مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود تحقیق دهکها و ضریب جینی در ایران 13 ص

دانلود دهکها و ضریب جینی در ایران 13 ص تحقیق دهکها و ضریب جینی در ایران 13 ص مقاله دهکها و ضریب جینی در ایران 13 ص دهکها و ضریب جینی در ایران 13 ص

دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 115 کیلو بایت
تعداد صفحات 16
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 16 صفحه

دهکها و ضریب جینی در ایران شكاف اقتصادی» بین گروههای مختلف جامعه میتواند مشكلاتی را در حوزههای مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی كشور پدید آورد تا آنجا كه پسلرزههای احتمالی ناشی از گسترش شكاف داراترینها و ندارترینها از عدم رویكرد شهروندان نسبت به یك تفكر و جناح سیاسی فراتر رفته و در سختترین شرایط «كارآمدی نظام سیاسی» را به چالش عمیق بكشاند.
این اتفاق نظر تصمیمسازان و مقامات عالیرتبه ایران كافی است تا آنها در برنامهریزی اقتصادی خود همواره «عدالت اجتماعی» را محور قرار دهند.
اما این اتفاق نظر یك روی سكه است چرا كه در باره نحوه و سازوكار تحقق عدالت اجتماعی و نوع ارتباط آن با اهداف توسعه اقتصادی همواره اختلاف نظر وجود داشته و دارد.
واقعیت این است كه مسئولان اذعان دارند برنامههای گذشته نظیر «اعمال برنامههای حمایتی» از یكسو و «نگهداشتن رشد اقتصادی» از سوی دیگر و اقداماتی نظیر پرداختن یارانهها به شیوه فعلی دیگر از حیث كارآمدی اجتماعی و منطق اقتصادی، توجیهپذیر نیست و باید طرحی نو در انداخت.
این در حالی است كه اقتصاد ایران در سالهای پس از انقلاب رویكردی درونگرا داشته است.
حال كه تصمیم گیرندگان كلان كشور در صدد پیوند به اقتصاد جهان و شناخت جایگاه ایران و ارتقای آن هستند؛ بیمها و امیدها در خصوص آینده به ویژه درباره اختلاف بین كمدرآمدها و پردرآمدها وارد مرحله جدیدی خواهد شد، برنامه چهارم توسعه كشور اكنون مراحل نخست پایهریزی را سپری میكند، شناخت وضعیت گذشته و حال در ترسیم آینده میتواند راهگشا باشد.
آماری كه به وسیله بانك مركزی منتشر میشود نشان میدهد كه بهطور میانگین در سالهای قبل از انقلاب (۱۳۵۷- ۱۳۴۸) فاصله درآمدی بین دهك اول و دهم (پائینترین و بالاترین دهك) حدود ۳۵ درصد برآورد میشود.
به عبارت دیگر دهك اول به عنوان پایینترین قشر درآمدی كشور قبل از انقلاب بهطور متوسط ۴/۱ درصد و دهك آخر به عنوان بالاترین قشر درآمدی بهطور متوسط ۸۳/۳۴ درصد درآمد را به خود اختصاص دادهاند.
این آمار نشان میدهد در سالهای یاد شده میانگین درآمد دهك اول ۴/۱ درصد، دهك دوم ۶/۲ درصد، دهك سوم ۷/۳ درصد و دهك چهارم ۷/۴ درصد بوده كه چهار گزینه پایین درآمدی كشور را تشكیل میدهند و متوسط درآمد چهار گزینه میانه به ترتیب دهك پنجم ۹/۵ درصد، دهك ششم ۵/۷ درصد، دهك هفتم ۲/۹ درصد و دهك هشتم۱۲درصد بوده.
قابل تأمل اینكه مجموع درآمد هشت دهك اول جامعه كمتر از ۵۰ درصد درآمد را در اختیار داشتهاند در حالی كه ۳۰/۴ دو گروه درآمدی بالای كشور به ترتیب دهك نهم ۱۵/۱۸ درصد و دهك آخر یعنی بالاترین قشر درآمدی جامعه به تنهایی ۸/۳۴ درصد را به خود اختصاص دادهاند.
آمار بانك مركزی درباره سالهای پس از انقلاب (۱۳۷۹-۱۳۵۸) به استثناء سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸ كه آمار آن در دسترس نبود، مؤید تغییرات اندكی در سطح درآمدی گروههای مختلف است بهطوری كه میزان درآمد چهار دهك پایین به ترتیب ۷/۱ درصد، ۲۷/۳ درصد، ۴۶/۴ درصد و ۶/۵ درصد برآورد شده كه در قیاس با سالهای قبل از انقلاب سطح درآمدی دهك اول تا چهارم افزایش یافته است.
همچنین سطح درآمد چهار گزینه میانه به ترتیب ۹/۶ درصد، ۳/۸ درصد، ۹/۹ درصد و ۷/۱۲ درصد ارزیابی شده كه نسبت به قبل از ان

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: