روشهای جدید اجرایی خرید
روشهای جدید اجرایی خرید
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 736 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 27 |
- معیار پایش : شاخص انطباق با برنامه ریزی خرید
شاخص :
هدف از اندازهگیری شاخص
- هدف بررسی نوع برنامه ریزی است كه آیا نیازهای واحدهای مختلف بطور صحیح برنامه ریزی شده اند یا خیر . ( در واقع چه میزان برنامه ریزی منطبق با واقعیت می باشد ).
تعاریف مرتبط
- حجم خریدهای انجام شده ( وارده ) : تعداد كل خریدهایی كه در یك دوره خاص توسط امور پشتیبانی انجام گرفته است واز نرم افزار مدیریت كالا بدست می آید .
- حجم خریدهای برنامه ریزی شده (نیاز ): منظور تعداد خریدهایی است كه در ابتدای سال توسط واحد برنامه ریزی در كتابچه نیاز سالیانه شركت در نظر گرفته شده است .
روش اندازهگیری
- نرم افزار مدیریت كالا ، گزارشات ، گزارش وارده صادره ، جمع ستون وارده .
- كتابچه نیاز سالیانه شركت كه توسط دفتر برنامه ریزی تهیه می شود این مقدار را به ما میدهد.
تذكر : باتوجه به تاخیر پرداخت وجوه خریداری شده وصدور اسناد مالی ، اطلاعات ریالی شاخص می باید از سیستم كالا بدست آید .
حدود پذیرش: %
دوره اندازه گیری: ماه
مسؤول اندازه گیری: مدیر امور پشتیبانی
نكات قابل توجه در تجزیه و تحلیل شاخص
عدم محاسبه شده جهت شاخص اگر از حدود پذیرش بیشتر باشد موارد زیر باید بررسی گردد ( بالاتر از 100%)
- آیا قیمت اقلام خریداری شده افزایش یافته است ؟ به چه نسبت ؟
- آیا ردیف اقلام خریداری شده افزایش داشته است ؟
قوانین ارسال دیدگاه در سایت