مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود زمینه های بنیادی مدیریت تحول 9ص

دسته بندی :مدیریت مدیریت 19

دانلود زمینه های بنیادی مدیریت تحول 9ص تحقیق زمینه های بنیادی مدیریت تحول 9ص مقاله زمینه های بنیادی مدیریت تحول 9ص زمینه های بنیادی مدیریت تحول 9ص

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل zip
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات 8
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 8 صفحه

زمینه های بنیادی مدیریت تحول مقوله مدیریت تحول هرچند كه بحثی نو و تازه در رشته مدیریت است، با اینحال در دو دهه گذشته الگوها و روندهای آن به شكل شتابنده ای با دگرگونی اساسی روبرو شده است.
دهه 1980 میلادی را به ویژه می توان دوره نوآوری ها و سمت گیری های بی پیشینه برای مدیریت تحول دانشت.
این دوره شاهد پدیدار شدن روندهای برجسته و بدون پیشینه ای در زمینه های ساختاری، عملیاتی و ارائه خدمات سازمانی بود.
فرهنگ سازمانی و روند گروهی دو مقوله بنیادی استراتژی های تحول سازمانی در زمان حاضر را تشكیل می دهند.
ساختار گروهی: گرایش نوین مدیریت نتیجه های نسبتاً درخشانی از شیوه های مدیریت ژاپن، اروپا و بعضاً سازمانهای آمریكائی در یكی دو دهه گذشته به دست آمده است، اهمیت سازماندهی بر پایه روشهای مشاركتی و اولویت دادن به روند گروهی را به نحو فزاینده ای نمایان می كند.
پیشینه و مفهوم گروه پیشینه و كاربرد گروه در چارچوب فعالیتهای سازمان یافته به چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح بازمی گردد.
از جمله ملت های باستانی، مصری ها مهارت خود را در تجهیز و تشكیل گروههای رسمی در به ثمر رساندن پروژه های غول آسا مانند هرمهای 3 گانه بروز داردند.
به طور كلی تاریخ مدون زندگی انسانها از آغاز تا به امروز به شكل های گوناگون به كاربرد شیوه گروهی در دسترسی به هدفهای جامعه اشاره داشته است.
با این حال گسترش بهره گیری از شیوه گروهی در دسترسی به سازمانها به مطالعه گروه كه در زمینه روانشناسی اجتماعی انجام شده بستگی دارد.
گروه، در مفهوم امروزی تعبیرهای گوناگونی دارد.
اما همه این تعریف ها به یك سلسله مفاهیم و عناصر اصلی اشاره دارند.
برای نمونه یكی از تعریف های نوین گروه عبارت است از: فرآیندی كه انسانهائی را كه دارای نیازها، زمینه ها و مهارتهای گوناگونی هستند گرد هم می آورد و با بهره گیری از روشهای كارآمد توانائی آنان را به شكل یكپارچه با هم تركیب سازد.
شیوه گروهی در فعالیت یكنوع چارچوب ساختاری است كه به وسیله آن مهارتهای مورد نظر با یكدیگر آمیخته می شوند و زیربنائی را برای وابستگی های چند جانبه فراهم می سازد.
این شیوه ها چنانچه درست طراحی و پیاده شود نقش موثری در تقویت محیط مشاركتی فعال، كاهش تضادهای مخرب، زدودن سدهای ارتباطی و دستیابی به تصمیم گیری های بهینه و بازدهی مطلوب ایفاء می كند.
انواع گروههای سازمانی: از یك دید كلی، گروههای سازمانی به دو نوع گروههای رسمی و گروههای غیررسمی تقسیم می شوند.
گروه رسمی بر پایه نیازهای فنی و وظیفه ای سازمان و برای دستیابی به هدفهای مربوط به آن و انجام كارها و وظیفه های مشخص تشكیل می شود.
گروههای غیررسمی در رابطه با هدف یا هدفها و طراحی های از پیش برنامه ریزی شده به وجود نمی ایند.
بلكه پیدایش آنها به واسطه نیازهای افراد و برخوردهای طبیعی آنها صورت می گیرد.
هرچند كه گروههای رسمی و غیررسمی از هدفهای جداگانه ای پیروی می كنند با اینحال هردوی این گروهها از نظر تشكیل و راه اندازی از ویژگی های بیش و كم مشابه ای برخوردار هستند.
به طور كلی بخش مهمی از ادبیات مدیریت در چند دهه گذشته به چگونگی سازگاری میان این دو ساختار گروهی در سازمان پرداخته است.
باید بدانیم ك

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: