مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود پاورپوینت نقش آداب و سنن در تغذیه

دسته بندی :تغذیه محمد 30

یكی از مهمترین عوامل شكل دهنده الگوی غذایی جامعه مجموعه عادات و فرهنگ غذا و تغذیه ای افراد آن جامعه استاین عادات از بدو تولد در درون خانواده شكل میگیرد و مجموعه عواملی كه این بستر را می سازد از فرهنگ و آداب و سنن هر جامعه گرفته شده است

دسته بندی تغذیه
فرمت فایل ppt
حجم فایل 628 کیلو بایت
تعداد صفحات 21
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مقدمه:

یكی از مهمترین عوامل شكل دهنده الگوی غذایی جامعه مجموعه عادات و فرهنگ غذا و تغذیه ای افراد آن جامعه است.این عادات از بدو تولد در درون خانواده شكل میگیرد و مجموعه عواملی كه این بستر را می سازد از فرهنگ و آداب و سنن هر جامعه گرفته شده است.

هر فرهنگ غذاهای مصرفی خاصی دارد،در واقع فرهنگ است که مشخص میکند چه چیزی به عنوان وعده غذایی باید سرو شود و چه غذاهایی مهم هستند.در تمامی فرهنگها در طول برگزاری

جشنها از غذاهای خاصی استفاده میشود و غذاهای خاصی ممکن است با جشن های خاصی رابطه داشته باشند:مثل تولد ها،تعطیلات مذهبی،ملی یا در جمع های خانوادگی.
هر فرهنگی دارای استانداردهای اجتماعی خاصی است.با این حال در هر فرهنگ افراد یا گروه ها بر اساس سن،جنس و طبقه طبقه اجتماعی-اقتصادی متفاوت رفتار میکنند.

هر فرهنگی برای خود طبقه بندی ویژه ای از غذاها دارد. طبقه بندی اصلی غذایی شامل غذاهای محوری،غذاهای ثانویه و غذاهای موقعیتی می باشد.

غذاهای محوری:غذاهای محوری(مرکزی)منبع اصلی کالری بدن را تامین میکند و معمولا در قاعده هرم غذایی قرار دارند؛مثل دانه های غلات و برنج،گندم،جو،ذرت،ریشه های نشاسته(سیب زمینی) و سبزیجات نشاسته ای(موز پختنی یا موز سبز)

غذاهای ثانویه:سبزیجات،حبوبات،دانه ها،ماهی،تخم مرغ و گوشتها جزٕٕ غذاهای ثانویه در فرهنگ های مختلف به شدت فرق میکند.برای مثال انواع حبوبات مورد استفاده در فرهنگ چینی،دانه ماگ و دانه سویاست.در حالی که در فرهنگ امریکای لاتین شامل سیاه دانه و دانه لوبیا چیتی است.

فایل پاورپوینت 21 اسلاید

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: