مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

سوالات مسابقه پرسمان دینی و مراحل گوناگون معاد

دسته بندی :معارف اسلامی محمد 15

سوالات مسابقه پرسمان دینی و مراحل گوناگون معاد

دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
فرمت فایل doc
حجم فایل 335 کیلو بایت
تعداد صفحات 296
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فهرست

چکیده

دیباچه

پیش‏گفتار

فصل نخست: قبر و پرسش نكیر و منكر

فصل دوم: برزخ و هم‏نشینان

فصل سوم: قیامت و پل صراط

فصل چهارم: بهشت و دوزخ

فصل پنجم: خداشناسی

فصل ششم: نبوت

فصل هفتم: امامت و ولایت

فصل هشتم: مهدویت

فصل نهم: معاد

فصل دهم: اخلاق، تربیت و عرفان

فصل یازده: حكومت و سیاست

فصل دوازده: فلسفه احكام

فصل سیزده: گوناگون

کتاب نامه

چکیده

رویدادهای مهم سفر به عالم دیگر از لحظه آغاز تا ورود به بهشت یا دوزخ موضوع این پرسش‏های ساده و روان است. بی‏شك اجرای چنین مسابقه‏هایی می‏تواند فضای جدیدی را بر روی تهیه‏كنندگان ارجمند بگشاید و موفقیت‏های بی‏شماری را به همراه داشته باشد. با توجه به علاقه عمومی مخاطبان به آگاهی از مراحل گوناگون معاد و یافته‏های روایی آن، این مسابقه تا حدود زیادی پاسخ‏گوی این نیازها خواهد بود .

دیباچه

پرداختن به موضوع‏های دینی و تخصصی می‏تواند، وسیله‏ای نیكو برای انتقال مفاهیم دینی به بینندگان و شنوندگان باشد. بی‏شك تقویت باورهای دینی مانند خداباوری و معادباوری افزون بر تصحیح عقاید، آثار و پی‏آمدهای مثبتی در روابط اجتماعی دارد. ازاین‏رو، نویسنده ارجمند جناب آقای محمد شیخ فروتن كوشیده‏اند. آموزه‏های معاد را در قالب پرسش‏های مسابقه‏ای ارائه دهند. رویدادهای مهم سفر به عالم دیگر از لحظه آغاز تا ورود به بهشت یا دوزخ موضوع این پرسش‏های ساده و روان است. بی‏شك اجرای چنین مسابقه‏هایی می‏تواند فضای جدیدی را بر روی تهیه‏كنندگان ارجمند بگشاید و موفقیت‏های بی‏شماری را به همراه داشته باشد. با توجه به علاقه عمومی مخاطبان به آگاهی از مراحل گوناگون معاد و یافته‏های روایی آن، این مسابقه تا حدود زیادی پاسخ‏گوی این نیازها خواهد بود به هر حال، مجامع دینی و حوزه‏های علمیه وظیفه دارند بهره‏گیری از روش‏ها و ابزارهای كارآمد، پاسخی مناسب به این نیاز ارائه كنند. در این میان، همكاری رسانه با این مجامع در انتقال مفاهیم، بسیار مهم و راه‏گشاست. پژوهش حاضر نیز به منظور پاسخ‏گویی به پرسش‏های موجود در زمینه مباحث كلامی، فقهی و اجتماعی با بیانی ساده و موجز پدید آمد تا در اختیار برنامه‏سازان و مجریان قرار گیرد و آنان را در زدودن شبهه‏ها یاری رساند. در پایان، از تلاش پژوهشگر ارجمند، جناب حجت‏الاسلام اكبر اسدعلی‏زاده كه در خلق این اثر بسیار كوشیده است، سپاس‏گزاریم.

انّه ولیّ التوفیق

پیش‏گفتار

انسان پیوسته در نوعی غفلت به سر می‏برد،1 به همین دلیل، ممكن است از ادامه راه پرفیض تكامل و نجات بازماند و حتی از حد حیوانات نیز فروتر رود.2 حضرت امیرمؤمنان علی (ع) در این‏باره می‏فرماید: «مردم در زندگانی دنیا، در خواب به سر می‏برند و همین كه مرگ به سراغشان بیاید، بیدار و هشیار می‏شوند».3

تنها راه رهایی انسان از غفلت، توجه به دو اصل مهم مبدأ و معاد است؛ یعنی دریابد از كجا آمده است و به كجا می‏رود و در فاصله میان مبدأ و این مقصد، چگونه و برای چه زندگی می‏كند. علم و معرفت انسان به پایان دنیا و زندگی اخروی و ایمان به معاد، سبب تولد و حركتی جدید و سازنده و كاملاً بیداركننده خواهد بود و مایه رهایی از هلاك و گمراهی در دنیا و آخرت است.

معاد و بازگشت به جهان آخرت، از اصلی‏ترین مسائل اعتقادی مسلمانان، بلكه همه مردم جهان است و به استحكام بنای فرهنگ یك جامعه می‏انجامد. با توجه به اهمیت این موضوع، بر آن شدیم تا با پرداختن به گوشه‏ای از این بحث بسیار گسترده، در تبیین مسائل اعتقادی و فرهنگی جامعه اسلامی خویش سهیم باشیم.

«فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ». (نحل: 43)

روشن‏گری، ماهیت پرسش‏گری و پاسخ‏خواهی را تشكیل می‏دهد؛ زیرا منشأ تفكر و تدبر در امور و رهایی از گمراهی و قرار گرفتن در مسیر درست زندگی است.

با گسترش تكنولوژی و ابزارهای وسیع تبلیغات، بنگاه‏های تبلیغاتی غرب با هدف منحرف كردن جوانان، همه كوشش خود را برای شبهه‏افكنی در باورهای اسلامی و بی‏هویت ساختن مسلمانان به‏ویژه جوانان به كار گرفته‏اند. دشمنان با استفاده از این ابزارهای تبلیغی پیشرفته و پیچیده رسانه‏ای مانند: شبكه‏های رادیویی و تلویزیونی، مطبوعات، رایانه، تلفن‏های همراه و… برای ضربه زدن به باورهای دینی و معنوی جوانان مسلمان با شدت هر چه بیشتر و بدون وقفه فعالیت می‏كنند. بر اساس اطلاعات به دست آمده، در ایالات متحده امریكا، 1220 ایستگاه تلویزیونی، 90871 ایستگاه رادیویی، 482 روزنامه و 11328 مجله به فعالیت تبلیغاتی و فرهنگی می‏پردازند. این كشور با داشتن 6 درصد جمعیت جهان، 75 درصد تبلیغات دنیا را انجام می‏دهد. همه این محصولات نیز امتیازهای زندگی به شیوه امریكایی را تبلیغ می‏كنند.1

این نوشته با گزینش پرسش‏های مهم و به روز از میان صدها پرسش رسیده به مركز پژوهش‏های اسلامی با استفاده از منابع معتبر و دست اول، به پاسخ‏گویی پرداخته است. پرسش‏ها و پاسخ‏ها به ترتیب در موضوع‏های زیر سامان داده شده است.

خداشناسی، نبوت، امامت و ولایت، مهدویت، معاد، اخلاق، تربیت و عرفان، حكومت و سیاست، فلسفه احكام و گوناگون.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: