مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای حسابداران ۵۱ صفحه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای حسابداران ۵۱ صفحه
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای حسابداران ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۵۱ |
حجم | ۵۳۱ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | حسابداری |
توضیحات کامل
این نوشتار نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای حسابداران می باشد که در قسمت اول به مبانی نظری اخلاق حرفه ای حسابداران می پردازد و در قسمت دوم پیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای حسابداران در پژوهش های داخلی و خارجی بررسی می شود.
حسابداری در دنیای پیشرفته اقتصادی امروز حرفه ای است حیاتی، زیرا سامانه اقتصادی جاری بدون آن نمی تواند، وجود داشته باشد. برجستگی متمایز کننده حرفه حسابداری پذیرش مسئولیت نسبت به عموم است. جامعه انتظارات فراوانی از اهل این حرفه دارد و مردم باید به کیفیت خدمات پیچیده ارائه شده توسط حرفه حسابداری اعتماد داشته باشند (رویایی و بیات، ۱۳۹۰). از این رو اطلاعات ارائه شده توسط حسابداران باید به طور قابل توجهی کارآمد، قابل اتکا، واقعی و بی غرضانه باشد، پس حسابداران نه تنها باید واجد شرایط و صلاحیت حرفه ای باشند، بلکه باید از درجه بالایی از صداقت و درستکاری حرفه ای نیز برخوردار و آبرو و حیثیت حرفه ای از مهم ترین دارایی های آنها باشد. در نتیجه اخلاق حسابداری برای حسابداران حرفه ای و افرادی که به خدمات حسابداری تکیه دارند اهمیت زیادی دارد. از طرف دیگر چالش های اخلاقی دهه ی گذشته و انحرافات اخلاقی موجود در حسابداری حرفه ای، اعتماد جامعه نسبت به این حرفه کمرنگ کرده است، به همین دلیل لزوم ارائه علوم اخلاقی احساس می شود. اخلاق حرفه ای حسابداری، مسئله مهمی است که به طور مستقیم بر روی صداقت حرفه ای و توانایی حسابداران برای جلب اعتماد عمومی تأثیر دارد (سرلک، ۱۳۹۰). در حقیقت فعالیتهای متقلبانه در دهه گذشته در زمینه حسابداری، نشان دهنده عدم آموزش صحیح و اخلاقی در حسابداری است. تحقیقات بسیاری در رابطه با آموزش علوم اخلاقی و ارزشی در حسابداری انجام شده است.
فهرست مطالب
چکیده 1
۱-۸ متغیرها و واژه های کلیدی 2
۲-۱ مقدمه 10
۲-۲ مبانی نظری تحقیق 10
۲-۲-۱ تعریف اخلاق 10
۲-۲-۱-۱ تعاریف و دیدگاه بزرگان از اخلاق 11
۲-۲-۱-۲ اهمیت اخلاق 12
۲-۲-۱-۳ انواع اخلاق 13
۲-۲-۲ اخلاق حرفه ای 14
۲-۲-۲-۱ مفهوم اخلاق حرفهای 15
۲-۲-۲-۲ ویژگیهای اخلاق حرفهای 15
۲-۲-۲-۳ ویژگیهای افراد دارای اخلاق حرفهای 16
۲-۲-۲-۴ نظامهای عمده اخلاق حرفه ای 17
۲-۲-۲-۵ عوامل پایهای و اساسی در اخلاق حرفه ای از دیدگاه زیونتس 20
۲-۲-۲-۶ ضرورت ترویج اخلاق حرفهای در سازمانها و موسسات 21
۲-۲-۲-۷ آموزشهای لازم در خصوص ترویج اخلاق حرفهای در سازمانها و موسسات 21
۲-۲-۲-۸ وظایف مدیران در اخلاقی کردن سازمانها 22
۲-۲-۲-۹ ضمانت اجرای رعایت قواعد اخلاق حرفهای در سازمانها و موسسات 23
۲-۲-۲-۱۰ مهمترین ضرورت اجرای قوانین در خصوص رعایت قواعد اخلاقی 24
۲-۲-۲-۱۱ مشکلات و موانع اخلاق حرفهای 24
۲-۲-۲-۱۲ عوامل تأثیرگذار بر اخلاق حرفهای از نظر پنیو 25
۲-۲-۲-۱۳ موانع رشد اخلاق حرفهای در سازمانها ، موسسات و محیطهای کسب وکار 26
۲-۳ اخلاق حرفه ای در حسابداری 31
۲-۵ پیشینه تحقیق 34
۲-۵-۱ مطالعات انجام شده در جهان 34
۲-۵-۲ مطالعات انجام شده در ایران 36
۲-۶ خلاصه فصل 41
منابع 45
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت