مبانی نظری و پیشینه آموزش مهارت های زندگی دانش آموزان
مبانی نظری و پیشینه آموزش مهارت های زندگی دانش آموزان
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 104 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 59 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
مقدمه …………………………………………………………………………………………… 17
2- 1- جایگاه آموزش مهارت های زندگی……………………………………………………. 18
2-2- پیشینه توجه به آموزش مهارت های زندگی…………………………………………… 21
2- 3- تبیین مفهوم مهارت های زندگی………………………………………………………… 22
2- 4- انواع مهارت های زندگی ……………………………………………………………….. 26
2- 5- مولفه های مهارت های زندگی………………………………………………………….. 29
2- 5-1- مهارت حل مساله ……………………………………………………………………… 30
2- 5-2- مهارت تصمیم گیری ………………………………………………………………… 32
2- 5-3 مهارت شهروند جهانی…………………………………………………………………. 33
2- 5-4- مهارت برقراری ارتباط……………………………………………………………….. 35
2- 5-4-1 اهمیت یادگیری روش های موثر برقراری ارتباط…………………………….. 36
2- 5- 5- مهارت فناوری اطلاعات …………………………………………………………… 38
2- 5- 6- مهارت مشارکت و همکاری……………………………………………………….. 40
2- 6- آموزش مهارت های زندگی در چهارچوب نظریه های برنامه درسی………….. 41
2- 6-1-دیدگاه اجتماعی………………………………………………………………………….. 41
2- 6-2- دیدگاه انسانگرایانه ……………………………………………………………………. 42
2- 6-2-1-اصول برنامه های آموزش و پرورش انسانگرایانه……………………………… 43
2- 6-3-دیدگاه رشدگرا…………………………………………………………………………… 44
2- 7- نظریه های یادگیری مرتبط با آموزش مهارت های زندگی……………………….. 45
2- 7-1-نظریه یادگیری اجتماعی……………………………………………………………….. 45
2- 7-2-نظریه سازنده گرایی…………………………………………………………………….. 47
2- 7- 3- نظریه هوش چندگانه ………………………………………………………………… 50
2- 8- جمع بندی نظریه های یادگیری…………………………………………………………. 51
2- 9- روش های تدریس مهارت های زندگی ……………………………………………… 51
2-10- دوره متوسطه………………………………………………………………………….. 55
2- 11- سوابق پژوهشی تحقیق…………………………………………………………….. 60
2- 11- 1- تحقیقات خارجی……………………………………………………………………. 60
2- 11-2 تحقیقات داخلی ……………………………………………………………………….. 63
2- 12- خلاصه و جمع بندی……………………………………………………………………. 67
قوانین ارسال دیدگاه در سایت