مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شفافیت و عدم شفافیت در بازار سرمایه ایران

شفافیت و عدم شفافیت در بازار سرمایه ایران

در این پایان نامه در دو بخش به شفافیت و عدم شفافیت بازار سرمایه پرداخته شده است

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۵
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی حسابداری

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته حسابداری

شفافیت و عدم شفافیت در بازار سرمایه ایران

 
چکیده:
هر قدر تسهیم اطلاعات در جوامع بیشتر باشد، امکان اتخاذ تصمیمات آگاهانه و پاسخگویی بخش خصوصی و دولتی در مورد چگونگی تحصیل و مصرف منابع بیشتر می شود و امکان رشد فساد کاهش می یابد. بنابراین یکی از الزامات رقابت سالم دسترسی همه مشارکت کنندگان بازار به اطلاعات شفاف است.از این جهت می توان شفافیت اطلاعات را پدیده ای اجتماعی دانست که بر روابط اجتماعی متقابل افراد در بازار به شدت اثر می گذارد. از بازارهای مهم فعال در بخش خصوصی بازار سرمایه می باشد که اطلاعات شفاف بر عملکرد آن به شدت موثر است. نقصان اطلاعات باعث افزایش هزینه مبادلات و ناتوانی بازار در تخصیص بهینه منابع می شود.وجود اطلاعات شفاف در بازار سرمایه نقشی موثر درکاهش هزینه اطلاعات و مبادلات  دارد.
 
در این پایان نامه در دو بخش به شفافیت و عدم شفافیت بازار سرمایه پرداخته شده است.
 
 
کلمات کلیدی:

بازار سرمایه ایران

شفافیت در بازار سرمایه ایران

عدم شفافیت در بازار سرمایه ایران

 
 
مقدمه:
گذار از عصر صنعتی به عصر اطلاعات موجب برجسته تر شدن نقش اطلاعات در فرآیند تصمیم گیری شده است. در چنین دورانی اطلاعات در حکم کالایی با ارزش، به جای ماشین آلات و کالاهای فیزیکی، تعیین کننده مزیت رقابتی مشارکت کنندگان در انواع مختلف بازارها است. علاوه بر این اطلاعات در عملکرد بهتر بازارهای مالی نقشی انکار ناپذیر دارد. همچنین در دیدگاه گسترده ی حاکمیت شرکتی که متمرکز بر پاسخگویی مدیران به همه ذی نفعان است، اطلاعات شفاف را می توان به عنوان یکی از ابزارهای ایفای مسئولیت پاسخگویی مدیران دانست. به اعتقاد ویش واناث و  کافمن (۱۹۹۹) دو مورد اخیر یعنی بازارهای مالی و حاکمیت شرکتی از جمله محرّک های وابسته به هم برای گسترش توسعه و افزایش رفاه جوامع هستند.
 
اهمیت دسترسی به اطلاعات جهت اتخاذ تصمیمات منطقی و صحیح به حدّی است که درجوامع دموکراتیک شفافیت اطلاعات و امکان دسترسی به آن را در شمار حقوق بشر در نظر می گیرند (بلور و کافمن؛ ۲۰۰۵).  هر قدر تسهیم اطلاعات در جوامع بیشتر باشد، امکان اتخاذ تصمیمات آگاهانه و پاسخگویی بخش خصوصی و دولتی در مورد چگونگی تحصیل و مصرف منابع بیشتر می شود و امکان رشد فساد کاهش می یابد (ویش واناث و کافمن؛ ۱۹۹۹) .از دلایل دیگر برجسته شدن نقش اطلاعات در عصر حاضر افزایش اهمیت نقش بخش خصوصی در بهبود کیفیت کالاها و خدمات است. هدف اصلی از گسترش فعالیت بخش خصوصی افزایش کارایی بنگاه های اقتصادی و بهینه سازی تخصیص منابع است؛ برای دستیابی به این هدف تسلط مکانیزم بازار بر تصمیمات فعالان اقتصادی اهمیت بسیاری دارد. مکانیزم بازار مستلزم وجود فضای رقابتی سالم است و رقابت سالم نیز بدون وجود اطلاعات شفاف معنایی ندارد.
 
 
 
فهرست مطالب
 

بخش اول:عدم شفافیت در بازار سرمایه ایران

چکیده
واژه‌های  کلیدی :
بازار سرمایه ‌، شفافیت بازار، کارایی بازار، اطلاعات ، ایران
مقدمه
مروری بر مطالعات خارجی انجام شده

وضع کارآیی بازار سرمایه در ایران

بورس بازی در بازار

تجزیه و تحلیل شفاف سازی بازار سرمایه ایران

اطلاعات بازار سرمایه از کجا می آید؟

موانع و راهکارهای عدم شفافیت بازار سرمایه ایران

انجام معاملات صوری
انتشار اخبار کذب

نقش بازارهای مالی در توسعه اقتصادی کشـور

شفّـاف‌سازی بازار سرمایه و توسعه اقتصادی کشـور

اعتمـادسـازی
– داده‌های بـازار
شفّـاف سازی
 
 

بخش دوم:کارایی و شفافیت بازار سرمایه

–   آغاز سخن: شفافیت در نگاه کلی

–   شفاف سازی "شفافیت"

–          تعریف شفافیت

– اندازه گیری شفافیت

– مطلوبیت شفافیت

–                  محدودیت های افشای داوطلبانه اطلاعات و افزایش شفافیت

–   نقش شفافیت در بازارهای مالی

–          ثبات بازارهای مالی
–              کارآیی تخصیصی در بازارهای مالی

–   شفافیت در بازارهای نوظهور: ایران

منابع انگلیسی
منابع فارسی
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: