های انجام شده در خارج از ایران ۱۲۳
 
فهرست منابع ۱۳۲
 
 
 
 
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: