دانلود پاورپوینت بلوغ سازمانی در مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات
مدیر پروژه با دو چالش اساسی روبروست –تصمیم گیری در مورد آنكه چه بایستی انجام دهد ( با توجه به عدم قطعیت، مخاطرات ، یك مقدار زیادی از اطلاعات پنهان مربوط به پروژه ) –اخذ و تحویل و یکپارچگی كارهای انجام شده از افراد مختلف با توجه به آنكه كنترل مستقیم محدودی برروی آنها خواهد داشت
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2.695 مگا بایت |
تعداد صفحات | 102 |
مسئولیتهای مدیر پروژه
–جوابگوی مدیران شركت مشاور و مشتری هستند و نیروها را باید تأمین نمایند، –اهداف پروژه را از دیدگاه های مختلف درك نموده ، مسئولیت بهره وری، كارائی و اثر بخشی نیروها به عهده وی می باشد –برخورد بین اهداف مختلف در پروژه را هدایت می نماید و از دخالت آثار منفی مسائل سیاسی و حاشیه ای ، در پروژه اجتناب می نماید. –مسئولیت برنامهریزی، زمانبندی و تأمین منابع، مراقبت و گزارشگیری براساس زمانبندی با مدیر پروژه میباشد. –مسئولیت دریافت منابع فیزیكی مورد نیاز و تأمین و استخدام نیرو و معاف كردن نیروها با مدیر پروژه میباشد. –مسئولیت كیفیت خروجیهای پروژه و كیفیت اجرای امور در پروژه با مدیر پروژه میباشد. –توافق با مشتری در تعیین حدود و اطمینان از باقی ماندن در چارچوب ها و تعریف و تعیین استراتژیها در رسیدن به اهداف پروژه با مدیریت پروژه میباشد. –تمامی خروجیهای كلیدی پروژه بخصوص آنها كه در ابتدای مراحل انجام پروژه تولید میشوند را مرور می كند.
چالش های مدیر پروژه
•مدیر پروژه با دو چالش اساسی روبروست : –تصمیم گیری در مورد آنكه چه بایستی انجام دهد ( با توجه به عدم قطعیت، مخاطرات ، یك مقدار زیادی از اطلاعات پنهان مربوط به پروژه ). –اخذ و تحویل و یکپارچگی كارهای انجام شده از افراد مختلف با توجه به آنكه كنترل مستقیم محدودی برروی آنها خواهد داشت.
صفات شخصیتی مدیر پروژه
•چالش در تصمیمگیری به صفات زیر نیاز دارد : –ابراز و نشان دادن استفاده از عقل سلیم –سازمان یافته بودن –تمركز روی آینده –استفاده از داوری –درنظرداشتن نمایی از اهداف كلیدی
صفات شخصیتی درونی
•چالش به حركت درآوردن دیگران در انجام امور به خصوصیات زیر نیاز دارد: –(قدرت در) راهبری تیمها –استفاده از قدرت (در مواقع لزوم و به ضرورت و مصلحت) –نشان دادن تحرك، استقامت و ثبات در موقع فشار –تطابق شیوة مدیریت با موقعیت ( مدیریت اقتضایی ) –ارتباط داشتن مؤثر (با دیگران) –حساس بودن نسبت به سیاست ها و فرهنگ ها
مهارتهای مدیریت پروژه:
• •[قدرت در ] رهبری •[توان در ایجاد] ارتباط مؤثر •[قدرت در] بحث كردن •[قدرت در] حل كردن مسائل •[توان در] ایجاد تأثیر در سازمان •مدیریت برخوردها (تضادها)
ده نکته اساسی تیم سازی
برای تشکیل یک تیم ، مصمم باشید و عزمی راسخ داشته باشید یارگیری ( گرد آوری بهترین تیم ممکن ) هزینه به منظور تضمین پیشرفت تیم دست همکاری به یکدیگر دادن قدرت بخشی به اعضای تیم از طریق واگذاری مسئولیت و اقتدار تایید و تشویق پیروزی های تیم سرمایه گذاری روی تیم ارزیابی و عدم سرمایه گذاری بر روی افرادی که پیشرفتی ندارند در موقعیت های جدید قراردادن تیم بوجود آوردن بهترین شرایط موفقیت
قوانین ارسال دیدگاه در سایت