مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود خلاقیت 20 ص

دسته بندی :کارآفرینی مدیریت 51

دانلود خلاقیت 20 ص تحقیق خلاقیت 20 ص مقاله خلاقیت 20 ص خلاقیت 20 ص

دسته بندی کارآفرینی
فرمت فایل zip
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات 31
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 31 صفحه

خلاقیت چیست ؟
خلاقیت برحسب فرایندتولید،شخص ابتكاركیفیت بالا وتولیدی ناب (در فرایندی بین فردی ودرون فردی )نیز تعریف شده است در پرورش خلاقیت كودكان ، باید برمفهوم فرآیند ، كه همان رشد وپرورش اندیشه های ابتكاری است ، تأكید كرد .
زیرا ابتكار اساس توان خلاق محسوب می شود .
وقتی می خواهیم بفهمیم كه منظور ازفرآیند چیست ، بهتر این است كه ابتدا همان طور كه گیلفورد بیان كرده است ، بین تفكر همگرا وتفكر واگرا تفاوت قایل شویم .
مسائل مربوط به تفكر همگرا غالباً یك جواب درست دارند ؛درحالیكه مسائل مربوط به تفكر واگرا مستلزم ارائه راه حلهای متعدد به همت حل كننده است كه البته باید خیلی نو وبدیع ،باكیفیت بالا وقابل اجرا باشد .
برای این كه درك درستی ازخلاقیت كودكان به دست آوریم باید خلاقیت را ازهوش تمیز دهیم، وارد ،اظهارات نگران كننده ای درباره این كه آیا باید خلاقیت كودكان را ازسایر توانایی های شناختی آنان تمیز داد ، بیان كرده است.
مطالعات اخیرنشان می دهد كه عناصرخلاقیت،با هوش تفاوت واقعی دارند .
اصطلاح “سرآمد”غالبا برای نشان دادن افراد دارای هوش بهربالا بكار می رود .
اما والاچ اعتقاد دارد كه هوش وخلاقیت مستقل ازهم اند وكودكان بسیار خلاق هم می توانند باهوش باشند وهم نباشند.
خلاقیت ازحدی كه توصیف شد فراتر می رود وبا قریحه های موسیقیایی وهنری نیز ارتباط پیدا می كند.
ازاین منظر قریحه یعنی دارا بودن درجه عالی از مهارت های فنی فردی كه دریك زمینه تخصص یافته است ، بنابراین یك هنرمند می تواند بطور شگفت انگیزی صاحب مهارت های فنی باشد ؛ اما ممكن است درایجاد هیجان ازطریق یك تابلو نقاشی موفق نباشد .
خوب است كه بدانیم خلاقیت براساس شواهد موجود فقط درقالب موسیقی هنر ، یا نویسندگی ظاهر نمی شود ؛بلكه درتمام فضای آموزشی ، علمی ، اجتماعی وسایر حوزه ها قابل رؤیت است .
اكثر ابزارهای اندازه‌گیری خلاقیت به سنجش سیالی اندیشه می پردازند .
تكالیف مربوط به سیالی اندیشه نیازمند آن است كه كودكان برای پاسخ به یك مسأله خاص ، پاسخ های زیادی بدهند ؛ نظیر آنچه درتكنیك یورش مغزی انجام می شود.
به طور كلی سیالی اندیشه شاخص مهمی در فرآیند خلاقیت تلقی می شود.
امكان دارد درتكالیف یورش مغزی پاسخ های كودكان عادی یا ابتكاری باشد ؛ ولی با ادامه كار ، توان خلاقه كودكان افزایش می یابد .
به این ترتیب وقتی ازكودك 4ساله ای می خواهیم كه تمام چیزهای قرمز رنگ رانام ببرد،درمی یابیم كه او نه تنها قادر است واگن‌ها ، ماشین هاومیوه ها رانام ببرد؛ بلكه به آبله مرغان ودست سرمازده نیز اشاره خواهد كرد.
درپرورش خلاقیت كودكان باید به فرآیند یعنی تولید اندیشه هاتوجه كرد.
فردبزرگسالی كه اندیشه های متنوع كودكان رادرمحیطی فارغ از ارزشیابی می پذیرد به آنها كمك می‌كند افكار و اندیشه های بیشتری تولید كنند یا به سوی مرحله ای حركت كنند كه خودسنجی نامیده می شود همانطور كه توانایی خودسنجی كودك رشد می كند موضوع كیفیت اندیشه ها وتولید بیشتر آنها اهمیت پیدا می كند.
درسنین كودكی باید برفرآیند خودسنجی كودكان تأكید كرد.
زیرا برای آنان كشف تواناییهای‌هایشان درتولید ،ارزشیابی ومرور انیدیشه ها وافكار،براساس ارزشیابی صورت گرفته شده ، اهمیت دار

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: