مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

مبانی نظری ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

هدف از این پژوهش ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی در صنعت بانکداری می باشد که در آن به عوامل مستقیم و غیرمستقیم خواهیم پرداخت

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۲
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی فرمت
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی می باشد که به  بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی صنعت بانکداری می پردازد.

از عمده ترین جریان های حاکم بر حیات بشری در آغاز هزاره سوم میلادی فرآیند کارآفرینی و خلاقیت است که اساس و بسترساز تغییر و تحول و دگرگونی است. افراد، سازمان ها و جوامعی که نتوانند خود را با این تحولات پرشتاب همگام کنند دچار توقف، سکون و اضمحلال می شوند. در این میان افرادی هستند که در زمانی که همگان بر هرج و مرج، نابسامانی، تناقض و عدم تعادل اذعان دارند، به دنبال بدست آوردن فرصتی هستند تا بتوانند با ارائه محصول و یا خدمت جدیدی به جامعه، تعادل را برقرار کرده و اوضاع را سامان بخشند و ارزشی از خود بر جای گذارند. این افراد که محور توسعه اقتصادی هستند، کارآفرین خوانده می شوند. کارآفرینان موجب می شوند تا سازمانی از سازمان های دیگر پیشی بگیرد و کشوری نسبت به کشورهای دیگر به نحو چشمگیر پیشرفت نماید (۵۶۶ ،۲۰۱۱ ،Huang and Wang).  

مطالعات متعددی نیاز به بازآفرینی و کاراتر ساختن و مؤثرتر ساختن دولت و وارد ساختن ساز و کارهای بازار به بخش دولتی، بهبود خلاقیت و توسعه فرهنگ های ریسک پذیر را مورد بحث و بررسی قرار داده اند و بدین ترتیب اصطلاح کارآفرینی سازمانی بخش دولتی را معرفی کرده اند. به همین ترتیب، کارآفرینی سازمانی نیز شاخص ها و موضوعات متعددی را شامل می شود و در نتیجه تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. بنابراین، ضروری است تا ضمن شناخت و دسته بندی این عوامل، وضعیت مطلوب و مناسب آنها برای ارتقای کارآفرینی سازمانی مورد بررسی قرار گیرد (حسین پور و زارعی وش، ۱۳۸۹، ۱۷۳). کارآفرینی در حل تعدادی از مشکلات همچون افزایش سریع رقبای جدید، ایجاد حس بی اعتمادی نسبت به شیوه های مدیریت سنتی در سازمان ها، خروج بهترین نیروی کار از سازمان ها و اقدام آنها به کارآفرینی مستقل ایجاد شده است. کارآفرینی سازمانی اقدامی است که اگر سازمان بخواهد به رشد خود تا بینهایت ادامه دهد، ضروری است.

ضرورت کارآفرینی سازمانی عمدتاً ناشی از ناسازگاری و واکنش کند سازمان های متوسط و بزرگ نسبت به تغییرات روزافزون، سریع و پیچیده و نامطمئن محیط است. با توجه به اهمیت بحث کارآفرینی سازمانی در دنیای امروز، در ایران به بحث کارآفرینی (به ویژه در سازمان های دولتی) توجه کمتری شده و زمینه های مورد نیاز برای آن فراهم نشده است. با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان طی ۲۵ سال گذشته با انجام تحقیقات گسترده و بکارگیری این مقوله توانسته اند به پیشرفت و توسعه اقتصادی و اجتماعی نائل گردند، ضرورت دارد که در ایران نیز تحقیقات هدفمندی در این زمینه صورت گیرد تا بتوان مسائل و مشکلات را شناسایی و با ایجاد الگوها و مدل های علمی برای پیاده سازی این فرآیند در سطح سازمان های دولتی از مزایای آن در توسعه همه جانبه کشور استفاده نمود (حسین پور و زارعی وش، ۱۳۸۹، ۱۷۴).  

فهرست مطالب
چکیده

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
۲-۱- مقدمه    ۱۷
۲-۲- کارآفرینی    ۱۷
۲-۳- ویژگی های کارآفرینان    ۱۸
۲-۴- سه موج در کارآفرینی    ۲۰
۲-۵- انواع کارآفرینی    ۲۳
۲-۶- کارآفرینی سازمانی    ۲۳
۲-۷- مدل های کارآفرینی سازمانی    ۲۶
۲-۷-۱- مدل کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن    ۲۶
۲-۷-۲- مدل کارآفرینی سازمانی اکهلس و نِک    ۲۷
۲-۷-۳- مدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکاران    ۲۸
۲-۷-۴- کارآفرینی سازمانی تامپسون۳۰
۲-۸- شاخص های مناسب در انتخاب کارآفرینی سازمانی    ۳۱
۲-۹- فرآیند کارآفرینی سازمانی    ۳۲
۲-۱۰- موانع و محدودیت های کارآفرینی سازمانی    ۳۴
۲-۱۱- عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی    ۳۷
۲-۱۱-۱- انگیزش    ۳۸
۲-۱۱-۲- مهارت های فردی    ۳۹
۲-۱۱-۳- حمایت محیطی ادراک شده    ۴۰
۲-۱۱-۴- پویایی محیطی ادراک شده ۴۰
۲-۱۱-۵- نگرش    ۴۱
۲-۱۱-۶- هنجارهای ذهنی    ۴۲
۲-۱۱-۷- کنترل رفتاری ادراک شده    ۴۲
۲-۱۲- پیشینه تحقیق    ۴۳

منابع و مآخذ
الف- فارسی
ب- انگلیسی    

فهرست اشکال
شکل ۲-۱- مدل کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن    ۲۷
شکل ۲-۲- مدل کارآفرینی سازمانی اکهلس و نِک    ۲۸
شکل ۲-۳- مدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکاران    ۳۰
شکل ۲-۴- ابعاد مختلف شکل گیری کارآفرینی در سازمان    ۳۱
شکل ۲-۵- فرآیند کارآفرینی سازمانی فرهنگی و صفرزاده    ۳۷
شکل ۲-۶- فرآیند کارآفرینی سازمانی اوکینب    ۳۴
شکل ۲-۷- عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی    ۳۷

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: