مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود مقاوم سازی تیر مركب بتن ـ فولادبا استفاده از CFRP 19 ص

دسته بندی :عمران مدیریت 19

دانلود مقاوم سازی تیر مركب بتن ـ فولادبا استفاده از CFRP 19 ص تحقیق مقاوم سازی تیر مركب بتن ـ فولادبا استفاده از CFRP 19 ص مقاله مقاوم سازی تیر مركب بتن ـ فولادبا استفاده از CFRP 19 ص مقاوم سازی تیر مركب بتن ـ فولادبا استفاده از CFRP 19 ص

دسته بندی عمران
فرمت فایل zip
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات 29
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 29 صفحه

عنوان:مقاوم سازی تیر مركب بتن ـ فولادبا استفاده از CFRP خلاصه: همواره استفاده از موادكمپوزیتِ پیشرفته برای احیای فرسودگیِ زیر بنا سرتاسر جهان را در بر گرفته است.
تكنیك های موجود در عرف فعلی برای تقویت پل های غیر استانداردگران و وقت گیر است وبه كار ونیروی انسانی زیادی دارد.
چند روش جدید از لایه های فیبرهای تقویت شده پلیمری (FRP) برای اهداف تعمیر وبازسازی استفاده كردند،كه این فیبرها دارای وزن كم ومقاومت بالا هستند ودربرابر خوردگی نیز مقاوم اند.
ظرفیت باربری تیر مركب بتن ـ فولاد با استفاده از فیبركربن تقویت شدة پلیمری (CFRP) كه با چسب اپوكسی چسبانده شده اند و برای مقاومت در برابر كشش ساخته شده اند می تواند بطور قابل بهبود یابد.
این مقاله نتایج مطالعه و تحقیق بر روی رفتا تیر مركب بتن وفولاد كه با ورق های CFRP تقویت شده است در زیر بارهای استاتیكی را ارائه می دهد.
جمعاً سه اندازة بزرگ تیر مركب كه از تیرهای فولادی با سایز13.
6 ×W355 – A36 ودالی بتنی به ضخامت 75mmو عرض910mm ساخته شدو مورد آزمایش قرار گرفت.
ضخامت ورق های CFRP ثابت بود ولی تعداد آنها در هر نمونه بصورت یك،سه وپنج لایه بود.
نتایج آزمایش نشان داد كه ورق های CFRP چسبانده شده با اپوكسی ظرفیت باربری نهایی تیر مركب را افزایش می دهد و رفتار آن را می توان تا حد قابل قبولی با روش های سنتی محاسبه پیش بینی كرد.
معرفی در طی35 سال گذشته انجمن راه و حمل و نقل آمریكا(AASHTO) و وزارت راه و ترابری دولت فدرال(FHWA) برنامه هایشان را برای ارزیابی پل ها در هر شش ماه یكبار ارتقا داده اند معلوم شد كه یك سوم پل های بزرگ راه های ایالات متحده كه مورد بررسی قرار گرفته بودند غیر استاندارد هستند.
براساس آخرین اطلاعات و آمار مركزملی فهرست پل ها (NBI) تعداد پل های بزرگ راه ها كه عملاً منسوخ شده‌اند بیش از 81000 است.
بیش از 43 درصد این پل ها از فولاد ساخته شده اند.
پل های فولادی جزء گروهی بودند كه در گزارش NBI بیشترین تأكید در بازسازی آن ها گوشزد شده بود.
زنگ زدگی، نقص در نگه داری مناسب و خستگی جزئیات آسیب پذیر مشكلات عمده در پل های فولادی بود.
همچنین تعداد زیادی از این پل ها برای تحمل بار عبور مرور بیشتر نیاز به ارتقا و احیا خواهد داشت.
در گزارشات NBI همواره قید شده است كه تعمیر ونوسازی احیاء به صرفه تر از ساخت دوباره یك پل جدید است.
هزینة بازسازی وتعمیردراكثرمواردخیلی ارزان ترازدوباره ساختن است همچنین به وقت كمتری نیزنیازدارد.
درنتیجه مدت كمتری خدمات شهری دچار اختلال می شود.
با توجه به منابع محدود برای كاستن از مشكلات مربوط به پل های فولادی نیاز به مواد جدید و نو و روش های مقرون به صرفه بدیهی است .
برتری خواص فیزیكی و مكانیكی FRPها آن ها را به موارد خوبی برای تعمیر و بازسازی سازه ها بدل كرده است.
FRP ها از نخ هایی با مقاومت بالا ساخته شده اند؛(با مقاومت كششی بیش از 2گیگا پاسكال)مثل شیشه،كربن كولار (نوعی فیبرصند گلوله) كه در شبكه از رزین گذاشته شده است.
كمپوزیت های شیشه(فایبر گلاس) به آسانی در دسترس هستند و واقعاً هم ارزان هستند.
آنها در مصالح ساختمانی از جمله بتن به كار رفته اند ولی ضریب كششی كم این

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: