فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هویت سازمانی
فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هویت سازمانی
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۳۹ |
حجم | ۲۰۶ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
مفهوم هویت سازمانی که در سال ۱۹۸۵ توسط آلبرت و وتن معرفی شد، شامل ویژگیهای یک سازمان است که اعضا آنها را به منزله ی ویژگی های هسته ای، منحصر به فرد و مستمر سازمان درک کرده اند(سیلینس، ۲۰۰۶) هویت سازمانی سعی در پاسخ به این سؤال دارد که "ما، به مثابه یک سازمان، چه کسانی هستیم؟"(همان).
با توجه به مواجهه فزاینده سازمان ها ی کنونی با مسئله تغییر و به منظور اداره هرچه بهتر محیط پیچیده و متلاطمی که سازمان ها ناگزیر از فعالیت در آنند، ارایه تعریفی از هویت سازمانی مهم است. سازمان ها از طریق رفتارهای نمادین و زبانی در زمینه های خاص ، هویت خود را به وجود می آورند و آن را شکل می دهند. در چنین حالتی، هویت سازمان از طریق زبان و عمل بر اساس الگوهای فرهنگی سازمان، مانند لباس مخصوص سازمانی ، خط ایدئولوژیک سازمان ، مصنوعات ، آداب و رسوم و نظایر آن ایجاد می شود(دیفوس، ۲۰۰۰). هویت سازمانی، استراتژی را پیش می برد و اعضا را قادر می سازد، جهت گیری استراتژیک سازمان را انتخاب کرده، آن را بپذیرند و در برابر تغییرات محیطی توان پاسخگویی داشته باشند .
فهرست مطالب
۱-۷-۱- تعریف مفهومی هویت سازمانی ۲
۱-۷-۲-تعریف عملیاتی هویت سازمانی ۲
۲-۳- هویت سازمانی ۲۲
۲-۳-۱- تعریف هویت سازمانی ۲۲
۲-۳-۲- ساخت و شکل گیری هویت ۲۶
۲-۳-۲-۱- توجه رسانه ها ۲۶
۲-۳-۲-۲- وجهه خارجی سازمان ۲۷
۲-۳-۲-۳- ارتباطات خارجی سازمان ۲۸
۲-۳-۲-۴- تیم مدیران عالی سازمان ۲۸
۲-۳-۲-۵- مدیریت منابع انسانی ۲۸
۲-۳-۲-۶- ارتباطات داخلی سازمان ۲۹
۲-۳-۲-۷- عملیات سازمان ۲۹
۲-۴- پیشینه تحقیقات در مورد هویت سازمانی ۳۰
۲-۴-۱- تحقیقات انجام شده هویت سازمانی در ایران ۳۰
۲-۴-۲- تحقیقات هویت سازمانی خارجی ۳۴
۲-۵- جمع بندی ۳۵
فهرست منابع ۳۷
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت