مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خود اتکایی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خود اتکایی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق خود اتکایی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۹
حجم ۷۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

تعریف مفهومی خود اتکایی

خود اتکایی به عنوان یک باور تعریف می شود که در آن یک فرد دارای استعدادها و صلاحیت های مورد نیاز می باشد و می تواند رفتارهای مورد نیاز برای موفقیت کاری را به معرض نمایش بگذارد(کول کویت و همکاران به نقل از فیضی و همکاران۱۳۹۰). 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد خود اتکایی

خوداتکائی:
بر اساس مطالعات انجام شده یکی از مشهورترین تئوریها، که در مورد چگونگی پیش بینی و شرح رفتار کاربرد دارد ،
تئوری یادگیری (شناخت) اجتماعی بندورا است ، که یکی از گسترده ترین تئوری های مورد استفاده در تغییر رفتار بوده و یک فرایند شناختی است که بر نقش اعتماد بنفس افراد نسبت به توانائیهایشان ، در انجام رفتاری که از آنها خواسته شده ، اشاره دارد ، یکی از سازهای مهم آن خودکارآمدی است ، که بندورا آن را قضاوت فرد در مورد توانائیهاش در مورد انجام یک عمل مشخص می داند و بر این اساس ، مطرح می شود که مردم احتمال بیشتری دارد رفتار بخصوصی را انجام دهند ، وقتی اعتماد داشته باشند که توانایی انجام آن عمل را به طور موثر دارند (شانون  و دیگران،۱۹۹۷).

تئوری خودکارآمدی که اولین بار توسط بندورا در سال ۱۹۷۷ طراحی شده، مورد توجه روز افزون مطالعات علوم اجتماعی قرار گرفته است. خودکارآمدی در لغت به معنای توانایی برای ایجاد یک اثر یا نتیجه مطلوب آمده است. به عبارت دیگر درک یا قضاوت فرد در مورد توانایی انجام یک عمل خاص بطور موفقیت آمیز با کنترل عوامل پیرامون خود، تعریف شده است. بندورا بر اساس مطالعاتش عنوان نموده که خودکارآمدی درک شده توسط فرد ، یک مولفه مهم در عمکرد فرد قلمداد می شود ، چرا که به این عنوان بخش مستقلی از مهارتهای اساسی فرد عمل می نماید(بندورا ، ۱۹۸۶)

خودکارآمدی یک متغیر کلیدی در روانشناسی بالینی ، آموزشی ، اجتماعی ، توسعه ای ، بهداشتی شخصیتی، ویکی ازگسترده ترین تئوریهای مورد استفاده در تغییر رفتار است (ردینگ  ودیگران،۲۰۰۰)خودکارآمدی درک شده عبارت از اعتقادات مردم در مورد توانائیهایشان برای عمل کردن در زمینه هایی است که به آنها قدرت کنترل وقایعی که زندگی شان را متاثر می سازد ، می دهد. عقاید کارآمدی زیر بنای عمل انسان را شکل می دهد . مردم محرکهای ناچیزی برای عمل دارند ، مگر اینکه اعتقاد داسته باشند که نتایج مطلوب و مورد نظر به وسیله اعمالشان بدست می آید(کازدین ،۲۰۰۰)

خودکارامدی یکی ازسازه های مهم روانشناختی است که به دلیل نقشی که در رفتار مناسب افراد ایفا میکند، اغلب مورد توجه حوزه های متعدد در روانشناختی قرار گرفته است. درحقیقت افزایش خودکارامدی وشناسایی عوامل تاثیرگذار در آن میتوانند در پیشرفت یادگیرندگان و یاری آنان دردستیابی به اهداف نقش تعیین کننده ای ایفا کند. خودکارامدی احساسهای شایستگی،کفایت وقابلیت کنارآمدن باچالشهای زندگی است. این سازه به توانایی ادراک شده فرد در ایجاد وانجام یک کنش مطلوب اشاره میکند. خودکارامدی عبارت است از ارزیابی خود شخص از تواناییهای خود در ارتباط بافعالیتی خاص، خودکارآمدی منعکس کننده توانایی یادگیرندگان در برخورد باتکالیف جدیداست(بندورا، ۲۰۰۴).

  مفهوم خودکارامدی را به عنوان یک توانایی قابل ادراک فردی وقضاوت درمورداینکه آیاافرادمی توانندباموفقیت  وظیفه شان دریک زمینه محدودعمل کنند یا نه،تعریف می کند. خودکارآمدی،یک مفهوم بسیارمهم دریادگیری اجتماعی و تئوری شناختی اجتماعی است. افرادی که خودکارآمدی بالایی دارند،موانع رابه وسیله بهبود واصلاح مهارتهای خود مدیریت پشتکارخود،برمی دارندودربرابرمشکلات ایستادگی می کنند اما افرادی که خودکارآمدی پایینی دارند به آسانی درروبه روشدن با مشکلات متقاعد  می شوند که رفتارشان بی فایده است ودست ازتلاش بر می دارند.

باورهای خودکارامدی به عنوان قضاوتهای فرد درباره قابلیتهای خودبرای سازماندهی واجرای جریان عمل مورد نیاز برای نیل به انواع عملکردهای خاص نیزتعریف شده است(بندورا، ۲۰۰۴).تئوری خودکارآمدی به نقش داشتن اعتماد بنفس در انجام رفتارهای خواسته شده ، اهمیت می دهد. فردی با خودکارآمدی پایین کمتر احتمال دارد که سعی در انجام رفتار بهداشتی جدید یا تغییر رفتاری که برایش عادت شده ، نماید(دواک و روت ، ۱۹۹۶).

فهرست مطالب
۱-۷٫ تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):    ۳
تعریف مفهومی خود اتکایی    ۳
تعریف عملیاتی خود اتکایی    ۳
جدول ۱-۲٫ تعریف عملیاتی خود اتکایی    ۳
۱-۱۰٫مدل مفهومی تحقیق    ۵
فصل دوم    ۶
چار چوب نظری و پیشینه تحقیق    ۶
۲-۳٫ خوداتکائی:    ۷
۲-۳-۱ فاکتورهای موثر در گسترش خودکارآمدی:    ۱۳
۲-۳-۲ چگونگی تاثیر خودکارآمدی بر رفتار:    ۱۶
۲-۴٫تیپ شخصیتی:    ۱۸
۲-۵پیشینه تحقیق:    ۲۲
منابع فارسی    ۲۶

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: