مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود شش سیگما چیست؟ 29 ص

دانلود شش سیگما چیست؟ 29 ص تحقیق شش سیگما چیست؟ 29 ص مقاله شش سیگما چیست؟ 29 ص شش سیگما چیست؟ 29 ص

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل zip
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات 44
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 44 صفحه

شش سیگما چیست؟
سیگما حرف هجدهم از حروف الفبای یونانی و اصطلاحی در آمار است كه به نمایش انحراف از وضع مطلوب( انحراف از استاندارد) می‌پردازد.
شش سیگما یك روش جامع بهبود اثر بخشی سازمانی است كه در درون خود از ساختار برنامه و ابزارهای توانمند مدیریت كیفیت برخوردار است معنای شش سیگما تلاش برای نزدیكی هر چه بیشتر به درجه تكامل و برتری در تولید محصول و با ارائه خدمات است.
هدف شش سیگما كاهش انحراف از وضع مطلوب با تغییر‌پذیزی خروجی فرآیند‌هاست به طوری كه حتی با 6 سیگما انحراف استاندارد فرآیند مورد نظر بین حدود بالا و پائین مشخصات فنی قرار بگیرد.
شش سیگما اساساَ یك هدف كیفی با ارزش و متعالی برای هر فرآیندی است.
به همین سبب در قالب مباحث قابلیت فرآیند مطرح می‌شود.
پروژه‌های شش سیگما را بعنوان پروژه‌های كاهش نرخ خطا تا حداكثر 4/3 نقص در میلیون( با استفاده از تكنیك‌هایی مانند تجزیه و تحلیل آماری، حل مسأله و اصول كیفیت) تعریف كرده‌اند و نقص را هر چیز خارج از رضایت مشتری می باشد .
از نگرش دیگر ، هدف شش سیگما بهبود رضایت مشتری است كه دستیابی به این هدف از راه كاهش و از بین بردن ضایعات محصولات یا خدمات دارای نقص امكان پذیر است .
از طرفی رضایت مشتری یك هدف متحرك است ، چرا كه انتظارات مشتری پیوسته در حال تغییر است .
«ارزش یك مشتری وفادار » و « هزینه یك مشتری از دست رفته » دو دلیلی كه ما را به دنبال كردن هدف نقص وادار می‌كند .
در سطوح اجرایی هدف شش سیگما این است كه فعالیت تولید و یا ارائه خدمات را در محدوده مشخصات مشتری قرار دهد و تغییرات فرآیند را به علت تأثیرگذاری منفی آن روی مشتری كاهش دهد .
به طور مختصر می توان خروجی های مورد انتظار شش سیگما را به صورت زیر بیان كرد : بهبود رضایت مندی مشتریان كاهش زمان چرخه تولید كاهش عیب ها افزایش بهره وری افزایش فرآیند و قابلیت اطمینان محصول كاهش كار در جریان به دست آوردن سهم بیشتری از بازار راهبران و پیشگامان شش سیگما مقوله ضایعات صفر بر این رویكرد تأكید دارد كه همه خطاها قابل پیشگیری هستند .
در حقیقت این مفهوم همان چیزی است فیلیپ حدود سه دهه پیش مطرح كرد .
در این راستا بسیاری از سازمانهای ژاپنی این مفهوم را به كار بستند سو به طور مؤثری از آن سود بردند ، در حالی كه ضایعات صفر ابتدا در آمریكا به عنوان و به طور مؤثری از آن سود بردند ، در حالی كه ضایعات صفر ابتدا در آمریكا به عنوان یك ابزار محرك معرفی شد .
شركت موتورولا در سال 1980 در مقاله ای شش سیگما را چنین معرفی كرد : « روشی است برای اندازه گیری احتمال كه سازمان را قادر می سازد تا محصول با خدمتی یا ضایعات صفر تولید كند.
» این جریان كه توسط موتورولا آغاز شد بود ، به سازمان های دیگر گسترش یافت و به عنوان روشی برای رقابت ، به صورت مداوم و جدی اجرا شد .
شش سیگما یك معیار بر اساس بهترین كلاس كیفی است كه میزان ضایعات / خرابی آن 3.
4 در یك میلیون محصول تولید شده یا خدمت ارائه شده است .
نخستین بار شش سیگما در اندازه گیری ضایعات صفر صفر در صنایع تولیدی استفاده شد .
ضرورتی كه موتورولا را سمت ابداع روش شش سیگما كشانید ،‌ قبول این واقعیت بود كه در فضای ر

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: