مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جایگاه نیروگاههای آبی در محیط زیست

جایگاه نیروگاههای آبی در محیط زیست

بحران تغییر اقلیم ناشی افزایش گازهای گلخانه ای از جمله دی اکسید کربن به بررسی مختصر مزایای نیروگاههای آبی در مقایسه با سایر نیروگاهها پرداخته شده و در نهایت راهکارهایی جهت بهینه سازی مصرف انرژی ارائه گردد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۳
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات

توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته برق

جایگاه نیروگاههای آبی در محیط زیست

 
*قابل استفاده برای رشته محیط زیست
 
 چکیده
در حال حاضر نیروگاههای برق آبی جایگاه ویژه ای در محیط زیست دارا هستند. از آنجا که صنعت برق در جهان مسوول حدود ۳۰ درصد آلودگی هوا شامل انتشار گازهای دی اکسید کربن ، دی اکسید گوگرد و اکسیدهای ازت است و چون این نیروگاهها تشکیلات اقتصادی کاملا تمیزی هستند که با تکیه بر انرژی تجدید پذیر آب ، انرژی الکتریکی تولید می نمایند. لذا توسعه و بهینه سازی آنها از راههای نیل به دستور کار ۲۱ ( توسعه پایدار) است. در این نوشتار سعی شده است ضمن ارائه توضیحی در مورد بحران تغییر اقلیم ناشی افزایش گازهای گلخانه ای از جمله دی اکسید کربن به بررسی مختصر مزایای نیروگاههای آبی در مقایسه با سایر نیروگاهها پرداخته شده و در نهایت راهکارهایی جهت بهینه سازی مصرف انرژی ارائه گردد. 
 
 
واژه های کلیدی:

انرژیهای تجدیدپذیر

گازهای گلخانه ای

نیروگاههای برق آبی

تاثیر صنعت برق در آلودگی هوا

 
 
 
مقدمه 
بطوریکه امروزه مشخص شده است یکی از عوامل اصلی تغییر اقلیم در کره زمین ایجاد انواع آلودگیهای اتمسفری در اثر کاربرد بیش از حد سوختهای فسیلی است. رها شدن انبوه گازهای گلخانه ای در جو ، مسبب اصلی گرم شدن هوای زمین و تغییرات آب و هوای آن است که از مهمترین گازهای گلخانه ای می توان به )اشاره کرد.
 
این گاز که بیشتر حاصل احتراق سوختهای فسیلی می باشد اگر چه تا چندCO² دی اکسید کربن (سال قبل آلاینده محسوب نمی شد ولی امروزه یکی از مسایل بغرنج جهانی شده است. هر ساله در نتیجه فرایندهای زیستی و فیزیکی مختلف حدود ۲۰۰ میلیارد تن کربن به صورت دی اکسید کربن به اتمسفر وارد و از آن خارج میگردد که در راس آنها می توان به سوزاندن سوختهای فسیلی توسط انسان اشاره نمود که هر ساله ۶ میلیارد تن کربن به اتمسفر می افزاید بطوریکه تراکم این گاز در اتمسفر حدود ۳۵۶ قسمت در میلیون است .
 
{۱} همچنین انتظار می رود که مقدار آن تا سال ۲۰۵۰ به دو برابر مقدار فعلی برسد و اگر برای کنترل و کاهش آن اقدامی صورت نگیرد دمای زمین در طول ۵۰ سال آینده حدود ۱،۵ تا۴،۵ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت. {۲}در اثر گرم شدن زمین سطح آب دریاها بالا آمده و نتایج حاصل از آن برای بسیاری از کشورها فاجعه آمیز خواهد بود {۳}بگونه ای که تخمین زده اند تا سال ۲۰۲۰ میلادی سطح آب دریاها ۱۵ تا ۷۵ سانتی متر بالا خواهد آمد {۴}. بدیهی است بدلیل جهان شمول بودن این مشکل لازم است یک کوشش همگانی جهانی بمنظور کاهش گازهای آلوده کننده بعمل آید. 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
چکیده ۱
واژه های کلیدی ۲
مقدمه : ۲

صنعت برق و تولید گازهای گلخانه ای ۳

پتانسیل برقابی ۵

نیروگاههای برقابی و جنبه های زیست محیطی آن ۶

توسعه انرژی پایدار ( بهینه سازی تولید انرژی ): ۹

جمع بندی : ۱۲
فهرست منابع : ۱۳
 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: