مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود بتن در كارگاههای ایران 66 ص

دسته بندی :عمران مدیریت 24

دانلود بتن در كارگاههای ایران 66 ص تحقیق بتن در كارگاههای ایران 66 ص مقاله بتن در كارگاههای ایران 66 ص بتن در كارگاههای ایران 66 ص

دسته بندی عمران
فرمت فایل zip
حجم فایل 98 کیلو بایت
تعداد صفحات 97
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 97 صفحه

بتن در كارگاههای ایران مصرف بتن بعلت ارزانی و دسترسی راحت به آن روز به روز در سراسر جهان توسعه می یابد زیرا مصالح مورد مصرف در بتن كه عبارت از شن و ماسه و سیمان است بحد وفور در همه جای كره زمین یافت می شود.
از طرفی بعلت عمر طولانی قطعات بتنی و مقاومت بتنی و مقاومت آن در مقابل عوامل جوی در مقایسه با سایر مصالح مخصوصا فولاد توجه مهندسین را در سراسر دنیا به خود معطوف داشته و در نتیجه كاربرد آن روز به روز زیادتر می شود، بطوریكه در صد ساختمانهای بتنی بلند به نسبت ساختمانهای دیگر روز به روز رو به فزونی است حتی در بعضی ممالك احداث ساختمانهای بلند فقط با بتن آرمه مجاز است.
دیگر از جاذبه های بتن آنست كه این جسم قبل از سخت شدن سیال بوده و در هر شكل قالبی كه ریخته شود بعد از سخت شدن به همان شكل در می آید از این راه معماران و طراحان می توانند اجزاء مختلخ ساختمان را از لحاظ هندسی به دلخواه خود نمایند.
در عوض عیب بزرگ قطعات بتن آرمه آنست كه هیچ وقت فرضیات محاسباتی كاملا مطابق واقعیت نیست زیرا اولین فرضی كه یك محاسب ساختمان بتن آرمه می كند آنست كه بتن و فولاد را جسم همگن فرض نموده و تنش و كرنش آنها را مساوی در نظر می گیرد و محاسبات خود را بر مبنای آن شروع كرده و ادامه می دهد در صورتیكه این فرض كاملا با حقیقت وفق نمی دهد و تنش و كرنش بتن و فولاد كاملا مساوی نیستند.
ولی اگر در طراحی بتن وساخت و اجراء و عمل آوری و بالاخره در نگهداری آن دقت كافی بعمل آید و بتن مطابق دستورالعمل های مؤسسات تحقیقاتی و استاندلردهای دنیا طراحی و ساخته شود شاید به میزان قابل توجهی فرضیات و عمل بهمدیگر نزدیك شوند.
برای رسیدن به این هدف كه بتوانیم در ایران بتنی كاملا مطابق با استانداردهای بین المللی استفاده نمائیم دو اشكال موجود است: الف: بتن استاندارد با كیفیت عالی به مراتب از بتنی كه ما اینك در كارگاهها از آن استفاده می نمائیم گرانتر تمام می شود و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست و این مطلب برای سازندگان واحدهای مسكونی كه اغلب قریب به اتفاق انبوه سازان واحدهای مسكونی بوده و فروشندگان آن می باشند نه استفاده كنندگان از آن، خوشایند نیست.
ولی اگر توجه داشته باشیم كه بتن با كیفیت خوب، توان باربری بیشتری را دارا می باشد، متوجه می شویم كه بتن خوب در نهایت از لحاظ اقتصادی بیشتر به صرفه نزدیك است برای مثال می توانیم بگوییم كه طبق استانداردهای بین المللی مهندس محاسب مجاز است كه بار فشاری معادل 210 كیلوگرم بر سانتیمتر مربع را روی سازه بتنی بگذارد ولی عملا مهندسین محاسب ایرانی بیش از 80 تا 90 و حداكثر 110 كیلوگرم بر سانتیمتر مربع توان باربری قائل نیستند.
یعنی چیزی كمتر از 2/1 توان مجاز و این بعلت بدی اجراء بتن می باشد.
در اینصورت مشاهده می شود اگر ساخت بتن با كیفیت عالی حتی اگر 20 درصد هم گرانتر تمام شود با توجه به حداكثر توان باربری بتن هنوز 80 درصد به نفع تولید كننده است.
ا طرفی ابعاد قطعات بتنی با توان باربری بالاتر كوچك تر شده در نتیجه فضای كمتری را اشغال می نماید و این خود موجب وسیع تر شدن فضاهای معماری می شود.
ب : نكته دوم كمبود و یا بهتر بگوئیم نبود كارگران ماهر بتن ساز و عدم آشنائی كارگران به رفتارهای بتن می باشد.
زیرا اكثر دست

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: