مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود تحقیق به حداقل رساندن هزینه و افزایش سودآوری در واحدهای تولیدی

دسته بندی :حسابداری مدیریت 23

مفاهیم و روشهای ارائه شده در این تحقیق غالباً در رابطه با واحدهای تولیدی، مورد بحث قرار می گیرد اما باید توجه داشت كه این مفاهیم و روشها در موارد دیگر از قبیل (1) واحدهای تجاری كوچك (بطور اعم) (2) واحدهای غیرتولیدی مانند فروشگاه ها و مؤسسات خدماتی نظیر بانكها، شركتهای بیمه و هتلها و (3) سازمانهای غیرانتفاعی مانند بیمارستانها، كتابخانه ها، مدارس، د

دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات 40
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مقدمه

مفاهیم و روشهای ارائه شده در این تحقیق غالباً در رابطه با واحدهای تولیدی، مورد بحث قرار می گیرد. اما باید توجه داشت كه این مفاهیم و روشها در موارد دیگر از قبیل: (1) واحدهای تجاری كوچك (بطور اعم) (2) واحدهای غیرتولیدی مانند فروشگاه ها و مؤسسات خدماتی نظیر بانكها، شركتهای بیمه و هتلها و (3) سازمانهای غیرانتفاعی مانند بیمارستانها، كتابخانه ها، مدارس، دانشگاه ها و مؤسسات دولتی، كاربرد دارد. عملاً هر سازمانی كه مسئولیت استفاده مؤثر از منابع را بعهده دارد، می تواند و باید از مفاهیم و روشهای حسابداری صنعتی استفاده كند. حسابداری صنعتی مانند بسیاری از رشته های دیگر، در سالهای اخیر تحت تأثیر روشهای مقداری مدیریت و مدلهای تصمیم گیری قرار گرفته و روشهائی مانند با صرفه ترین مقدار سفارش، ارزش فعلی جریان وجوه، بررسی و ارزیابی برنامه ها، تحلیل سودآوری، تحلیل مخاطرات، احتمالات و تحلیل همبستگی آماری و برنامه ریزی خطی برای به حداقل رساندن هزینه و افزایش سودآوری، در آن مطرح می باشد.

در این تحقیق، علاوه بر تشریح مباحث فوق، مطالبی درباره روشهای كاملاً تازه مانند نظریه منحنی فراگیری، بودجه بندی بر مبنای صفر، بودجه بندی بر اساس احتمالات، مفاهیم جدید بازاریابی، نظریه جدید قیمت گذاری انتقالات داخلی و قیمتهای سایه به بحث گذارده شده است. تركیب مدلهای ریاضی و تصمیم گیری همراه سیستم اطلاعاتی كامپیوتری با جنبه های بنیادی نظری و عملی حسابداری صنعتی و مفاهیم مربوط به علوم رفتاری، قابلیت استفاده این كتاب را برای تدریس در كلاسهای درسی و دوره های آموزشی افزایش می دهد.

مضافا، این كتاب، علاوه بر قابلیت استفاده‌ای كه برای آموزش كامل حسابداری صنعتی در دانشگاه ها و مراكز آموزشی دارد، می‌تواند بعنوان مرجعی برای بهبود سیستم حسابداری صنعتی واحدهای تولیدی و غیرتولیدی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تخصیص هزینه‌های سربار برحسب دوایر بمنظور هزینه‌یابی و كنترل هزینه

در این فصل موارد مزبور با استفاده از نرخهای جذب سربار كارخانه برای هر دایره، مورد بررسی بیشتر قرار می دهد. هدف از این بررسی، تشریح مواردی از قبیل منظور كردن هزینه های سربار به محصولات با سفارشات، كنترل هزینه ها از طریق حسابداری سنجش مسئولیت و فراهم آوردن اطلاعات مفید برای تصمیم گیری و تجزیه و تحلیل می باشد. روشهای كنترل هزینه های مواد و دستمزد در جلد دوم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از آنجائیكه تولید هر محصول به حداقل مشخصی مواد و نیروی كار نیاز دارد، لذا به میزان محدودی می‌توان از طریق كنترلهای مزبور، اینگونه هزینه ها را كاهش داد. این وضعیت در مورد سربار كارخانه متفاوت است زیرا هر چه كنترل هزینه‌های سربار دقیق تر باشد، امكان كاهش آنها بیشتر می‌گردد.

اعمال كنترل مسئولیت بمنظور نگاهداشتن بهای تمام شده یك واحدو كل هزینه ها در سطح بودجه تعیین شده از طریق تخصیص هزینه‌های سربار كارخانه به دوایر تسهیل می گردد. تخصیص هزینه های سربار كارخانه به دوایر در مؤسسات غیرتولیدی و غیرانتفاعی نیز در این فصل مورد بررسی قرار می گیرد.

مفهوم تخصیص هزینه های سربار به دوایر

تخصیص هزینه‌های سربار كارخانه به دوایر به مفهوم تفكیك كارخانه به بخشهائی (دایره، مركز هزینه) است كه هزینه ها به آن بخشها منظور می‌گردد. از نقطه نظر حسابداری، دلایل اساسی تفكیك كارخانه به دوایر و مراكز هزینه عبارتست از (1) هزینه یابی دقیق تر و صحیح تر سفارشات و محصولات و (2) كنترل مسئولیت هزینه های سربار.

از آنجائیكه تخصیص هزینه های سربار كارخانه به داویر مستلزم بكارگیری نرخهای متفاوت جذب هزینه های سربار است، لذا این امر هزینه یابی دقیق تر و صحیح تر سفارشات و محصولات را امكان پذیر می سازد. بدین ترتیب سهمی از هزینه های سربار كارخانه هر دایره، با استفاده از نرخ جذب سربار دایره مزبور، به سفارش یا محصولی كه از آن دایره می گذرد منظور می شود. بنابراین بجای اینكه هزینه های سربار كارخانه بر اساسر یك نرخ كلی جذب سربار به حساب سفارشات یا محصولات منظور شود، مبالغ متفاوتی از هزینه های سربار (برحسب

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: