مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

صادرات مجدد و ترانزیت

دسته بندی :مدیریت مدیریت 29

صادرات مجدد و ترانزیت

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 512 کیلو بایت
تعداد صفحات 125
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول : کلیات تحقیق

1-1 مقدمه 2

1-2 بیان مسئله 2

1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق 3

1-4 اهداف تحقیق 4

1-5 سؤالات تحقیق 4

1-6 روش انجام تحقیق 5

1-7 محدودیت های تحقیق 5

1-8 واژگان كلیدی 5

1-8-1 گمرک 5

1-8-2 صادرات مجدد 6

1-8-3 ترانزیت 6

1-8-4 منطقه آزاد 6

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1 مقدمه 8

2-2 سازمان گمرک 9

2-3 تعریف گمرك به عنوان یك اصطلاح بین المللی 9

2-4 نقش گمرك 10

2-5 وظایف گمرك 10

2-6 اهداف بلند مدت گمرک 12

2-7 تاریخچه گمرك در ایران 13

2-8 تعاریف منطقه آزاد 13

2-9 مبانى نظرى تجارت آزاد 14

2-10 تاریخچه مناطق آزاد ایران 16

2-11 تسهیلات قانونی کلیه مناطق آزاد ایران چیست؟ 18

2- 12 اصول کلی مقررات صادرات و واردات منطقه آزاد 19

2-13 شرحی از اهداف تشكیل مناطق آزاد در كشور 19

2-14 آسیب های فعلی مناطق آزاد 20

2-15 تاریخچه ایجاد منطقه آزاد اروند 21

2-16 موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد اروند 22

2-17 امکانات و قابلیت های منطقه آزاد اروند 23

2-18 دلایل انتخاب منطقه آزاد اروند (مزایا) 23

2-19 چالش ها و تنگناهای منطقه آزاد اروند 28

2-20 انواع صادرات 28

صادرات قطعی (Outright Exportation) 29

صادرات موقت (Temporary Exportation) 29

صادرات قطعی در حجم تجاری 29

صادرات قطعی غیرتجاری 29

صادرات مجدد 29

ترانزیت خارجی 29

2-20-1 صادرات قطعى (Outright Exportation) 29

2-20-2 صادرات موقت (Temporary Exportation) 30

2-20-3 صادرات قطعى در حجم تجارى 30

2-20-4 صادرات قطعى غیرتجارى 31

2-20-5 صادرات مجدد 33

2-20-6ترانزیت خارجى 33

2-20-7 ارسال نمونه بازرگانى براى بازاریابى 34

2-21 تعریف کلی صادرات مجدد 34

2-22 سه قطب بزرگ صادرات مجدد جهانی 34

2-23 صادرات مجدد در عرصه ملی 35

2-23-1 منطقه آزاد چابهار 35

2-23-2 منطقه آزاد اروند 36

2-23-3 منطقه آزاد قشم 37

2-23-4 منطقه آزاد کیش 38

2-23-5 منطقه آزاد انزلی 39

2-23-6 منطقه آزاد ارس 40

2-24 گزارش تجارت خارجی مناطق آزاد ایران 40

2-25 آمار صادرات مجدد مناطق آزاد 44

2-27 موانع توسعه صادرات مجدد در کشور 47

2-28 ده گام برای توسعه صادرات مجدد از مناطق آزاد 49

2-29 تعریف ترانزیت 53

2-30 انواع ترانزیت 53

2-31 اسناد و مدارک مورد نیاز برای رویه ترانزیت 54

2-32 اهمیت ترانزیت برای اقتصاد ایران 55

2-33 مزیت های ترانزیتی ایران 56

2-34 بازار های ترانزیتی ایران 58

2-35 توسعه ترانزیت 59

2-36 آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران در زمینه ترانزیت در کشور 60

2-36-1 ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی از بنادر کشور 60

2-36-2 نوسانات رشد ترانزیت غیر نفتی در بنادر (درصد) 60

2-36-3 نوسانات رشد ترانزیت نفتی در بنادر (درصد) 61

2-36-4 نوسانات رشد ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر (درصد) 61

2-36-5 ترانزیت خارجی بر اساس كالاهای گروه بندی شده در سال1390 62

2-36-6 پنج گمرك عمده ورودی ترانزیت خارجی در سال 90 62

2-36-7 پنج گمرك عمده خروجی ترانزیت خارجی در سال90 63

2- 37 جایگاه صادرات مجدد و ترانزیت در اقتصاد مقاومتی 63

2-38 قانون حمل و نقل و عبور كالاهای خارجی 70

2-39 اسناد ترانزیت و صادرات مجدد 72

2-39-1 ترانزیت 72

2-39-2 صادرات مجدد 73

2-40 پیشینه تحقیق 74

2-41 اهمیت پیشینه در تحقیقات 74

فصل سوم : روش های انجام تحقیق

3-1 مقدمه 78

3-2 تعریف تحقیق 78

3-2-1 تحقیقات به طور کلی به دو قسمت تقسم می شوند: 79

3-2-2 تحقیقات بر اساس هدف 80

3-3 روش انجام تحقیق 80

3-4 اهداف تحقیق 81

3-5 سؤالات تحقیق 81

3-6 اعتبار (روایی) 82

3-6-1 انواع اعتبار 83

3-7 پایایی 84

3-7-1 برآورد پایایی 85

فصل چهارم : پاسخ به سوالات تحقیق

4-1 مقدمه 87

4-2 پاسخ به سوالات تحقیق 87

4-2-1 پاسخ به سوال اول تحقیق 87

4-2-2 پاسخ به سوال دوم تحقیق 93

4-2-3 پاسخ به سوال سوم تحقیق 98

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1 مقدمه 105

5-2 نتیجه گیری 105

5-3 رهکار ها و پیشنهادات 106

5-3-1 راهکارهای توسعه صادرات مجدد 106

5-3-2 راهکارهای توسعه ترانزیت 108

( منــــابع و مــــآخذ ) 103

1-1 مقدمه

در ابتدای فصل توضیح مختصری درخصوص صادرات مجدد و ترانزیت در مناطق آزاد تجاری – صنعتی ایران تحت عنوان تعریف مسئله ارائه شده و سپس ضرورت و اهمیت تحقیق ، سوالات تحقیق و اهداف تحقیق و محدودیت های تحقیق به طور مختصر شرح داده می شود و همچنین روش های دست یابی به این اهداف نیز مشخص خواهد شد. لذا در آخر هم واژگان کلیدی تحقیق به طور جداگانه ای تشریح می شوند.

1-2 بیان مسئله

صادرات مجدد عبارت است از ، صدور کالاهایی که قبلاً وارد شده است. بدون فرآوری و یا تغییر اضافی؛ چنانچه صادرات مجدد از طریق بنادر ، مناطق آزاد و یا انبار های تحت محافظت گمرک انجام گیرد، مشمول پرداخت حقوق گمرکی نخواهد بود. به کالاهای ترانزیتی یا شبه ترانزیتی ، تحت هیچ شرایطی عنوان صادرات مجدد اطلاق نمی شود. کالاهای شبه ترانزیتی اقلامی هست
ند که مالک یا صاحب آنها شناخته شده نیست و این افراد تابعیت کشوری را که کالا در قلمروی آن قرار گرفته است را دارا نیستند. اما کالای ترانزیتی صاحب آن شناخته شده است. در کل، ترانزیت روش یا یک رویه گمرکی است که برای انتقال کالای گمرک نشده از یک گمرک خانه ( مبداء ) به گمرک خانه دیگر (مقصد) استفاده می شود؛ یا به عبارت ساده تر عبور کالا از کشوری به کشور دیگر بدون پرداخت حقوق گمرکی می باشد. در بین کشورهای دنیا ، سنگاپور ، منطقه ویژه اقتصادی هنگ کنگ و دبی ، به عنوان سه قطب مهم صادرات مجدد مطرح هستند. و درآمد ارزی دبی ، هنگ کنگ و سنگاپور از طریق صدور مجدد کالا پیش از درآمد حاصل از صادرات ملی آن ها است. یکی از ابزارهایی که می توان برای توسعه صادرات مجدد استفاده کرد ، وجود مناطق آزاد ، بنادر و گمرکات متعدد در ایران می باشد.

لذا عدم وجود زیرساخت های مناسب در این سازمان ها و هم چنین مشکلات خاصی که این مناطق دارند ، کشورها در این عرصة رقابت نتوانسته اند جایگاه مناسبی را کسب کنند. مسأله اساسی در این پژوهش ، بررسی مشکلات فعلی فرآیندهای گمرکی مربوط به صادرات مجدد و ترانزیت می باشد. و امید میرود با شناسایی این مشکلات ، راهکارهای لازم جهت رفع این مشکلات ارائه گردد.

1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق

گمرك سازمانی است دولتی كه مسئول اجرای قانون گمرك و وصول حقوق و عوارض ورودی و صدوری و همچنین واردات، ترانزیت و صادرات كالا می‌ باشد. چالش های فراروی گمرک ، موجب تغییر مداوم نظام مدیریتی گمرک ها در کشورهای مختلف جهان گشته است. جمهوری اسلامی ایران و نظام مدیریتی حاکم بر گمرک های آن مدت هاست که نیاز به تغییر ساختار خود را درک کرده است و امروزه به شدت احساس می شود. مؤلفه ها و فشارهای رقابتی و بین المللی حاکم بر نظام تجاری جهان ، عملکرد مطلوب و کارایی سیستم را مختل کرده است و هرچه سریع تر بایستی چارچوب و مدل جدیدی برای این سازمان طراحی شده و به مورد اجرا گذاشته شود.

در قرن بیست و یکم مدیران سازمان گمرک های جهان ، با چالش های گسترده ای روبه رو هستند. گرایش به سمت جهانی شدن ، افزایش تغییر و تحولات تکنولوژی ، مشتری مداری ، کاهش عمر محصول ، تغییر ماهیت کالا ، منطقه گرایی و … شدت و تنوع رقابت شکل جدیدی از رهبری را می طلبد. بنابراین ضروری است مدیران آمادگی اداره تغییرات در محیط پویا و متغیر را داشتهباشندو سازمان ها نیز برای ایجاد تغییر باید در جهت بهبود کارها فشار وارد آورند؛ در غیر این صورت موجودیت و بقای خود را در معرض تهدید و نابودی قرار می دهد. چرا که امروزه پیش از هر زمان دیگری موجودیت سازمان ها دستخوش تهدید قرار گرفته است. زیرا تغییرات بسیار سریع انجام می شود و سازمان ها پیوسته پی در پی با امواجی از تغییرات دائمی رو به رو هستند و مدیریت باید با این تغییر و تحولات به شیوه ای خلاق و نوآور عمل کند و برای ذشکل دادن آینده خود به صورت انفعالی عمل نکند ، شیوه ای که سازمان دارای ابتکار عمل بوده و فعالیت هایش به گونه ای باشد که اعمال نفوذ کرده و بدین گونه سرنوشت خود را رقم بزند و آینده را تحت کنترل در آورد.

1-4 اهداف تحقیق

  1. بررسی عملکرد منطقه آزاد اروند در فرایند گمرکی مربوط به در صادرات مجدد
  2. بررسی عملکرد منطقه آزاد اروند در فرایند گمرکی مربوط به در ترانزیت
  3. بررسی مشکلات و چالش های پیش روی منطقه آزاد اروند در امورگمرکی مربوط به صادرات مجدد و ترانزیت

1-5 سؤالات تحقیق

  1. عوامل مؤثر بر صادرات مجدد و ترانزیت در منطقه آزاد اروند کدامند؟
  2. مشکلات و چالش های پیش روی منطقه آزاد اروند در امورگمرکی مربوط به صادرات مجدد و ترانزیت کدامند؟
  3. چه راهکارهای مناسبی در زمینه توسعه صادرات مجدد و ترانزیت وجود دارند؟
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: