مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

طراحی ژنراتورهای سنکرون

دسته بندی :برق مدیریت 35

طراحی ژنراتورهای سنکرون

دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 3.636 مگا بایت
تعداد صفحات 64
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

هدف از انجام این تحقیق

هدف از انجام این تحقیق بررسی سیر تحقیقات انجام شده با موضوع طراحی ژنراتور سنكرون است . به این منظور ، بررسی مقالات منتشرشده IEEE كه با این موضوع مرتبط بودند ، در دستور كار قرار گرفت . به عنوان اولین قدم كلیه ی مقالات مرتبط در دهه ‌های مختلف جستجو و بر مبنای آن ها یك تقسیم‌ بندی موضوعی انجام شد . سپس سعی شد بدون پرداختن به جزییات ، سیر تحولات استخراج‌ شود. رویكرد كلی این بوده است كه تحولات دارای كاربرد صنعتی بررسی شود .

با توجه به گستردگی موضوع و حجم مطالب ، این گزارش در دو بخش ارایه شده است . در بخش اول ابتدا پیشرفت های اولیه ی ژنراتورهای سنكرون از آغاز تا دهه 1970 بررسی شده است و در ادامه تحولات دهه های 1970 و 1980 به تفصیل مورد توجه قرار گرفته ‌اند . در پایان هر دهه یك جمع بندی از كل فعالیت های صورت گرفته ارایه و سعی شده است ارتباط منطقی پیشرفت های هر دهه با دهه‌ های قبل و بعد بیان شود .

ماشین سنكرون همواره یكی از مهمترین عناصر شبكه ی قدرت بوده و نقش كلیدی در تولید انرژی الكتریكی و كاربردهای خاص دیگر ایفاء کرده است .

ساخت اولین نمونه ی ژنراتور سنكرون به انتهای قرن 19 برمی ‌گردد . مهمترین پیشرفت انجام شده در آن سال ها احداث اولین خط بلند انتقال سه فاز از لافن به فرانكفورت آلمان بود . در كانون این تحول ؛ یك هیدروژنراتور سه فاز 210 كیلووات قرار گرفته بود .

علیرغم مشكلات موجود در جهت افزایش ظرفیت و سطح ولتاژ ژنراتورها ، در طول سال های بعد تلاش های گسترده‌ ای برای نیل به این مقصود صورت گرفت .

مهمترین محدودیت ها در جهت افزایش ظرفیت ، ضعف عملكرد سیستم های عایقی و نیز روش های خنك ‌سازی بود . در راستای رفع این محدودیت ها تركیبات مختلف عایق های مصنوعی ، استفاده از هیدروژن برای خنك ‌سازی و بهینه ‌سازی روش های خنك ‌سازی با هوا نتایج موفقیت ‌آمیزی را در پی داشت به نحوی كه امروزه ظرفیت ژنراتورها به بیش از 1600MVA افزایش یافته است .

در جهت افزایش ولتاژ ، ابداع پاورفرمر در انتهای قرن بیستم توانست سقف ولتاژ تولیدی را تا حدود سطح ولتاژ انتقال افزایش دهد به نحوی كه برخی محققان معتقدند در سال های نه چندان دور ، دیگر نیازی به استفاده از ترانسفورماتورهای افزاینده نیروگاهی نیست .

همچنین امروزه تكنولوژی ژنراتورهای ابررسانا بسیار مورد توجه است . انتظار می ‌رود با گسترش این تكنولوژی در ژنراتورهای آینده ، ظرفیت های بالاتر در حجم كمتر قابل دسترسی باشند .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: