مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود روسازی راهها 62 ص

دسته بندی :عمران مدیریت 31

دانلود روسازی راهها 62 ص تحقیق روسازی راهها 62 ص مقاله روسازی راهها 62 ص روسازی راهها 62 ص

دسته بندی عمران
فرمت فایل zip
حجم فایل 235 کیلو بایت
تعداد صفحات 91
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 91 صفحه

عنوان : روسازی راه رشته : معماری تابستان 1384 كلیات تاریخچه روسازی راهها راهسازان از زمان های قدیم بر لزوم و اهمیت روسازی راهها واقف بودند و بر حسب مورد از انواع روسازیها استفاده می كردند.
روسازی راهها در مناطقی كه دارای زمین‌های سست و آب و هوائی مرطوب بود و برای حمل و نقل كالا و مسافرین از ارابه استفاده می شد بیشتر توسعه یافت.
از سروسازیعای قدیمی كه هنوز هم آثاری از آنجا بجا مانده میتوان خیابانهای بابل و روسازی راههای رومیان را نام برد.
در بابل برای ساختن خیابانها و محافظت آنها در برابر طغیان رودخانه دجله از آجر و ملات قیر معدنی استفاده می كردند.
روسازی كف خیابانها و دیوارهای دو طرف آن با آجر و ملات قیر معدنی ساخته می شد و سپس كف خیابان با استفاده از سنگ فرش می گردید.
روسازی راههای رومیان از چند لایه تشكیل می شد كه از پائین به بالا عبارت بودند از یك لایه 30 سانتی لاشه سنگ و ملات یك لایه 20 سانتی متری پارع سنگ و قلوه سنگ یك لایه 25 سانتی متری شن و خرده سنك و ملات و یك لیه 20 سانتی متری شن و ماسه خاكدار.
روسازی راههای رومیان كه صدها كیلومتر از آن به این روش ساخته شد و قسمتی از آن هنوز هم باقی مانده است در خندقی كه از كندن زمین مسیر راه به عمقی حدود یك متر بدست می آمد ساخته می شد.
در مناطقی نظیر ایران راهها معمولاً بدون روسازی ساخته می شد زیرا آب و هوای این مناطق گرم و خشك بود آبادی ها از یكدیگر فاصله زیادی داشتند و برای حل و نقل كالا و رفت و آمد مسافرین از چهارپایان استفاده می شد.
از روسازی فقط در مواردی كه راه از زمینهای سست نمكزار آب گیر و یا لجنی عبور میكرد استفاده می شد.
هدف از روسازی هدف از روسازی راه و یا فرودگاه احداث یك سطح صاف و هموار و در عین حال با ایمنی كافی برای استفاده كنندگان از راه یا فرودگاه است.
روسازی باید طوری طرح و ساخته شود كه بتواند وزن وسائل نقلیه را تحمل كند و در هر شرایط جوی قابل استفاده باشد.
زمین در حالت طبیعی معمولاً مقاومت كافی برای تحمل بارهای وارد از چرخهای وسایل نقیه سنگین نظیر كامیونها و هواپیماها را ندارد و بارگذاری این گونه خاكها موجب شكست برشی خاك و بوجود آمدن تغییر شكل های بیش از اندازه در آن می شود.
برای جلوگی از شكست برشی خاك و بوجود آمدن تغییر شكلهای دائم بیش از اندازه در آن باید از شدت تنشهای فشاری قائم بر روی خاك كاسته شود.
این عمل با قرار دادن لایه ای از مصلح مرغوب و با مقاومت زیاد بر روی خاك انجام می شود.
جنس و ضخامت ین لایه كه به روسازی موسوم است باید طوری باشد كه ضمن آنكه میتواند شدت تنشهای فشاری قائم را بمیزان قابل تحمل خاك بستر روسازی كاهش دهد خود نیز قادر به تحمل بارهای وارد به آن باشد.
لایه های روسازی روسازی ها معمولاٌ از چندین لایه تشكیل میشوند.
تعداد ضخامت و جنس این لایه ها تابعی از مقاومت خاك و بستر روسازی خصوصیات آمد و شد وسائل نقیه شرایط جوی منطقه مصالح موجود در محل و شرایط اقتصادی است.
روسازی راههای با آمد و شد زیاد و فرودگاهها معمولاٌ از سه لایه متمایز رویه اساس و زیر اساس كه بر روی لایه متاركم شده خاك بستر روسا

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: