مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دیدگاه های صاحب نظران در مفهوم رفتار شهروندی سازمانی

دیدگاه های صاحب نظران در مفهوم رفتار شهروندی سازمانی

هدف از این پایان نامه بررسی دیدگاه های صاحب نظران در مفهوم رفتار شهروندی سازمانی می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۹
حجم ۳۳۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

به رغم توجه فزاینده به مفهوم رفتار شهروندی سازمانی،مرور ادبیات حوزه مذکور مبین فقدان اجماع در خصوص ابعاد مفهوم مذکور است. نتایج حاصل از مرور در ادبیات مذکور نشان می دهد که تقریبا سی نوع متفاوت از مفهوم رفتار شهروندی سازمانی از یکدیگر قابل تفکیک بوده و تعاریف متعددی نیز از آن ها به عمل آمده که البته هم پوشی های بسیاری نیز بین آن ها وجود دارد. در ادامه به بررسی دیدگاه های صاحب نظران شاخص در خصوص مفهوم رفتار شهروندی سازمانی پرداخته خواهد شد.

 

 

 

 

 

۱٫ دیدگاه چستر بارنارد  در رفتار شهروندی سازمانی
در دهه ۱۹۳۰ چستر بارنارد، پدیده رفتار شهروندی سازمانی را تحت عنوان (رفتارهای فرانقشی) مطرح کرد، به اعتقاد وی، تمایلات فردی جهت تلاش فعالانه در راستای دستیابی به اهداف سازمانی ضروری است. بارنارد (۱۹۳۸) بیان می کند؛ این تلاش ها نه تنها باید در جهت دستیابی به اهداف سازمانی باشند که ضروری است در جهت حفاظت از خود سازمان نیز موثر باشد. وی برخی از سوال های بنیادی و اساسی نظیر این که؛ چرا سازمان ها وجود دارند؟ چه چیز موجودیت آن ها را پابرجا می دارد؟ و چرا به عاملین قدرت در سامان ها نیاز است را مطرح نمود.

 

 

 

 

اگرچه ساختار و کنترل رسمی، جایگاه والایی در سازمان دارند اما آن ها ماهیت اساسی سیستم ها ی همکاری را تعریف می کنند لذا از نظر بارنارد، سازمان های غیر رسمی، اهمیت فراوانی داشته و به طور روزافزون این گونه سازمان ها مشروعیت بیشتری پیدا نموده اند. از محتوای فوق می توان چنین استنباط نمود که بخش های مختلفی از ایده بارنارد در خصوص عوامل تعیین کننده ی رفتار شهروندی سازمانی در قالب (تمایلات برای همکاری) مطرح شده است. بارنارد اهمیت و برجستگی کمک های خودجوش افراد را که در ماوراء تعهدات قراردادی و اختیارات قانونی قرار می گیرند را در تبیین مفهوم رفتار شهروندی سازمانی بیش از پیش روشن ساخته است.

 

.

.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
۱-۱٫ تعاریف مفهومی و عملیاتی اصطلاحات تحقیق    2
تعریف مفهومی رفتار شهروندی سازمانی
تعریف عملیاتی رفتار شهروندی سازمانی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی
۱-۲٫ رفتار شهروندی سازمانی    15
۱-۲-۱٫ مقدمه:    15
۱-۲-۲٫ ظهور و پیدایش رفتار شهروندی سازمانی    16
۱-۲-۳٫ مفهوم رفتار شهروندی سازمانی    17
۱-۲-۴٫ دو رویکرد اصلی رفتار شهروندی سازمانی    20
۱-۲-۵٫ دیدگاه های صاحب نظران در مفهوم رفتار شهروندی سازمانی    22
۱-۲-۶٫ ویژگی های کلیدی رفتار شهروندی سازمانی:    33
۱-۲-۷٫ عوامل تأثیرگذار بر رفتار شهروندی سازمانی    33
۱-۲-۸٫ پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی    35
۱-۲-۹٫ نتایج فردی رفتار شهروندی سازمانی    36
۱-۲-۱۰٫ اثرات رفتار شهروندی سازمانی بر سازمان    38
۱-۲-۱۱٫ سیاست های تشویق رفتار شهروندی سازمانی    39
پیشینه تحقیق در مورد رفتار شهروندی سازمانی
۱-۳-۱٫ تحقیقات انجام شده رفتار شهروندی سازمانی در داخل    41
۱-۳-۲٫ تحقیقات انجام شده رفتار شهروندی سازمانی در کشورهای خارجی    46
۱-۴٫ نتیجه گیری    49
منابع و مآخذ

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: