مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۴۵ |
حجم | ۷۵ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
تعامل دانش آموز به این صورت نیز تعریف شده است: هنگامی که دانش آموزی فعالانه از طریق افکار، احساسات و اعمالش در مدرسه مشارکت می کند که این تلاشی برای افزایش موفقیت دانش-آموزان است و از ترک تحصیل آنان جلوگیری می کند (آپلتن، کریستنسون و فرلانگ ، ۲۰۰۸؛ کریستنسون و همکاران، ۲۰۰۸، فردریکس، بلومن فیلد و پاریس، ۲۰۰۴؛ فرلانگ، ویپل، جین، سای منتال، سولیز وپانتانا ، ۲۰۰۳).
محققان به گسترش مفهوم تعامل دانش آموز علاقه دارند چرا که فکر می کنند این سازه پیش-بینی کننده مهم عدم ترک تحصیل دانش آموزان در دبیرستان و اکتساب موفقیت های بیشتر توسط آنان است. افزایش احساسات مثبت درباره مدرسه در طی نوجوانی به پیشرفت تحصیلی بیشتری منجر می شود و از آن طرف کاهش تعهد نسبت به مدرسه و آموزش، به بزهکاری نوجوان منجر می شود (اسکینر و همکاران،۲۰۰۹).
کو (2009) اذعان می کند که تعامل در دوران مدرسه و دانشگاه پایه و اساس مهارت های مورد نیاز افراد برای یک زندگی رضایت بخش و مولد بعد از دانشگاه است. دانش آموزانی که در کلاس به طور فعالی مشارکت نمی کنند و همچنین خود را متعلق و در ارتباط با مدرسه نمی دانند بیشتر احتمال دارد تا در بزهکاری و مشکلات رفتاری درگیر شوند (کروسون، ایرکسون و پارن بوش ، ۲۰۰۲). عواقب و پیامدهای ناشی از تعامل، طولانی مدت است و فقط به دوران مدرسه محدود نمی شود (جوزف بونو، ۲۰۱۱)، بنابراین مدارس ملزم شده اند که به تدوین برنامه هایی بپردازند که تعامل دانش آموز را که با مشارکت و تلاش های پیوسته در قلمروهای علمی، بین فردی، فوق برنامه مشخص شده افزایش دهند (جوزف بونو، ۲۰۱۱).
فهرست مطالب
۱-۶- تعاریف مفهومی تعامل دانش آموز
۱-۷- تعاریف عملیاتی تعامل دانش آموز
فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه تحقیقاتی تعامل دانش آموز
۲-۱- مبانی نظری
۲-۱-۳- مفهوم تعامل دانش آموز
۲-۱-۳-۱- دیدگاه های نظری در مورد تعامل دانش آموز
۲-۱-۳-۱-۱- الگوی انگیزشی
۲-۱-۳-۱-۲- الگوی آشنایی – مشارکت
۲-۱-۳-۱-۳- نظریه کنترل اجتماعی
۲-۱-۳-۱-۴- نظریه دلبستگی
۲-۱-۳-۲- تعامل رفتاری
۲-۱-۳-۳- تعامل عاطفی
۲-۲- تحقیقات پیشین 37
۲-۲-۱- ویژگی های شخصیتی و تعامل رفتاری – عاطفی 37
۲-۲-۲- ویژگی های شخصیتی و مهارت های اجتماعی 39
۲-۲-۳- تفاوت های جنسیتی و تعامل رفتاری – عاطفی 40
۲-۲-۴- تفاوت های جنسیتی و مهارت های اجتماعی 41
۲-۳- نتیجه گیری 42
فهرست منابع و مآخذ
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت