دانلود اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم
دانلوداقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 36 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 30 |
فهرست مطالب
چكیده:. 3
کلید واژه :. 3
مقدمه:. 4
توصیف وضیعت و بیان مساله: 5
تعریف کلید واژه ها:. 5
اضطراب چیست؟. 5
نگرانی چیست؟. 6
جمع آوری اطلاعات شواهد 1 :. 7
مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس: 7
مصاحبه با دوستان: 7
مصاحبه با دیگر دبیران محمد: 8
مصاحبه با والدین محمد: 8
مصاحبه با خود محمد:. 9
مطالعات تحقیقات گذشته :. 10
اضطراب فیزیک چیست ؟. 10
اضطراب فیزیک واكنش احساس آگاهانه به یك یا چند مورد زیر است : 10
چگونه اضطراب فیزیک دانش آموزان افزایش می یابد ؟. 11
تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها :. 12
الف) عوامل محیطی. 12
1- فشارهای والدین :. 12
2- شیوه آموزش دبیر :. 12
3- محتوی كتاب های فیزیک :. 13
4- تجارب منفی :. 13
ب) شیوه های اشتباه آموزش فیزیک. 13
1) تأكید بر سرعت در پاسخ گویی :. 13
پ) عوامل فردی. 14
1) كاهش اعتماد به نفس :. 14
2) احساس ضعف و كمبود :. 14
یافته های علمی. 15
● نشانه های استرس. 16
▪ نظریه های روانکاوی: 16
▪ نظریه های رفتاری: 16
▪ نظریه وجودی: 17
انتخاب راه جدید موقتی :. 18
اجرای راه حل و نظارت بر آن :. 20
گردآوری اطلاعات ( شواهد2 ). 21
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن :. 23
پیشنهادات. 23
منابع :. 25
چكیده:
پژوهش نشان داده است كه عامل بسیاری از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی مدرسه و كلاس درس است كه با اصلاح روش تدریس ، در ارزیابی و ارزشیابی قابل تضعیف می باشد.
و اما پژوهش حاضر در مورد محمد دانش آموز پایه اول متوسطه است كه دچار اضطراب در كلاس و به خصوص در درس فیزیک است كه پس ازبرخورد با این مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربیات افراد متخصص پرداخته و بعد آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هایی به بهبود و كاهش اضطراب او پرداختم.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت