مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود تحقیق دستگاه و وسائل موتوری بالابر 35ص

دسته بندی :مکانیک مدیریت 28

دانلود دستگاه و وسائل موتوری بالابر 35ص تحقیق دستگاه و وسائل موتوری بالابر 35ص مقاله دستگاه و وسائل موتوری بالابر 35ص دستگاه و وسائل موتوری بالابر 35ص

دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات 55
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 55 صفحه

دستگاه و وسائل موتوری بالابر: دستگاه ها و وسائل موتوری بالابر عبارتند از كلیة وسائل و تجهیزات ثابت و متحرك موتوری كه برای بالا بردن، پایین آوردن و جابجایی و نصب مصالح و وسائل و تجهیزات ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند، از قبیل انواع مختلف جزثقیل های ثابت (تاوركرین ها و وینچ ها) و جرثقیل های كامیونی، آسانسورهای موقت و نظایر آن قسمتهای تشكیل دهندة دستگاه ها و وسائل بالابر و اجزاء آنها شامل (قطعات اصلی، اتصالات، كابل ها و زنجیرها، قلاب های بلند كننده، مهارها، پایه ها، پی ها، تكیه گاه‌ها، ریل ها، كابین ها و غیره)كه با رعایت اصول و قواعد فنی و دستورالعمل باید دارای ضریب اطمینان حداقل 4 باشد و توسط اشخاص ذیصلاح نصب و آماده بكار شوند.
هر وسیلة بالابر دارای ظرفیت بار مجاز و همچنین سرعت كار مطمئن و مشخصی است كه باید این مشخصات روی تابلویی درج و در محل مناسبی بر روی دستگاه نصب شود تا باری كه حمل می شود و سرعت كار بالابر، به هیچ وجه نباید از ظرفیت بار و سرعت كار مطمئن آن بیشتر باشد.
كلیة پیچ و مهره ها در دستگاه بالابر باید به ترتیبی باشند كه طول پیچ به اندازة كافی بوده و در صورت لزوم بتوان مهره ها را آچر كشی و محكم نمود، همچنین پیچ و مهره‌های قطعات متحرك باید دارای واشهرای فنر باشد تا از شل شدن مهره ها جلوگیری بعمل آید.
كابین و محل كار اپراتور دستگاه ها و وسائل بالابر: كابین باید دارای سقف محكم و مطمئن بوده تا از خطرات احتمالی سقوط اجسام بر روی سقف محفوظ بماند و باید به ترتیبی باشد كه اپرتور میزان دیدكافی در اطراف خود برای انجام عملیات داشته باشد و به وسائل ارتباط صوتی، گرم كننده، خنك كننده و اطفاء حریق مجهز باشد.
قسمتهای مختلف دستگاه ها و وسائل بالابر باید طبق برنامه ذیل مورد بازدیدهای دوره‌ای یا معاینه فنی و آزمایش قرار گیرند: الف)بازدید روزانة قلاب، حلقه ها، اتصالات، چنگكها، كابل ها، زنجیرها و بطور كلی تمام لوازمی كه برای بستن و بلند كردن مورد استفاده قرار می گیرد ب)بازدید فنی كلیة قسمتهای دستگاه هفته ای یكبار توسط اشخاص ذیصلاح ح)معاینه فنی و آزمایش كلیه قسمتهای دستگاه توسط شخص ذیصلاح و صدور گواهی نامة اجازة كار هر سه ماه یكبار كلیة تعمیرات اساسی و تعویض قطعات و لوازم اصلی كه بر روی دستگاه بالابر انجام می‌شود باید در دفتر ویژه ای توسط شخص ذیصلاح امضاء گردد.
رانندگان و یا اپراتورهای دستگاه باید دارای شرایط زیر باشند.
الف)از لحاظ جسمی و روانی در سلامت كامل بوده باشند ب)دوره ی آموزشی را طی نموده و دارای گواهینامه مربوط و پروانه مهارت فنی باشند.
ج)در مورد جرثقیل سیار (نصب شده بر روی كامیون) علاوه بر شرایط فوق داشتن گواهینامه رانندگی مربوط طبق ضوابط آئین نامه راهنمایی و رانندگی نیز الزامی است.
هر دستگاه بالابر علاوه بر اپراتور و راننده باید دارای یك نفر كمك اپراتور یا علامت دهنده نیز باشد و این شخص باید مرودر محوه علامت دادن با دستها یا وسائل هشدار دهنده و نوع علائم مشخصه و یكنواخت آموزش لازم را دیده باشد.
از روی معابر و فضاهای عمومی مجاور كارگاه ساختمانی نباید هیچ باری به وسیلة دستگاه های بالابر عبور داده شود و چنانچه این كار اجتناب ناپذیر باشد باید موارد زیر رعایت شود.
الف)گماردن یك یا چند نگهبان ب

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: