مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود تحقیق پول و بانكداری

دسته بندی :حسابداری مدیریت 31

با پولی شدن اقتصادها، اهمیت و نقش سیاست‌های پولی، ارزی و بانكداری در كشورها روزافزون گردیده است سیاست پولی به دلیل اثراتی كه بر حجم پول و تقاضای كل ودر نتیجه در اقتصاد دارد و بانكداری به جهت نقشی كه در هدایت نقدینگی و خلق اعتبار در جامعه دارد و همچنین ارز به لحاظ تأثیری كه بر بازرگانی ملی و بین‌المللی و تراز پرداخت‌های خارجی كشورها حائز اهمیت می‌ب

دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات 32
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

پیشگفتار

دنیای بانكداری سریعاً در حال تغییر است. امروزه برتری استراتژیك بانك‌ها از رشد و اندازه صرف به سوی تأكید بیشتر بر سودآوری، عملكرد و ایجاد ارزش دردرون مؤسسه تغییر جهت داده است. در این شرایط، اگر مدیران و كارشناسان بانك‌ها در نظر داشته‌باشند تصمیمیات مدیریتی مهمی آغازنموده، یا سیاست‌های صحیحی را اجرا كند، در بنیان‌گذاری فعالیت‌های بانكداری بیش از هر چیز نیازمند شناخت دانش روز و اتكای بر پایه‌های دقیق علمی هستند.با نگاهی به تحولات اقتصادی جامعه، به ویژه طی چند سال اخیر، به خوبی می‌توان دریافت كه اقتدار و یكه‌تازی نظام بانكی دولتی كشور در عرصه اقتصاد تدریجاً و بنابر ضرورت‌ها و الزامات داخلی و بین‌المللی در حال كاهش است. این اقتدار كه البته آثار مطلوب و نامطلوبی را نیز به همراه داشته، عمدتاً محصول ضرورت‌ها، طرز تفكرو نگرش حاكم بر فضای اقتصادی كشور در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی بود، كه نمود آن در قانون ملی شدن بانك‌ها، لایحة قانونی اداره امور بانك‌ها و قانون عملیات بانكی بودن ربا متبلور گردید.

در شرایط كنونی و متأثر از الزامات داخلی و بین‌المللی و فضای رقابتی حاكم بر اقتصاد جهانی، انجام برخی اصلاحات اساسی و ساختاری در قوانین و مقررات و نحوة فعالیت بانك‌های كشور اجتناب‌ناپذیر است. تلاش برای پیوست به سازمان تجارت جهانی (WTO)،توجه به خصوصی‌سازی و كاهش نقش تصدی‌گری دولت در فعالیت‌های اقتصادی، صدور مجوز افتتاح بانك‌های خصوصی و مؤسسات پولی و مالی غیربانكی، اصلاح قانون جذب سرمایه‌گذاری خارجی، یكسان‌سازی نرخ‌ارز، اجماع اراده مقامات ارشد اقتصادی و بانكی كشور در تدوین پروژه اصلاحات راهبردی برای اصلاح ساختار نظام بانكی كشور، تغییر نگرش به بانك به عنوان یك بنگاه اقتصادی و توجه به رعایت نسبت‌ها و استانداردهای ناظر بر عملیات بانكداری بین‌المللی از جمله نسبت كفایت سرمایه و اهمیت دادن به مفاهیمی نظیر: رمیك، بهره‌وری، كارایی، اثربخشی، سودآوری و مدیریت و بهینه‌ منابع و مصارف در فعالیت‌های بانك جملگی در این راستا بوده است.

با پولی شدن اقتصادها، اهمیت و نقش سیاست‌های پولی، ارزی و بانكداری در كشورها روزافزون گردیده است. سیاست پولی به دلیل اثراتی كه بر حجم پول و تقاضای كل ودر نتیجه در اقتصاد دارد و بانكداری به جهت نقشی كه در هدایت نقدینگی و خلق اعتبار در جامعه دارد و همچنین ارز به لحاظ تأثیری كه بر بازرگانی ملی و بین‌المللی و تراز پرداخت‌های خارجی كشورها حائز اهمیت می‌باشد.

امروزه پول و بانكداری از جمله مهمترین موضوعات اقتصادی دردنیا می‌باشند، اهمیت مطالعه پول و بانك اقتصاد را دردونكته می‌بایستی جستجونمود: اولاً پول و بانكداری با توجه به ارتباط نزدیكی كه با تغییرات حجم پول، تورم، بیكاری، تحولات اقتصادی دارد، دارای اهمیت است.

ثانیاً از آنجا كه در رابطة با موضوعات مختلف اقتصادی، جواب مطلق و شخصی در بین كارشناسان و متخصصین اقتصادی وجود ندارد، دارای اهمیت می‌باشد.

تولد پول:

باتوجه به مشكلات مبادلات پایاپای كه جوامع مختلف با آن مواجه‌بوده‌اند، ملاحظه گردید یك چنین سیستمی كارایی لازم را در تجارت و مبادلات نداشته، موجب محدودیت‌هایی در توسعه و رشد اقتصادی جوامع بشری گردیده‌است. در نتیجه، این سیستم به دلیل مشكلات فراوانی كه در مبادلات بوجود آورده بود به تدریج از بین رفت و یك اقتصاد پولی كه در آن از مشكلات ناشی از سیستم پایاپای اثری نبود، جایگزین آن گردید.

در حقیقت پول از جمله مهمترین و مفیدترین ابداعات بشر می‌باشد.

«تكامل پول در طول زمان در واقع خلاصه‌ای از تاریخ مدنیت بشراست».

تولد پول برای بشر دارای منافع زیادی بوده است. برای مثال پول به عنوان یك واحد شمارش باعث گردید تا چندگانگی قیمت بهحق در اقتصادهای ساده و كوچك كه درآن‌ها تنها چند كالا تولید و مصرف می‌شود، از بین برود.

وظایف پول:

روش دقیقی كه عمدتاً برای درك بعضی از پدیده‌های اقتصادی مورداستفاده قرار می‌گیرد و روش مناسبی هم می‌باشد، بررسی و تفكر در مورد جنبه مخالف آن پدیده‌ است. این موضوع مطمئناً در مورد پول نیز صحت دارد. جنبه مخالف یك اقتصاد پولی، چیزی است كه از آن به عنوان اقتصاد پایاپای یاد می‌شود، در یك چنین اقتصادی كالاها مستقیماً با كالاهای دیگر مبادله می‌شود.

به طور كلی برای پول چهار وظیفه اصلی در نظر گرفته می‌شود:

1 ) واسطة مبادله

2) وسیله سنجش ارزش (واحد شمارش)

(3وسیله حفظ ارزش

(4وسیله پرداخت‌های آتی

خواص مطلوب پول:

هر‌
چیزی برای اینكه بتواند پول باشد، می‌بایستی حداقل دارای پنج خصوصیت به شرح زیر باشد:

(1 قابل حمل بودن

(2 بادوام بودن

(3قابلیت تقسیم‌پذیری

(4یكسان و متحدالشكل بودن

(5 قابلیت تشخیص

پول بانكی (تحریری):

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: