مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

سنجش اولیه اثر طرح های برق آبی بر کیفیت آب رودخانه

سنجش اولیه اثر طرح های برق آبی بر کیفیت آب رودخانه

در این مقاله پدیده های لایه بندی حرارتی و تغذیه گرایی در داخل مخزن مورد بررسی قرار گرفته و ورشهای تجربی موجود برای برآورد اولیه وقوع این پدیده ها ارایه شده است

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۹
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات

توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته برق

سنجش اولیه اثر طرح های برق آبی بر کیفیت آب رودخانه

*قابل استفاده برای رشته محیط زیست
 
چکیده:
در این مقاله پدیده های لایه بندی حرارتی و تغذیه گرایی در داخل مخزن مورد بررسی قرار گرفته و ورشهای تجربی  موجود برای برآورد اولیه وقوع این پدیده ها ارایه شده است . در ادامه ، این قواعد و روابط تجربی برای سدهای برقابی در دست مطالعه کشور به کار گرفته شده و احتمال وقوع لایه بندی حرارتی و نوع آن در آنها تعیین شده است . نتایج برآوردهای حاصل از قواعد فوق نشان می دهد که غالب طرحهای برقابی پس از احداث و آبگیری دچار پدیده لایه بندی حرارتی خواهند شد .
 
 
کلمات کلیدی:

ترموکلاین

تغذیه گرایی

لایه بندی حرارتی

طرح های برق آبی

اثر طرح های برق آبی بر کیفیت آب رودخانه

 
 
مقدمه :
احداث سد برروی رودخانه و مسدود شدن جریان اب می تواند سو بر کیفیت آب رودخانه داشته باشد آب در حال جریان، تحت تأثیر فرآیندهایی چون هواگیری((reaerationتنفس سلولی و اختلاط و.. از کیفیت تقریباً یکنواختی برخوردار است . پس از انسداد جریان ، فرآیندهای مختلف فیزیکی ، شیمیایی و بیولوژیکی می توانند بر کیفیت آب مخزن و در نتیجه آب رها شده به پایین دست موثر باشند . از عوامل اصلی موثر بر کیفیت آب پایین دست را می توان نحوه بهره برداری از مخزن ، چگونگی تخلیه ورقوم آبگیری نام برد .
 
فرآیندهای فیزیکی ، شیمیایی ، و بیولوژیکی موثر بر کیفیت اب که می توان آنها را تحت عنوان کلی فرآیندهیا لیمنولوژیکی آورد تحت تأثیر برخی شرایط فیزیکی سد و محیط زیست هستند .
 از جمله عوامل فیزیکی فوق می توان اقلیم ، شکل مخزن ، کمیت و کیفیت جریان ورودی و کاربری اراضی در حوزه آبریز سد را نام برد بنابراین برای ارزیابی دقیق اثر یک سد برروی کیفیت آب پایین دست باید اطلاع کاملی از چگونگی اثر شرایط فیزیکی سد و محیط برفرآیندهای لیمنولوژیکی داشت که این امور درمراحل مقدماتی مطالعات ( خصوصاًدر کشور ما به علت نقصان اطلاعات کیفیت آب ) مشکل است .
 
 بنابراین در این مرحله از مطالعات به منظور ارزیابی اولیه داشتن یک تصویر کلی از وضع موجود و یا رایط قابل انتظار در پایین دست می توان از قواعد و مفاهیم کلی استفاده نمود . با انجام این روش و استفاده از مفاهیم توان برنامه دقیق تری جهت انجام نمونه برداری و آزمایشات کیفی آب تنظیم نمود .
 
 
 
فهرست
چکیده ۱
کلمات کلیدی: ۱
مقدمه : ۲
تغذیه گرایی Eutrophication 3
۳- کاربرد قوائد عمومی و احتمال بروز خطا ۵
۳-۱- باد ۵
۳-۲- شرایط جریان ۷
۳-۳- شکل مخزن ۷
۳-۴- اقلیم و فعالیتهای حوضه آبریز ۸
۳-۵- جمعیت ۸
۴-نتیجه گیری و پیشنهادها ۸
 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: