مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود تحقیق سازمان های غیر دولتی 39 ص

دسته بندی :آمار مدیریت 35

دانلود سازمان های غیر دولتی 39 ص تحقیق سازمان های غیر دولتی 39 ص مقاله سازمان های غیر دولتی 39 ص سازمان های غیر دولتی 39 ص

دسته بندی آمار
فرمت فایل zip
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات 43
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 43 صفحه

سازمان های غیر دولتی ماهیت پاره ای از نیاز های بشر به گونه ای است كه برای تأمین آنها باید به نهادهایی توسل جست كه به دولت ، بازار و خانوار تعلق ندارد .
به همین دلیل از دیر باز رسم بر این شد كه اشخاص و گروههای انسانی گرد هم آمدند و از طریق این نهادها آن نیازها را تأمین می كردند .
علیرغم این وضع ، در اواخر قرن بیستم بود كه محققین به این اندیشه افتادند كه به مطالعات و داده های مربوط به این نهادها سرو سامانی دهند و در قالب نظریه های منسجم و با زبانی واحد و گویشی مشخص ، آن را بیان كنند .
اما در ادامه ی روند مشكل بوجود آمد و این مشكل ، چالش اصلی آن بود كه با ورود محققین جدید به این عرصه و اغلب بدون آنكه سوابق مطالعاتی قبلی در نظر گرفته شود ، یك رشته عبارات و یك حلقه تعابیر جدید وارد این حوزه از مطالعات شد و از ارتباط و همسویی آنها به مطالعات و دست آوردهای قبلی غفلت می گشت .
این نهادها كه نه با شكل و شمایل نهاد های متعارف قانونی شباهت داشت و نه سودآور محسوب می شد و نه یك مؤسسه خصوصی محسوب می گشت با عناوین متفاوتی نظیر ، بخش داوطلبانه ، بخش سوم و سازمان غیر انتفاعی ، مؤسسات عام المنفعه و تشكل خدمات به دیگران نامیده می شدند .
یكی ازعمده ترین تلاشهایی كه برای كسب یك تعریف جامع وبه عنوان یك معیارتعریفی برای اینسازمان ها انجام شد ، مجموعه ی مطالعات و تحقیقاتی است كه به همت « سالامن وانهایمر » و در چارچوب طرح بخش غیر انتفاعی تطبیقی و در قالب ارائه خدمات مطلوب و حمایت از دیگر اقشار جامعه ( عام المنفعه ، غیرانتفاعی ) در دانشگاه « جان هاپكینز » انجام پذیرفته است .
كه می توان گفت این طرح مفصل ترین تحقیقی است كه بوسیله پژوهشگران علوم اجتماعی برای تعریف این بخش كه خارج از بازار و دولت وجود دارد ، داده اند .
این طرح در سال 1990 برای تحقیق درباره ی ماهیت ، ساختار ، تاریخچه ، وضعیت حقوقی و نقش بخش غیرانتفاعی در خیلی از كشورها آغاز شد .
برای تسهیل در این تحلیل تطبیقی اولین وظیفه ی متولیان طرح آن بود كه «یك زبان و مفهوم مشترك برای سازمان های غیرانتفاعی تعریف كنند ، یعنی برای معرفی و تبیین ان یك ادبیات واحد و مشخص و معین بكار گرفته شود ».
بر اساس تعاریف موجود و واقعیات تجربی كشورهای حوزه ی مطالعه ، محققین طرح ، به تعریفی دست یافتند كه به تعریف ساختاری ـ عملیاتی بخش غیر انتفاعی معروف شد.
قبل از آنكه به طور كامل به بررسی درباره ی این تعریف ساختاری ـ عملیاتی بپردازیم به صورت اختصار به تلاشهای دیگری كه برای تعریف این سازمان انجام شده اشاره می نمائیم .
عمده تعاریفی كه تاكنون در مورد این سازمان ها حاصل شده ، می توان از سه دیدگاه بررسی كرد : الف ) از منظر ماهیت ورودی های سازمان ب ) از منظر خروجی های سازمان یا كالاها و خدماتی كه ارائه می كنند .
ج ) از جهت نحوه توزیع مازاد درآمد .
الف : ازجهت ورودی های سازمان دو نوع تعریف متفاوت می توان ارائه نمود ، تعریف اول برحسب درآمد و تعریف دوم برحسب عرضه كار می باشد .
نظام ملی حسابرسی در امریكا نمونه بارزی از تعاریف مبتنی بر درآمد است .
بر این اساس سازمان هایی غیرانتفاعی محسوب می شوندكه هزینه های آنهاعمدتا ازطریق كمك ها و مساعدت های مردم

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: