مبانی نظری و پیشینه ارائه تکلیف به روش حل تمرین و عملکرد تحصیلی دانش آموزان
مبانی نظری و پیشینه ارائه تکلیف به روش حل تمرین و عملکرد تحصیلی دانش آموزان
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 58 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 45 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2- 1 مقدمه…………………………………………………………. 12
2- 2 مبانی نظری……………………………………………………….. 13
2-2-1 تاریخچه تکلیف شب………………………………….. 14
2-3 انواع ارائه تکلیف شب………………………………………… 15
2-3-1 تکلیف تمرینی…………………………………………………… 15
2-3-2 تکلیف آمادگی و آماده سازی……………………………………. 15
2-3-3 تکلیف بسطی و امتدادی……………………………………… 15
2-3-4 تکلیف خلاقیتی………………………………………………… 16
2- 4 نظر اندیشمندان تعلیم و تربیت درباره ارائه تکلیف شب…….. 16
2-4-1 برونر……………………………………………………………. 16
2-4-2 اسکینر………………………………………………………………. 16
2-4-3 ثورندایک…………………………………………………………… 17
2-5 خصوصیات تکلیف از نظر تحقیقات تربیتی…………………. 19
2-6 علل کم کاری و تنبلی دانش آموزان………………………….. 20
2-7 تکلیف شب و اولیا ……………………………………………… 21
2-8 تکلیف شب و مدرسه………………………………………… 23
2-9 شناخت روش یادگیری کودک……………………………….. 24
2-10 شرایط نوشتن تکلیف شب……………………………………. 25
2-10-1 هدف انجام تکلیف شب………………………………….. 25
2-10-2 آثار مثبت تکلیف شب ……………………………. 26
2-10-3 آثار منفی تکلیف شب……………………………………… 26
2-11 چگونه دانش آموزان را تکلیف پذیر کنیم؟………….. 27
2-11-1 وقت انجام تکلیف شب………………………………………. 27
2-11-2 نقش والدین در انجام تکلیف شب ………………… 28
2-12 نظریات موافقان و مخالفان تکلیف شب…………………. 29
2-13 اهمال کاری در انجام تکلیف شب……………………………… 31
2-14 عوامل موثر در یادگیری ……………………………………….. 34
2-14-1 آمادگی…………………………………………………….. 34
2-14-2 انگیزه و هدف……………………………………………………. 34
2-14-3 تجارب گذشته……………………………………………………… 34
2-14-4 موقعیت و محیط یادگیری …………………………….34
2-14-5 روش تدریس معلم ………………………………………….. 35
2-14-6 تمرین و تکرار …………………………………………………. 35
2-15 تمرین و تکلیف شب………………………………………………… 35
2-16 کمک مدرسه در انجام تکلیف ……………………………….36
2-17 ایجاد شرایط مطلوب برای انجام تکلیف شب ……………….37
2-18 خصوصیات سطح سنی کودکان دوره دوم ابتدایی …………37
2-18-1 خصوصیات بدنی…………………………………………………37
2-18-2 خصوصیات اجتماعی …………………………………………38
2-18-3 خصوصیات عاطفی ……………………………………..39
2-18-4 خصوصیات ذهنی …………………………………. 39
2-19 عملکرد تحصیلی …………………………………………………40
2-19-1 پیشرفت ……………………………………………………………40
2-19-2 عملکرد تحصیلی…………………………………………………..40
2-19-3 اسنادها بعد از موفقیت و شکست ……………40
2-20 عوامل موثر بر عملکرد تحصیلی ……………………………41
2-20-1 محیط خانواده ……………………………………………….41
2-20-2 بی سوادی یا کم سوادی والدین …………………..42
2-20-3 ناکافی بودن امکانات داخل خانه ………………..42
2-20-4 فقر اقتصادی………………………………………………….43
2-20-5 معلمان و اولیای مدرسه ………………………………….43
2- 21 تأثیر عملکرد تحصیلی بر انگیزش و یادگیری………… 43
2-22 خسارت های مستقیم افت تحصیلی ……………..44
2-23 خسارت های غیر مستقیم افت تحصیلی…………….44
2-24 نحوه برخورد با عملکرد تحصیلی دانش آموزان ……………46
2-24-1 عوامل روحی و روانی افت تحصیلی ……………………46
2-25 پیشینه عملی تحقیق ……………………………………..47
2-25-1 تحقیقات انجام شده در داخل کشور ……………………….47
2-25-2 تحقیقات انجام شده در خارج از کشور ……………………49
2-26 نتیجه گیری کلی……………………………………………….51
قوانین ارسال دیدگاه در سایت