مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فرسودگی هیجانی در پرستاران و بررسی نظریه های مختلف فرسودگی

فرسودگی هیجانی در پرستاران و بررسی نظریه های مختلف فرسودگی

هدف از این تحقیق فرسودگی هیجانی در پرستاران و بررسی نظریه های مختلف فرسودگی می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۸
حجم ۱۳۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

فرسودگی هیجانی به عنوان یک فشار مزمن ناشی از کار است و به صورت رایج بین افرادی که به گونه های مختلف با مردم کار می کنند اتفاق می افتد(مسلش و جکسون، ۱۹۸۱) کارکنان مرزهای تعیین شده به خصوص شغل پرستاری با یک استرس بزرگ سروکار دارند زیرا آنها زمانی که متوجه می شوند نیازهای مشتری با سازمان مطابقت ندارد در یک موقعیت دشوار قرار می گیرند (کوردز  و داهرتی،۱۹۹۳)

 

 

 

این کارکنان در یک جنگ سه گوشه هستند که مشتری و سازمان در دو انتهای رقابت می باشند، در حالی که کارمندان مرزهای تعیین شده در بین قرار گرفته اند .اگر کارکنان مرزهای تعیین شده توانایی رهایی و خلاصی از کشمکش بین نیازهای سازمان و مشتری را نداشته باشند، ممکن است کارکنان برای نشان دادن نارضایتی و ناخوشایندی خود از سازمان، به خرابکاری عمدی در خدمات دست بزنند. کارشکنی در خدمت عمدی، رفتارهایی را که به طور منفی روی ارتباط بین سازمان و مشتری اثر می گذارد را نشان می دهد.

 

 

 

 

 

 

خرابکاری و کارشکنی در خدمت به طور منفی روی روابط سازمان و مشتری اثر می گذارد. به عنوان مثال خشونت و عصبانیت یک کارمند با مشتری اضافه یا کم کردن خدمات به صورت عمدی، کاهش سرعت در عملکرد و تبعیض قائل شدن بین مشتریان نمونه ای از فرسودگی هیجانی هستند. تحقیقات نشان می دهد که بیش از ۸۵% از کارکنانی که با مشتریان در ارتباط هستند در خدمت درگیر شده اند. (هاریس و آگبانا، ۲۰۰۲) شش فاکتور برجسته و مهم که روی کارشکنی درخدمت تاثیر دارند را مورد بررسی قرار داده اند. دراین مطالعه آنها متوجه شدند تمایل یک کارمند برای کارشکنی و خرابکاری ناشی از فرسودگی هیجانی است و خواست های یک کارمند برای باقی ماندن در جایگاه فعلی،آگاهی نظارتی وادراک کنترل فرهنگی به صورت معکوس رفتارها و روش های کارشکنی در خدمت را تحت فشار قرار می دهد . فرسودگی هیجانی را علت کلیدی تمایل کارمندان مرزهای تعیین شده برای کارشکنی در خدمت می دانند. تعارض میان فردی و گران باری نیز به عنوان فاکتور هایی مشاهده شده اند که فرد را به سمت فرسودگی سوق می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
تعریف نظری و مفهومی فرسودگی هیجانی

تعریف عملیاتی فرسودگی هیجانی
–    2-1) مقدمه    3
۲-۲ ) شغل چیست؟    3
۲-۲-۱)حرفه:    4
۲-۲-۲ )وظیفه:    4
۲-۲-۳) گروه شغلی:    4
۲-۲-۴) تقسیم بندی مشاغل بر حسب فشار روانی    4
–    2-3)  هیجان در محیط کار:    7
–    2-4 ) فرسودگی هیجانی    9
–    2-5) تعریف فرسودگی هیجانی:    11
۲-۵-۱) فرسودگی هیجانی در پرستاران    12
–    2-6 ) رویکرد های مختلف نسبت به فرسودگی :    18
۲-۶-۱): نظریه منابع  بقا    18
۲-۶-۲) رویکرد بالینی  :    20
۲-۶-۳) رویکرد روانشناختی- اجتماعی:     22
۲-۶-۴) رویکرد تبادلی  چرنیس:    23
۲-۶-۵) مدل کاپنر    25
۲-۶-۶) رویکرد ساختاری    25
–    2-31) پیشینه تحقیق    27
۲-۳۱-۱) تحقیقات داخلی    27
۲-۳۱-۲) تحقیقات خارجی    28
–    منابع    31
–    منابع فارسی:    32
کتاب:    32
مقالات:    33
پایان نامه:    34
مجلات:    34
–    منابع غیرفارسی:    35


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: