مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و چگونگی کاربرد آن در دانشگاه ها

سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و چگونگی کاربرد آن در دانشگاه ها

در این پایان نامه به بررسی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و چگونگی کاربرد آن در دانشگاه ها میپردازیم

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۱۰
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی حسابداری

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته حسابداری

سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و چگونگی کاربرد آن در دانشگاه ها

*قابل استفاده برای رشته مدیریت
 
 
مقدمه 
بیشتر مدیران دانشگاهی و مراکز آموزشی معمولا چشم انداز مناسبی از مدیریت هزینه ها به عنوان یکی از فرآیندهای مهم و نوین سیستم حسابداری مدیریت در سازمان خود ندارند. اما شکی نیست که دسترسی به این اطلاعات یکی از ابزارهای مهم و استراتژیکی است که اطلاعات مفیدی را در دسترس مدیران جهت تصمیم گیری های متعدد قرار می دهد و با فراهم کردن بازخورهای مناسب به آنها کمک می کند تا بر اساس آن بتوانند به پیشرفت بیشتر سازمان خود و حفظ آن در بازار شدید رقابتی دست یابند[Morgan,2001]. 
 
یکی از شکلهای جدید رقابت که در آینده در بخش آموزش باعث افزایش شکاف و برتری بین دانشگاهها و موسسات آموزشی خواهد شد، مربوط به ارائه خدمات آموزشی "دانش محور" می باشد. در این میان دانشگاهها به لحاظ اینکه بتوانند مزیتهای رقابتی خود را حفظ کنند، نیاز دارند تا بدانند که هزینه خدمات مختلفی را که ارائه می کنند به چه میزان می باشد و علاوه بر این اطلاع صحیح و کافی از اجزا هزینه ها و ساختار تشکیل دهنده آنها در سازمان خود داشته باشند. برای مدیران دانشگاهها وتصمیم گیرندگان بخش آموزش، دسترسی به اطلاعات "مدیریت هزینه" به عنوان یک ابزار کلیدی جهت تاثیرگذاری بر فعالیتهای داخل موسسه و فراهم کردن ایده ها و افکار مناسب برای اداره کردن و مدیریت فعالیتهای آموزشی بسیار مهم و ضروری می باشد. این موضوع نه تنها بعنوان یک محرک اساسی بر مسائل مالی نظام آموزشی و دانشگاهی تاثیر اساسی دارد، بلکه بر فرهنگ سازمانی و چگونگی ساز و کار آن نیز تاثیر معناداری خواهد داشت. برای این منظور توجه به اصل "مدیریت هزینه" به عنوان یکی از موضوعات جدید و حاضر در بین سازمانهای جهانی مطرح است و سازمانهای آموزشی نیز بدلیل اینکه در این بازار رقابتی مشغول به فعالیت می باشند، باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند[Hermiston,1999].
 
چارچوبی که برای سیستم مدیریت هزینه در هر سازمانی وضع می شود باید این اطمینان را بطور دائم ایجاد کند که این سیستم می تواند استراتژیهای جاری سازمان را با فشارهای رقابتی و موقعیتهای سازمانی تطبیق دهد. سازمانها و مدیران آنها نیاز دارند که بدانند چگونه می توانند با تصمیمات و فعالیتهای خود، ارزشهای موجود را حفظ نموده و ارزش افزوده جدیدی را در سازمان ایجاد کنند. مدیریت هزینه معیار و دیدگاه مناسبی است که می تواند به آنها را در این روند کمک کند. اطلاعات مدیریت هزینه یک روش و متدولوژی را ایجاد می کند که به کمک آن مدیران وکارکنان دانشگاه درک می کنند تا تلاش و نیروی خود را بر روی چه اهدافی درسازمان متمرکز کنند تا بتواند آنها را به سمت اهداف تعیین کننده جهت سازمان آنها سوق دهد. برای این منظور شناخت نارساییها و ضعف سیستمهای موجود و از طرفی ویژگیهای بخش آموزش نسبت به سایر بخشها جهت طراحی و دستیابی به یک سیستم هزینه یابی برتر، می تواند بسیار مفید و موثر باشد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

سیستم هزینه یابی

هزینه یابی بر مبنای فعالیت

سیستم مدیریت هزینه در سازمان

کاربرد هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بخش آموزش

 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول:کلیات ۱
۱-۱-مقدمه ۱
۱-۲-بیان مسأله ۲
۱-۲-۱- تعریف مشکل ۲
۱-۲-۲-اهمیت مشکل ۳
۱-۲-۳-نحوه برخورد با مشکل ۴
۱-۲-۴-عوارض ناشی از تداوم مشکل ۶
۱-۲-۵-معرفی راه حلها و عوامل مؤثر ۷
۱-۲-۶-تناقضات موجود در رابطه با  طراحی سیستم پیشنهادی ۹
۱-۲-۷-فواید ناشی از اجرا و بکارگیری سیستم پیشنهادی ۱۰
۱-۳-سوالات یا فرضیه های پژوهش ۱۲
۱-۴-اهداف پژوهش ۱۴
۱-۵-تعاریف واژه ها ۱۶
۱-۶- محدودیتهای پژوهش ۱۸
۱-۸-خلاصه فصل ۲۱
 
فصل دوم:چارچوب نظری و پیشینه تحقیق ۲۲
۲-۱- چارچوب نظری سیستم پیشنهادی ۲۲
۲-۱-۱-مقدمه ۲۲
۲-۱-۲-مکانیزم عملکرد  سیستم ABC 23
شکل  شماره(۲-۱ ) مکانیزم اجرائی  سیستم ABC 24
۲-۱-۳-مراحل طراحی و بکارگیری سیستم پیشنهادی در دانشگاههای  مورد مطالعه ۲۶
۲-۲-ادبیات تحقیق ۳۱
۲-۲-۱-مقدمه ۳۱
۲-۲-۲-پیشینه سیستمهای هزینه یابی و  بهای تمام شده خدمات در بخش آموزش ۳۲
۲-۲-۳- پیشینه سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت((ABC  وکاربردهای آن ۳۴
دانشگاه مانتی توبا (Monitoba University) 50
شبکه آموزشی اُهایو ۵۱
دانشگاه اونز کامیونیتی ۵۲
دانشگاه آکرون ۵۳
دانشگاه کنت استیت ۵۴
دانشگاه اوهایو ۵۴
مدرسه مجازی فلوریدا ۵۵
 

فصـل سوم: سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت و چگونگی  کاربرد آن در بخش آموزش ۵۹

۳-۱- مقدمه ۵۹

۳-۲- سیستمهای هزینه یابی سنتی و نارسائیها ی آن ۶۰

از دیدگاه کلی مهمترین دلایل نارسایی، سیستم های سنتی بشرح زیر است: ۶۲

۳-۳-خصوصیات و تفاوتهای سیستمهای هزینه یابی در بخش آموزش با سایر بخشها ۶۳

۳-۴- سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت(ABC ) 68

۳-۴-۱-دیدگاههای سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت ۶۹

۳-۴-۱-۱- مدل مقدماتی سیستم ABC 69
شکل شماره (۳-۱ ) مدل دو بعدی سیستم ABC 71
۱-اطلاعات درباره فعالیتها ۷۲
۲-اطلاعات درباره استفاده کنندگان از خدمات ۷۲

۳-۴-۱-۲-۲- دیدگاه فرآیندی مدل ABC 73

شکل شماره (۳-۲) زنجیره فعالیتها در دیدگاه فرآیندی مدل ABC 74
۳-۴-۲- اجزاء تشکل دهنده مدل ABC 76

۳-۴-۲-۱-اجزا  دیدگاه تخصیص هزینه ۷۶

برای درک بهتر عناصر تشکیل دهنده این دیدگاه و مکانیزم عملکرد آن، به تشریح این عناصر        می پردازیم. ۷۶
شکل شماره(۳-۴) اجزاء تشکیل دهنده دیدگاه دوبعدی سیستم ABC 79

۳-۴-۲-۱-۱- مکانیزم عملکرد عناصر سیستمABC در دیدگاه تخصیص هزینه ۸۲

۳-۴-۲-۲-اجزا  دیدگاه فرآیندی مدل ABC 83

۳-۴-۳-طبقه بندی و سلسله مراتب هزینه ها و فعالیتها در سیستم ABC 87

هزینه سطح دانشگاه ۹۰
هزینه های ۹۰
سطح واحد ۹۰
هزینه سطح گروه آموزشی ۹۰
هزینه سطح دانشکده ۹۰
مرکز فعالیت واحد آموزش ۹۰
هزینه های ثبت نام و پذیرش دانشجویان ۹۰
هزینه های اینترنت و کامپیوتر ۹۰
هزینه های فوق برنامه ۹۰
هزینه های  حسابداری دانشکده ۹۰
هزینه های امور نقلیه ۹۰
مرکز فعالیت انبار ۹۰
مرکز فعالیت دایره حسابداری ۹۰
هزینه های معاونت دانشجویی ۹۰
هزینه های  امور اداری و مالی دانشگاه ۹۰
طبقه بندی سطح فعالیتها ۹۲

۳-۴-۴-مراحل طراحی مدل و بکارگیری سیستم ABC 94

۳-۴-۴-۵-  تعریف و شناسایی محرک منابع ۹۹
۳-۴-۴-۶- عملیات هزینه یابی در مراکز فعالیت ۱۰۰
۳-۴-۴-۹- محاسبه بهای تمام شده هدف هزینه ۱۰۳
۳-۵-خلاصه فصل ۱۰۴
منابع ۱۰۴
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: