مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۵۰ |
حجم | ۸۸ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
جونر میگوید: انگیزش عبارت است از اینکه چگونه رفتار آغاز میشود، نیرو میگیرد،نگاهداری و هدایت میشود،باز می ایستد و چه نوع واکنش ذهنی در موجود زنده به هنگامی که همه اینها در جریان است وجود دارد (ستیرز و پورتر ۱۳۷۵، ۷).از نظر ستیرز انگیزش یعنی نیروهایی که موجب می شوند افراد به گونه ای خاص رفتار کنند (مورهد و گریفین ۱۳۷۷، ۸).
انگیزش افراد به نیروی انگیزه های آنها بستگی دارد و انگیزه ها به معنی نیازها، تمایلات، سائقها یا محرکات درونی فرد می باشند، که در واقع چراهای رفتار هستند انگیزه ها موجب آغاز و ادامه فعالیت می شوند و جهت کلی رفتار یک فرد را معین می کنند.هدف ها بیرون فرد قرار دارند و گاهی از آنها به عنوان پاداش های مورد انتظار که انگیزه ها را به سمت خود معطوف می سازند یاد می کنند که روانشناسان این هدف ها را داعیه یا محرک می نامند (هرسی و بلانچارد ۱۳۷۵، ۲۱).
نمونه پیشینه داخلی انگیزش
ریاضتی (۱۳۸۲) در پژوهشی تحت عنوان «بررسی عوامل انگیزشی کارکنان شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران» به این نتایج رسید که عوامل مختلفی مانند چگونگی رفتار سرپرست- امنیت، رضایت شغل و توجه به مسائل دینی و فرهنگی حقوق و دستمزد عادلانه و پاداش، ارتباط با همکاران و امکان رشد و ترقی، ارتباط با سرپرست منجر به بهبود انگیزش کارکنان شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران می شود.
نمونه پیشینه خارجی انگیزش
سیروتا (۲۰۰۶) در پژوهش خود تحت عنوان بی انگیزگی کارکنان خود را متوقف کنید بیان می کند که اغلب شرکت ها اشتباه عمل می کنند. آنها به جای آنکه سعی کنند تا به کارکنان خود انگیزه بدهند، باید از بی انگیزه شدن کارکنان خود جلوگیری کنند. تعداد زیادی از پرسنل وقتی یک کار جدید را آغاز می کنند، بسیار شیفته و علاقهمند آن هستند. اما طبق یافته های تحقیق ما، در ۸۵ درصد شرکت ها، انگیزه پرسنل در شش ماهه اول به سرعت کاهش می یابد و در سال های بعد نیز روحیه آنها بدتر خواهد شد.
فهرست مطالب
بخش: مبانی نظری انگیزش ۲
۲-۲- تعریف انگیزش ۲
۲-۲-۱ انگیزش و رفتار ۴
۲-۲-۲ تأثیر انگیزه ۵
۲-۲-۳ نیاز و انگیزش ۵
۲-۲-۴ نیازهای ناخودآگاه ۶
۲-۲-۵ ابعاد انگیزش ۶
۲-۲-۶ تأثیر انگیزه بر عملکرد ۷
۲-۲-۷ نگرشی اسلامی به بحث انگیزش ۷
۲-۲-۷-۱ انسان بر سر دو راهی ۷
۲-۲-۷-۲ رابطهی انگیزش و خیر و شر ۸
۲-۲-۷-۳ نیازهای مادی ۸
۲-۲-۷-۴ جاذبههای معنوی ۹
۲-۲-۸ کلیدهای اصلی اداره و رهبری انگیزش کارکنان ۱۰
۲-۲-۹ نقش انگیزش در سازمانها ۱۱
۲-۲-۱۰ ضرورت شناخت نیازها ۱۳
۲-۲-۱۱ تعریف نیاز ۱۴
۲-۲-۱۲ مشخصات نیازها ۱۴
۲-۲-۱۳ مدیر مسلمان و انگیزشها ۱۵
۲-۲-۱۴ اسلام و انگیزش برای تأمین نیازمندیها ۱۶
۲-۲-۱۵ تئوریهای نیاز در انگیزش ۱۷
۲-۲-۱۵-۱ سلسله مراتب نیازهای مازلو ۱۷
۲-۲-۱۵-۲ نظریه ERG آلدرفر ۱۹
۲-۲-۱۵-۳ نظریهی دو عاملی هرزبرگ ۱۹
انگیزندهها:
۲-۲-۱۵-۴ نظریه نیازهای سه گانه ۲۰
۲-۲-۱۵-۵ ترکیب دیدگاههای مختلف نیاز ۲۱
۲-۲-۱۵-۶ نظریهی انتظار و احتمال ۲۱
۲-۲-۱۵-۷ نظریه برابری ۲۲
۲-۲-۱۵-۸ نظریه X و نظریه Y ۲۳
۲-۲-۱۵-۹ نظریه هدفگذاری ۲۴
۲-۲-۱۵-۱۰ نظریه اسناد ۲۵
۲-۲-۱۵-۱۱ تئوری z اوچی ۲۵
۲-۲-۱۵-۱۲ نظریه تقویت ۲۶
۲-۲-۱۶ از مفاهیم انگیزش چگونه در سازمانها استفاده میشود؟ ۲۹
۲-۲-۱۶-۱ استفاده از انگیزندهها ۲۹
۲-۳-۲ بررسی تحقیقات انجام شده در مورد انگیزش ۳۱
۲-۳-۲-۱ تحقیقات انجام شده در داخل کشور ۳۱
۲-۳-۲-۲ تحقیقات انجام شده در خارج از کشور ۳۵
۲-۴- چهارچوب نظری تحقیق ۳۷
۲-۵- مدل مفهومی تحقیق ۳۹
منابع و مآخذ ۴۲
فهرست منابع فارسی ۴۲
فهرست منابع انگلیسی ۴۸
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت