مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد ۶

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد ۶

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد بصورت کامل و جامع و با منابع جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۹
حجم ۱۱۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد ۶

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد بصورت کامل و جامع و با منابع جدید

ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد:
بهبود مستمر عملکرد سازمان ها، نیروی عظیم هم‌افزایی  ایجاد می‌کند که این نیروها می‌تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت‌های تعالی سازمانی شود. دولت ها و سازمان ها و مؤسسات تلاش جلو برنده‌ای را در این مورد اعمال می‌کنند. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالش های پیش روی سازمان و کسب بازخور و اطلاع از میزان اجرای سیاست های تدوین شده و شناسایی مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسر نخواهد شد. تمامی موارد مذکور بدون اندازه‌گیری و ارزیابی امکان‌پذیر نیست.[۱۴]

لرد کلوین فیزیکدان انگلیسی در مورد ضرورت اندازه‌‌گیری می‌گوید: «هرگاه توانستیم آنچه درباره آن صحبت می‌کنیم اندازه گرفته و در قالب اعداد و ارقام بیان نماییم می‌توانیم ادعا کنیم درباره موضوع مورد بحث چیزهایی می‌دانیم. در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده و هرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید».[۹]علم مدیریت نیز مبین مطالب مذکور است. هرچه را که نتوانیم اندازه‌گیری کنیم نمی‌توانیم کنترل کنیم و هرچه را که نتوانیم کنترل کنیم مدیریت آن امکان‌پذیر نخواهد بود. موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیل‌های سازمانی، عملکرد است و بهبود آن مستلزم اندازه‌گیری است و از این رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل تصور نمی‌باشد.
همچنین صاحبنظران و محققین معتقدند که ارزیابی عملکرد، موضوعی اصلی در تمامی تجزیه و تحلیل های سازمانی است و تصور سازمانی که شامل ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد نباشد، مشکل است. ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد موجب هوشمندی سیستم و برانگیختن افراد در جهت رفتار مطلوب می‌شود و بخش اصلی تدوین و اجرای سیاست سازمانی است.

ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد بازخورد لازم را در موارد زیر ارائه می‌کند:
۱- با پیگیری میزان پیشرفت در جهت اهداف تعیین شده مشخص می‌شود که آیا سیاست های تدوین شده به صورت موفقیت‌آمیزی به اجرا در آمده‌اند یا خیر.
۲-با اندازه‌گیری نتایج مورد انتظار سازمانی و همچنین ارزیابی و اندازه‌گیری و رضایت کارکنان و مشتری ها مشخص می‌شود آیا سیاستها به طور صحیح تدوین شده‌اند یا خیر.
۳-ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد امکان شناسایی زمینه‌هایی که مدیریت باید توجه بیشتری به آنها بنماید را میسر می‌سازد و به شناسایی فرصت ها و محدودیت ها کمک می‌کند.
۴- ارزیابی عملکرد باعث ایجاد اطلاعات برای مدیران در تصمیم‌گیری های مدیریتی خواهد بود. چرا که بخش زیادی از اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری های مدیریتی از طریق اندازه‌گیری و ارزیابی سیستم عملکرد و ارزیابی سیستم عملکرد فراهم می‌آید.
هر تلاشی که به منظور دستیابی به موفقیت صورت می‌گیرد باید دارای چارچوبی باشد و بهبود عملکرد سازمانی باید بر آگهی فرآیندی باشد که «چرخه عملکرد» نامیده می‌شود. هر برنامه بهبود عملکرد سازمانی باید از اندازه‌گیری عملکرد و بعدارزیابی عملکرد شروع نماید.[۶]

موئلفه های مفهموم ارزیابی عملکرد
امروزه مدیران ارشد بسیاری از شرکتها و سازمانهای انتفاعی و غیر انتفاعی، وقت، انرژی و منابع مالی قابل توجهی را صرف تدوین استراتژی و تعیین راهبردهای اساسی سازمانهای خود می کنند، ولی اکثر آنها از عدم اجرای مطلوب استراتژیهای خود سخن می گویند. چشم اندازی که  این مدیران برای خود تصویر می کنند برای خود آنها کاملاً روشن است ولی آگاهی و درک کارکنان آنها از این چشم انداز  بسیار کم و همسویی و  همدلی آنها برای تحقق اهداف منبعث از این چشم انداز، بسیار کمتر است. بنابراین، مدیران ارشد همواره در جستجوی راه حلی برای حصول اطمینان از اجرای استراتژیهای خود بوده اند و در این میان، روشهای ارزیابی عملکرد را به عنوان ابزاری جهت کنترل اجرای استراتژیهای خود برگزیده اند. اما ویژگیهای عصر اقتصاد مبتنی بر دانش و اطلاعات، کارآمدی روشهای ارزیابی عملکرد سنتی را که برای سازمانها در عصر اقتصاد صنعتی مناسب به نظر می رسیدند، به شدت زیر سؤال برده است. سیستمهای سنتی ارزیابی عملکرد عمدتأ متکی بر سنجه های مالی بوده و امور مالی شرکتها مسؤل انجام این ارزیابیها بوده اند.[۱۷]

 مولفه شناسایی: به این معنی است که ارزیاب باید به طریقی معین کند که چه چیزی باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.
مولفه مشاهده: به این امر اشاره دارد که همه معیارهای ارزیابی باید به طور مناسب مورد ملاحظه قرار گیرد به حدی که قضاوت های درستی را ایجاد کند.
مولفه سنجش: به مرکز ثقل ارزیابی اشاره می کند. یک ارزیاب باید به طریقی مشاهده های خود را به یک قضاوت ارزشی تبدیل کند به نحوی که بیانگر سطوح عملکرد ارزیابی شونده باشد.
مولفه بهبود: اشاره به این دارد که ارزیابی عملکرد باید بیش از یک ارزیابی ساده عملکرد گذشته باشد. برای ارزیابی باید بر روی بهبود عملکرد آینده تمرکز کرد.
نکته مهم: مشکلات در هر یک از سایر مولفه ها فرایند بهبود را دچار مشکل می سازد.

 هدف تهیه و تدوین نظارم ارزیابی عملکرد کارکنان
ارزیابی عملکرد کارکنان دارای اهداف مهمی برای سازمان می باشد که اهم آن عبارتند از:
•    شناسایی و تشویق عملکردهای مطلوب و نهی از عملکردهای نامطلوب کارکنان
•    پاسخ به این نیاز کارکنان که “حق دارند از نظرات کارفرما در مورد عملکرد خود مطلع باشند
•    شناسایی افرادی که قابلیت ارتقاء دارند و یا مستحق افزایش دستمزد و مزایای جانبی هستند.
•    نیاز سنجی آموزشی کارکنانی که جهت ارتقاء یا جبران کاستی‌ها نیاز به آموزش دارند
•    امکان بازنگری مشاغل و پست‌های سازمانی.

فهرست مطالب
چکیده:    ۲
فصل دوم :بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق    ۳
فصل دوم    ۳
بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق    ۳
۲-۱- مقدمه    ۵
۲-۲- عملکرد    ۵
۲-۲-۱- مدیریت عملکرد    ۶
۲-۲-۲-تعاریف مدیریت عملکرد    ۷
۲-۲-۳- اهمیت مدیریت عملکرد    ۸
۲-۲-۴-  عوامل مؤثردر توفیق مدیریت عملکرد    ۱۰
۲-۲-۵- مزیا و معایب مدیریت عملکرد    ۱۱
۲-۲-۵-۱- مزایای مدیریت عملکرد    ۱۱
۲-۲-۵-۲- معایب مدیریت عملکرد    ۱۳
۲-۲-۶- عوامل تأثیر گذار در اجرا و پیاده سازی نظام مدیریت عملکرد    ۱۴
۲-۲-۷- اهداف مدیریت عملکرد    ۱۵
۲-۲- ۸- تعاریف ارزیابی عملکرد    ۱۷
۲-۲-۹- اهداف ارزشیابی عملکرد    ۲۰
۲-۲-۱۰- دیدگاهای ارزیابی عملکرد    ۲۲
۲-۲-۱۱- ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد:    ۲۴
۲-۲-۱۲- فرایند ارزیابی عملکرد    ۲۶
۲-۲-۱۳- مدل های ارزیابی عملکرد    ۳۰
۲-۲-۱۴- روش های ارزیابی عملکرد کارکنان    ۴۰
۲-۲-۱۵- موئلفه های مفهموم ارزیابی عملکرد    ۴۲
۲-۲-۱۶- هدف تهیه و تدوین نظارم ارزیابی عملکرد کارکنان    ۴۳
۲-۲-۱۷- اساس مدیریت مبتنی بر عملکرد    ۴۴
۲-۴- بخش دوم ) پیشینه تحقیق    ۴۵
آفتکشها، محیط زیست و توسعه پایدار    ۴۷
گاهی، نگرش و رفتار زیست محیطی در جهت توسعه پایدار    ۴۷
توسعه پایدار تولید آهن و فولاد در ایران از جنبه زیست محیطی با استفاده از منطق شلال    ۴۷
صنایع معدنی راه دستیابی ایران به توسعه پایدار    ۴۸
۲-۵- آشنایی با صنعت فولاد    ۴۹
منابع:    ۵۵

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: