مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودپنداره ۸۷ صفحه کامل و جامع

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودپنداره ۸۷ صفحه کامل و جامع

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودپنداره که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۸۷
حجم ۱۱۳ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودپنداره قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری خودپنداره تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق خودپنداره در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد. 

 

 

 

آلن  (1961) خودپنداره را به عنوان ادراک شخص از شخصیت خود می داند و ماهیت خودپنداره را این گونه تعریف می کند، ادراک افراد از صفاتی که دارا هستند و همچنین نظر آن ها دربار ه ی شخصیت خودشان. دامون و هارت  (1982) معتقدند که درک خود، مفهومی شناختی- اجتماعی است و به موازات رشد اجتماعی و دریافت هنجارهای رفتاری در دوران کودکی آموخته می شود. از نظر برم و کازین  (1985) خودپنداره مجموعه ی کلی باورهای فرد در مورد اسنادهای شخصی وی راجع به خویش است. آنافروید (۱۹۴۶) بیان کرد که خود تفسیری، هسته ی مرکزی خود می باشد (پورکی ، ۱۹۸۸: ۴۸).  

 

 

 

 

دلیل عمده ی ایجاد خودپنداره را باید در رابطه ی فرد با جامعه اش، به خصوص در دوران پر اهمیت کودکی و نوجوانی جست و جو کرد زیرا خودپنداره در طول دوران زندگی به خصوص در دوران نوجوانی و اوایل بلوغ با تغییرات بسیاری همراه است (سین و همکاران ، ۲۰۱۲). ل‍وک‌، دزیل‌ و لام‍ارش (۲۰۰۶) معتقدند، پدید آمدن خودپنداره در نتیجه ی رفتار و واکنش دیگران نسبت به فرد، به خصوص کودک است. این نظریه که (آینه ی خود- شما) نامیده می شود، بیانگر این مطلب است که اگر برای دیدن خود، به واکنش های دیگران توجه کنیم، تصویر خود را در آن واکنش ها می بینیم. در نتیجه تصویر و پنداره ی هر فرد از خود، وابسته به تصویری است که دیگران از او دارند (ل‍وک‌، دزیل‌ و لام‍ارش، ۲۰۰۶؛ ترجمه ی حمزه گنجی، ۱۳۹۲: ۱۲۸). 

 

 

 

 

 بعد از راجرز پژوهشگران دیگری مانند کولی، مید ، آلپورت و مازلو  نیز نظریه هایی در مورد مفهوم خود و خودپنداره ارائه کردند. در دهه های اخیر، آن چه که شخص می-تواند از آن خود بداند با اصطلاحات مشخص و تخصصی تری مانند نگرش نسبت به خود، شکل سازمان یافته ای از ادراک خود و مجموعه ویژگی هایی که فرد به خود نسبت می دهد، بیان شده است (هارلوک،  1898؛ ترجمه ی پرویز شریفی درآمدی و محبوبه حاج نوروزی، ۱۳۹۱: ۶۸). 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری خودپنداره

تعریف عملیاتی خودپنداره

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره

–    2-2-4- خودپنداره    2
۲-۲-۴- ۱- ماهیت خودپنداره    2
۲-۲-۴-۲-تاریخچهی خودپنداره    5
۲-۲-۴-۳ علل پیدایش پدیده خود و خودپنداره    7
۲-۲-۴-۴-تعریف خودپنداره    10

۲-۲-۴-۵-دیدگاههای نظری در مورد خود و خودپنداره    15

۲-۲-۴-۵- ۱- نظریه ی راجرز خود و خودپنداره    15
۲-۲-۴-۵-۲-نظریه ی مازلو خود و خودپنداره    19
۲-۲-۴-۵-۳-نظریه ی آدلر خود و خودپنداره     20
۲-۲-۴-۵-۴-نظریه ی کوپراسمیت خود و خودپنداره    21
۲-۲-۴-۵-۵-نظریه ی آلپورت خود و خودپنداره    23
۲-۲-۴-۵-۶-نظریه ی ویلیام جیمز خود و خودپنداره    23
۱)    خودپندارهی بنیادی     24
۲)    خودپندارهی ناپایدار ( گذرا):    24
۳)    خودپندارهی اجتماعی    25
۴)    خودپندارهی آرمانی    26
۲-۲-۴-۵-۷-دیدگاه اسلام    28
۲-۲-۴-۵-۸-سایر دیدگاهها    29
۱)    دیدگاه اجتماعی    29
۲)    دیدگاه شناختی    30
۳)    دیدگاه شناختی اجتماعی    30
۲-۲-۴-۶- خودپنداره و عزت نفس    31
۲-۲-۴-۷- انواع خودپنداره    33
۲-۲-۴-۸- تفاوتهای جنسی در تصویر بدنی    36
۲-۲-۴-۹- عناصر خودپنداره    37
ساراسوت خودپنداره را دارای شش بعد زیر میداند:    38
۲-۲-۴-۱۰- تأثیرات خودپنداره بر رفتار    39
–    2-3- پیشینه ی پژوهشی    41
۲-۳-۱- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور    41
۲-۳-۲- تحقیقات انجام شده در داخل کشور    45
–    منابع    52

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: