مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش و نگرش جنسی ۵۴ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش و نگرش جنسی ۵۴ صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش و نگرش جنسی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۴
حجم ۵۶ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش و نگرش جنسی قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری دانش و نگرش جنسی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق دانش و نگرش جنسی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد. 

 

 

 

 

 

دانش و نگرش و تاثیر آن بر رفتار از دیرباز مورد توجه بوده است. در گروههای فرهنگی خاص وجود بعضی باورها می تواند به دشواری هایی در سازش جنسی منجر شود. برای مثال، این باور که از دست دادن منی به مقدار زیاد یا در نوجوانی، علت اختلالات جنسی پنداشته می شود و صاحبنظران این باورها را در برابر بیماریهای مفروض آسیب پذیر می سازد (بشارت، ۱۳۷۷).به اعتقاد توماس  (1971) نگرش نشان دهنده اثر شناختی و عاطفی به جای گذاشته شده تجربه شخصی از شیء یا موضوع اجتماعی مورد نگرش و یک تمایل با پاسخ در برابر آن شیء است. نگرش در این معنی یک مکانیسم پنهانی است که رفتار را هدایت می کند ( کریمی، ۱۳۸۳).

 

 

نگرش نشان دهنده قواعد خاصی هست که فرد به آنها پایبند است و این پایبندی منجر به همسانی هایی در افکار و رفتار می شود. نگرش غالباً سلسله مراتبی بوده، به طوریکه یک نگرش باعث بوجود آمدن نگرش ثانوی شده و این فرآیند همچنان ادامه می یابد. تحقیقات انجام شده نشان داده اند که باورهای نقش جنسیتی تاثیر تعیین کننده ای در بی ثباتی خانوادگی دارند. در ازدواج هایی که زنان به برابری نقش های جنسیتی معتقدند، نسبت به زنانی که باورهای نقش جنسیتی دارند، بی ثباتی و منفی گرایی دیده می شود (آلادین و لوسیر  به نقل از یوسفی، ۱۳۸۴).

 

 

فقدان اطلاعات کالبد شناختی جنسی نیز زمینه ساز ناکنش وریهای جنسی شناخته شده است. در سنجش بالینی، بررسی کیفیت دانش بیمار در مورد سکس و باورهای مربوط به آن، به اندازه کاوش ماهیت خود مشکل جنسی مهم هستند (بشارت، ۱۳۷۷). به باور یوسفی (۱۳۸۴)، باورهای قالبی همانا ذهنیت-های ایستا و ثابتی است که بدون اساس عملی بوده و مردم درباره زنان و مردان دارند. به عبارت دیگر مردم پیشاپیش ویژگیهای خاصی را به دو جنس نسبت می-دهند. اعتقاد بر آنست که نگرش والدین در مورد فعالیت جنسی، نقش های جنسیتی، راهبردهای فرزند پروری و روابط کلی خانوادگی در دوران بزرگسالی بر نظامهای عقیدتی شخص که اعتبار صوری بسیار زیادی دارد، تاثیر خواهد گذاشت. 

 

 

نسبت به نقش شناخت های ناسازگارانه در ایجاد و ابقای مشکلات جنسی اهمیت زیادی قائل شده اند. افکار، شناخت ها یا خود گوییهای ویژه به گفتگوی درونی بی صدا که مردم در سراسر زندگیشان به آن مشغولند اطلاق می شود. نگرش و عقاید دال بر رویدادهای شناختی خاص نیست، بلکه به شیوه های تفکر یا سوگیریهایی در تفسیر اطلاعات اطلاق می شود که بر محتوای شناختی ما تاثیر می گذارند. در حیطه جنسی، مردم عقاید یا نگرش راجع به طیف وسیعی از موضوعات مانند فعالیت های جنسی بهنجار یا نابهنجار، نقش های جنسی و فعالیت های جنسی دارند. اعتقاد بر آنست که نگرش والدین در مورد فعالیت جنسی، نقش های جنسیتی تاثیر خواهد گذاشت (اسپنس، ۱۹۹۱، ترجمه توزنده جانی و همکاران، ۱۳۸۲). 

 

 

 افکار و نگرش های ناسازگارانه در چگونگی تفسیر اطلاعات در موقعیت های جنسی و نهایتاً تجربه میل، برانگیختگی و ارگاسم نقش بسیار مهمی را ایجاد می-کنند. اگر محرک ورودی به گونه ای تفسیر شود که باعث بوجود آمدن افکار جنسی مثبت گردد، در مقایسه با تغییری که باعث ایجاد افکار منفی می شود، احتمالاً تاثیرات متفاوتی بر پاسخ جنسی فرد خواهد گذاشت (یوسفی، ۱۳۸۴).

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری دانش و نگرش جنسی

تعریف عملیاتی دانش و نگرش جنسی

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دانش و نگرش جنسی

تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش  12
فصل دوم: پیشینه و ادبیات پژوهش   15
مقدمه  16
سیر تحول علمی و تاریخچه نگرش نسبت به تمایلات و رفتارهای جنسی انسان  17
نظریه های رفتار جنسی ۱۹
دیدگاه فروید   19
دیدگاه یونگ درباره رفتار جنسی  20
نظریه آدلر درباره میل جنسی    21
دیدگاه اریک فروم درباره میل جنسی   22
دیدگاه هورنای درباره میل جنسی     22
نظریه مزلو درباره رفتار جنسی     23
نظریه فرد مدار راجرز درباره رفتار جنسی   24
نظریه گشتالتی پرز در مورد میل جنسی    25
نظریه وجود نگری اگزیستانسیالیسم     26  
رویکرد شناختی     26
رشد و تحول میل جنسی از نظر اسلام   27
آموزش جنسی    29
باز خورد ها    30
نگرش چیست؟     30
تعاریف نگرش   31
نگرش و رفتار    34
دانش و نگرش جنسی   35

پیشینه تحقیق
 تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: