عوامل تشکیل دهنده هوش معنوی و بررسی کاربردهای آن در زندگی و محیط کار
عوامل تشکیل دهنده هوش معنوی و بررسی کاربردهای آن در زندگی و محیط کار
پایان نامه در مورد هوش معنوی و با عنوان عوامل تشکیل دهنده هوش معنوی و بررسی کاربردهای آن در زندگی و محیط کار می باشد.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۵۹ |
حجم | ۱۱۲ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
پایان نامه در مورد هوش معنوی و با عنوان عوامل تشکیل دهنده هوش معنوی و بررسی کاربردهای آن در زندگی و محیط کار می باشد. آموزش هوش معنوی برای شغل، بهداشت، تحصیل و شخصی که در پی پرورش راه حلهای هوشی بالا هستند مفید است. بر روی انتخاب منابع درونی و چگونگی بکارگیری آن در تمام لحظات زندگی تمرکز کنید. آموزش SQ، اساسی برای مهارتهای رهبری در همه لحظات زندگی است. درکی که ما از خود و دیگران داریم این است که برای فرصتها، شناخته شدن و مورد تأیید قرار گرفتن، با دیگران رقابت میکنیم. انواع هوش هایی که قبلاً شناختیم نیز بر این رقابت و تفاوتها تأکید میکنند. هوش معنوی رسالتی متفاوت دارد و همگرایی افراد را به نحو مطلوبی افزایش میدهد(مشارکت گروهی). برای اینکه اثر بخش تر باشیم باید در جستجوی سطح جدیدی از هوش باشیم تا با فشار روانی کمتر، کار بیشتری انجام دهیم. ما همه روزه در حال معرفی خودمان هستیم. تغییر نیازها و شیوهها فقط بخش کوچکی از مهارتهای معرفی خودمان است. وقتیکه SQ در زندگی بیشتر شود، خود به خود هوش درونی خود را آزاد میسازیم.
هوش عقلایی با حقایق و اطلاعات سر وکار دارد، و برای تصمیمگیری از منطق و تحلیل استفاده میکند. هوش عاطفی نیز برای درک و کنترل عواطف و احساسات شخص و حساس بودن نسبت به احساسات و عواطف دیگران ضرورتدارد. به عقیده مایک جورج (۲۰۰۶) که مدرس دورههای هوش معنوی جهت بهبود مهارتهای مدیریت و رهبری است، هوش معنوی لازم است برای:
• یافتن و بکارگیری عمیقترین منابع درونی که قابلیت توجه و قدرت تحمل و تطابق با سایرین را به ما میدهد.
• ایجاد احساس هویت فردی روشن و باثبات در محیط روابط کاری متغیر
• توانایی درک معنای واقعی رویدادها و حوادث، وقابلیت معنادار کردن کار
• شناسایی و همسوسازی ارزشها با احساس هدفی روشن
• زندگی کردن با این ارزشها و بدون سازشپذیری که منجر به حس انسجام میشود
• درک این که نفس کجا و چگونه مانع از کارهای بالا میشود، یعنی درک و اثرگذاری بر علت حقیقی
یکی از پیامدهای ایجاد و تمرین هوش معنوی توانایی حفظ آرامش و تمرکز در مواجهه با بحران و آشوب، گرایشی فداکارانه و عاری از خودخواهی نسبت به سایرین، و دیدگاه روشنتر و آرامتر نسبت به زندگی. با وجود این که بسیاری افراد تصور میکنند هیچ چیز معنوی در کار یا محیط کاری وجود ندارد، حوزههای بسیاری در زندگی کاری وجود دارند که میتوان هوش معنوی را در آنها بکار گرفت.
فهرست مطالب
تعریف نظری هوش معنوی
تعریف عملیاتی هوش معنوی
۲-۳۴- هوش
۲-۳۵- هوش معنوی
۲-۳۶- اسلام و معنویت
۲-۳۷- مؤلفه های هوش معنوی در اسلام
۲-۳۸- ارائه الگویی ساده برای ارتباط انواع هوش
۲-۳۹- ویژگی های هوش معنوی از دیدگاه سانتوس
۲-۴۰- ویژگی های هوش معنوی از دیدگاه سیندی و ویگلزورث
۲- ۴۱- ویژگی های هوش معنوی از دیدگاه بروس لیچفیلد
۲-۴۲- مؤلفه های هوش معنوی از دیدگاه ایمونز
۲-۴۳- مؤلفه های هوش معنوی از دیدگاه آمرام
۲-۴۴- اجزاء هوش معنوی
۲-۴۵- رشد هوش معنوی
۲-۴۶- توسعه هوش معنوی
۲-۴۷- اندازه گیری هوش معنوی
۲-۴۸- هوش معنوی و آگاهی متعالی
۲-۴۹- نقش آگاهی متعالی در ابراز هوش معنوی
۲-۵۰- آگاهی از وجود الهی ورابطه آن با هوش معنوی
۲-۵۱- هوش معنوی و تصویر بزرگتر
۲-۵۲- ایمان،امید و عشق سه ویژگی اصلی انسان های معنوی
۲-۵۳- مقایسه رفتار افراد دارای هوش معنوی قوی و افراد دارای هوش معنوی ضعیف
۲-۵۴-ده عامل که در ترکیب با یکدیگر هوش معنوی را شکل می دهند
۲-۵۵- برخی کاربدهای هوش معنوی در محیط کار
۲-۵۶- هوش معنوی و سلامت روان
۲-۵۷- کاربرد هوش معنوی در محیط کار
۲-۵۸- هوش معنوی،معنویت،مدیریت ورهبری
منابع
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت