فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری جو سازمانی
فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری جو سازمانی
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو سازمانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۷۳ |
حجم | ۲۲۵ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری جو سازمانی عنوان این پژوهش است که در بخش اول به مبانی نظری جو سازمانی می پردازیم و در بخش دوم به پیشینه تحقیق جو سازمانی در پژوهش های داخلی و خارجی می پردازیم.از دیدگاه هالپین و کرافت (1970)؛ "ویژگیهای درونیای که یک سازمان را از سازمان دیگر متمایز میسازد و روی رفتار افراد آن تأثیر میگذارد، جو سازمانی نامیده میشود. این جو سازمانی به وسیلهی ادراک کارکنان و توصیفهای آنان از ویژگیهای درونی سازمان سنجیده میشود" (ایوانز ، ۱۹۹۶). صاحبنظران رفتار سازمانی، زیرمقیاسهایی را برای جو سازمانی در نظر گرفتهاند که از آن جمله میتوان به سوسمان و دیب (1989) اشاره کرد که هدف، نقش، پاداش، رویهها و ارتباطات را به عنوان زیرمقیاسهای جو سازمانی برشمردهاند (سوسمان و دیب، ۱۹۸۹).
جو سازمانی ویژگی نسبتاً بادوامی از سازمان است که موجب تمایز آن سازمان از سایر سازمانها میشود و متضمن ادراک جمعی متجلی شده در عواملی چون استقلال، اعتماد و پیوستگی، حمایت، هویت، شناسایی، ابداع و بیطرفی است و از طریق تعاملهای بین اعضاء ایجاد میشود، به عنوان مبنایی جهت تفسیر موقعیت مورد استفاده قرار میگیرد و منعکسکننده هنجارها، ارزشها، طرز تلقیها و نگرشها از فرهنگ سازمانی است. همچنین به عنوان منبعی مؤثر و با نفوذ جهت شکلدهی رفتار عمل میکند (گودرزی، ۱۳۸۱).
فهرست مطالب
تعریف مفهومی جو سازمانی
تعریف عملیاتی جو سازمانی
بخش اول: مبانی نظری در مورد جو سازمانی
الف: جو سازمانی 8
۲-۲-۱-تعاریف جو سازمانی 8
جدول ۱: تعاریف جوسازمانی از دیدگاه تنی چند از صاحبنظران 19
۲-۲-۲-ویژگیهای جو سازمانی 19
جدول ۲: ویژگی جو سازمانی از دیدگاه صاحبنظران 22
۲-۲-۳-عوامل مؤثر بر جو سازمانی 22
جدول ۳: عوامل تأثیرگذار بر جو سازمانی (شیرزادی، ۱۳۸۵) 25
۲-۲-۴-ابعاد جو سازمانی 26
۲-۲-۵-انواع جو سازمانی 27
جدول ۴: جو حمایتی و جو تدافعی در سازمانها (پرداختی، ۱۳۸۵) 29
۲-۲-۶-نظریههای جو سازمانی: 29
۲-۲-۶-۱-مدل جو سازمانی هالپین و کرافت 29
شکل ۱: جو مدرسه به عنوان ترکیبی از رفتار مدیر و معلمان (Silver, 1991) 31
جدول ۵: ویژگیهای شش نوع جو سازمانی (شیرزادی، ۱۳۸۵) 37
جدول ۶: ویژگیهای جو باز و بسته (شیرزادی، ۱۳۸۵) 37
۲-۲-۶-۲-مفهومپردازی رنسیس لیکرت از جو سازمانی: 37
جدول ۷: سیستم یک و چهار لیکرت 38
۲-۲-۶-۳-مفهومپردازی هوی و سیبو از جو سازمانی 38
جدول ۸: انواع جو بر حسب نظریه هوی و سیبو 43
۲-۲-۶-۴-مفهومپردازی هریسون از جو سازمانی: 43
۲-۲-۶-۵-مفهومپردازی هاجست از جو سازمانی 44
شکل ۲: مفهومپردازی هاجست از جو (پورسیف، ۱۳۸۵) 45
۲-۲-۶-۵-مفهومپردازی ویزبورد از جو سازمانی 45
شکل ۳: مدل ۶ وجهی ویزبورد در رابطه با جو سازمانی 46
۲-۲-۶-۶-مفهومپردازی تاجییوری از جو سازمانی 46
شکل ۴: مدل تعاملی روابط بین عوامل مؤثر در شکلگیری جو سازمانی (Owens, 1990) 47
۲-۲-۶-۷ مدل مفهومی 47
شکل ۳-۱: مدل مفهومی تحقیق محقق ساخته بر اساس نظریه هالپین و کرافت (۱۹۶۲) 48
جدول ۱۲: خلاصه تحقیقات داخلی
بخش سوم: پیشینه پژوهش (تحقیقات انجام شده خارجی)
جدول ۱۳: خلاصه تحقیقات خارجی
منابع
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت