رفتار سازمانی مثبتگرا
رفتار سازمانی مثبتگرا یعنی ؛مطالعه و كاربرد توانمندیهای مثبت روانشناختی و نقاط قوت منابع انسانی كه قابل توسعه و اندازه گیری باشند و بتوان برای بهبود عملكرد كاركنان، آنها را به صورت اثر بخش مدیریت كرد
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 845 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 15 |
مقدمه
مدیریت و رهبری در عین جذابیت به یکی از پیچیدهترین مفاهیم سازمانی تبدیل شده است. پیچیدگی ذاتی بشر در کنار شتاب فزاینده تغییرات، درک عوامل موفقیت سازمان را دشوارتر ساخته است. هزاره سوم با مسائل مهمی همچون افزایش دموکراسی، افزایش جمعیت، جهانیشدن، گسترش ارتباطات و اطلاعات، مسائل اخلاقی و مسئولیت اجتماعی، افزایش انتظارات مشتریان، رقابت فزاینده سازمانها، سرعت رشد دانش و فناوری، و… دستبهگریبان شده است.
تعریف
رفتار سازمانی مثبت گرا چنین تعریف می شود:
“ مطالعه و كاربرد توانمندیهای مثبت روانشناختی و نقاط قوت منابع انسانی كه قابل توسعه و اندازه گیری باشند و بتوان برای بهبود عملكرد كاركنان، آنها را به صورت اثر بخش مدیریت كرد. “
قوانین ارسال دیدگاه در سایت