مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

سمینار درباره دوربین‌های مدار بسته (آنالوگ و دیجیتال)

دسته بندی :برق مدیریت 17

سمینار درباره دوربین‌های مدار بسته (آنالوگ و دیجیتال)

دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 126 کیلو بایت
تعداد صفحات 122
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

PAL-SECAM-NTSC…Mega Pixels چیست؟
با هر تصویر، چه با دوربین گرفته شود و چه با چشم انسان، مقداری تحریف و تغییر شكل و به عبارتی “نویز (noise) ” وجود دارد. انسان برای درك تصاویری كه می‌بیند نیازی ندارد هیچ‌كاری در مورد فیلتر كردن و از بین بردن نویزهای یك تصویر انجام دهد. مثلاً در یك روز ابری كه مه همه جا را فرا گرفته، دید ما به شدت ضعیف و دچار مشكل می‌شود. اما هر آنچه را كه قادر به دیدنش باشیم درك می‌كنیم، یعنی برای درك اشیاء نیازی به حذف نویزهای تصویر نیست. مثلاً اگر در این روز در حال رانندگی در یك جاده باشید و تصویر مبهمی از یك ماشین را علیرغم وجود مه می‌توانیم تشخیص دهیم و در مقابل آن عكس‌العمل نشان دهیم. و یا مثلاً زمانی كه دچار سرگیجه می‌شوید، علیرغم این كه تصاویر اطراف خود را تار و مبهم می‌بینید اما قادر به درك و تشخیص وسایل و تصاویر اطراف خود هستید. یعنی ابتدا صبر نمی‌كنید تا سرگیجه‌تان به پایان برسد و بعد تصاویر را تشخیص دهید و این یعنی با قدرت بینایی انسان، علیرغم خراب شدن تصاویر اطراف، می‌توانیم متوجه فضای اطراف خود بشویم.
اما برای بینایی ماشین ابتدا باید این نویزها طی فرآیندی كه تصفیه كردن یا فیلترینگ نامیده می‌شود، از بین برود و بعد هر آنچه برای پردازش عكس لازم است انجام شود. خوشبختانه در حال حاضر تكنیك‌هایی برای انجام این كار وجود دارد. از بین بردن نویزها به صورت نرمال توسط تعدادی از نوابغ ریاضی با الگوریتم‌هایی كه تحت عنوان ‘treshholding’ یا ‘quantizing’ نامیده می‌شود انجام می‌گردد. این فرآیند بسیار حرفه‌ای و پیچیده‌ای است و نیاز به دانش و پشتوانه بالای ریاضی دارد.
زمانی كه خرابی‌ها از بین رفت، می‌توانیم پردازش عكس‌ها را ادامه دهیم كه این كار با استخراج صورت‌ها و حالت‌ها از یك تصویر انجام می‌شود. تصویری كه مونیتور نشان میدهد مجموعه‌ای از نقاط سیاه و سفید و یا سه رنگ سبز و قرمز و سفید است درست مانند حالتی كه یك صفحه روزنامه را با بزرگنمایی بالا نگاه میكنیم، كوچكترین واحدی كه مونیتور به وسیله آنها تصاویر را تشكیل میدهد پیكسل نامیده می‌شود.
در تصاویر موجود در روزنامه برای ایجاد سایه و شكل اندازه نقاط سازنده تصویر در قسمت‌های مختلف آن متفاوت است و همین امر باعث ایجاد تصویر و رنگ میگردد اما در دوربین‌ها تمامی پیكسل‌ها دارای ابعاد یكسانی هستند و هر چه تعداد این پیكسل‌ها افزایش یابد تصویر به دست آمده از دقت بالاتری برخوردار خواهد بود و جزئیات بیشتری از تصویر به دست خواهد آمد.
تعداد پیكسل‌ها
نوع دوربین تقریباً 50000 پیكسل: دوربین 8 میلی متری 200000 پیكسل: دوربین 16 میلی متری 1000000 پیكسل دوربین 35 میلی متری 300000 پیكسل: تلویزیون با سیستم NTSC300000 پیكسل: تلویزیون با سیستم PAI1000000 پیكسل: تلویزیون با دقت نمایش بالا با توجه به نقش حیاتی پیكسل‌ها در دوربین‌های دیجیتال، تولید كنندگان و تهیه كنندگان توجه بسیار خاصی نسبت به پارامتر فوق دارند. مگا پیكسل، واحد اندازه‌گیری بزرگتری نسبت به پیكسل است، مگا، به معنی یك میلیون و پیكسل نقاط بسیار كوچكی میباشند كه یك عكس را ایجاد می‌نمایند. تمامی تصاویر از نقاط بسیار ریزی به نام پیكسل تشكیل می‌گردند. یك تصویر حاوی میلیون‌ها نقطه و یا پیكسل بوده كه تشخیص آنان بدون چشم مسلح عملاً غیر ممكن می‌باشد. بدیهی است، هر اندازه كه دوربین دیجیتال دارای پیكسل‌های بیشتری باشد، قادر به آگاهی جزئیات بیشتری از تصویر خواهد بود. بموازات افزایش اطلاعات مربوط به جزئیات یك تصویر، می‌توان براحتی ابعاد و اندازه تصویر را بزرگتر و عملیات مربوطه را در ارتباط با آنان انجام داد. برخی از وضوح‌های متداول كه در دوربین‌های دیجیتال استفاده می‌گردد، بشرح زیر می‌باشد: 256 در 256 پیكسل: دقت فوق در اكثر دوربین‌های دیجیتال ارزان قیمت ارائه می‌گردد. دقت فوق پائین بوده و معمولاً كیفیت تصاویر اخذ شده توسط این نوع از دوربین‌ها نیز مطلوب نخواهد بود.
مجموع تمامی پیكسل‌ها 65.000 می‌باشد، 640 در 480 پیكسل: دقت فوق نیز پائین بوده و در اكثر دوربین‌های دیجیتال از آن استفاده می‌گردد. در صورتیكه قصد گرفتن تصویر و ارسال آن برای دوستان و یا استفاده از آنان در صفحات وب، وجود داشته باشد، دقت فوق می‌تواند در این رابطه پاسخگو باشد. مجموع تمامی پیكسل‌ها 307.000 می‌باشد. 1216 در 913 پیكسل: در صورتیكه قصد چاپ تصاویر اخذ شده توسط دوربین‌های دیجیتال وجود داشته باشد، دقت فوق مطلوب خواهد بود مجموع پیكسل‌ها، 1.109.000 می‌باشد (مگاپیكسل) 1600 در 1200 پیكسل: دقت فوق بالا بوده و می‌توان تصاویر اخذ شده را با ابعاد بزرگتر چاپ نمود (یك تصویر 8 در 10 اینچ). مجموع تمامی پیكسل‌ها تقریباً دو میلیون می‌باشد. امروزه دوربین‌هائی با 2/10 میلیون پیكسل نیز عرضه شده است. ضرورت استفاده از دقت بالا در دوربین‌های دیجیتال، به نوع عملیاتی كه می‌بایست بر روی تصویر انجام شود، بستگی دارد. در صورتیكه هدف استفاده از تصویر در صفحات وب و یا ارسال آنان از طریق نامه الكترونیكی برای دوستان باشد، می‌توان از دوربینی كه دارای دقت 640 در 480 پیكسل است، استفاده نمود. تعداد تصاویری را كه دوربین می‌تواند در خود نگهداری نماید، متناسب با افزایش وضوح تصویر، كاهش می‌یابد. در صورتیكه تصمیم به چاپ تصاویر اخذ شده وجود داشته باشد، می‌بایست از دوربین‌هائی كه دارای تعداد پیكسل بیشتری می‌باشند، استفاده گردد. در حال حاضر، دوربین‌های چهار و پنج مگاپیكسلی متداول شده‌اند. در سیستم دوربین، انرژی الكتریكی به نور قابل رؤیت تبدیل می‌گردد. این پروسه تبدیل نور به انرژی الكتریكی به نام “تبدیل فتوالكتریك” نامیده میشود و پروسه بر عكس این تبدیلات به نام “تبدیل جریان به نور” نامیده می‌شود

1. pul-secam-ntsc…megapixels چیست؟
2. نظارت تصویری و ایجاد نقشه در مكان‌های مختلف
3. محل‌های مناسب برای نصب دوربین
4. سیستم‌های دوربین مدار بسته به زبان ساده (آنالوگ و دیجیتال)
5. سیستم‌های CCtv
6. دوربین كمی رایج در سیستم cctv
7. تكنولوژی‌های معمول دوربینهای مدار بسته
8. دوربین‌ها و تجهیزات تحت شبكه
9. انواع دوربین تحت شبكه
10. ده دلیل برای خرید دوربینهای تحت شبكه
11. مشخصات انواع دوربین
12. انواع لنز
13. سیستم‌های بیسیم و دوربین مدار بسته 204 GHz
14. آشنایی با برخی لغات

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: