مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی مدیریت برند ۷۶ صفحه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی مدیریت برند ۷۶ صفحه
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت برند ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۷۶ |
حجم | ۱۸۱ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
برندها باید به عنوان یک دارایی بلندمدت برای شرکت مدیریت شوند(سیدجوادینوشمس،۱۳۹۰) که به ان مدیریت برند می گویند. اگر برندها به درستی مدیریت شوند قادرند به پیشرفتهای همزمان و چشمگیر حوزههای جغرافیایی مختلف دست یابند(بطحایی،۱۳۸۶).این نوشتار نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت برند می باشد که در بخش اول به مبانی نظری مدیریت برند خواهیم پرداخت و در ادامه به بررسی پیشینه تحقیق مدیریت برند در پژوهش های داخلی و خارجی می پردازیم.
تعریف برند را در علم بازاریابی"شناسهٴ محصول یا خدمات عرضه شده" آوردهاند. برند در واقع یک فاکتور جهانی یا حداقل منطقهای است که دارای اعتبار بوده، مقبولیت مناسبی دارد و قادر است ارتباطی قوی بین کالا و خدمات با مخاطب یا مشتری برقرار سازد(بهجت،۱۳۹۰). شکلگیری برند به فرایندی اشاره دارد که یک سازمان را معرفی کرده و نشان دهنده میراث، ارزشها، فرهنگ، مردم و استراتژی برند آن سازمان است. برندسازی باید در هماهنگی کامل با تمام فعالیتهای بازاریابی باشد، ارتباط مستقیم با بازار داشته، دارای ثبات رفتار بوده و نسبت به مشتریان وفادار باشد(صفار وخیری،۱۳۹۱).
از وظایف مدیریت برند میتوان به موارد زیر اشاره کرد
۱- ارتباط تنگاتنگ با همه مدیریت های دیگر سازمان
با توجه به مواردی که در بالا آمد مدیریت برند تقریباً با تمامی واحدهای سازمان ارتباطی تنگاتنگ خواهد داشت و با خواستن و گرفتن هر گونه گزارشی از واحدهای مربوطه می بایستی به خوبی سکان کشتی را در دست بگیرد، هر چه باشد امروزه برند بسیاری از شرکتها ارزشمندترین سرمایه آنهاست پس لازم است که کلیه واحدها به موقع گوش به فرمان باشند.
۲- بررسی متناوب وضعیت ما در بازار
اعضای شاغل در مدیریت برند شرکت میبایست با داشتن ارتباط مستقیم با بازار و البته کارکنان شرکت و انجام نظرسنجی های متوالی از وضعیت برند شرکت در بازار و احتمالاً پیشروی سایر رقبا به صدر جدول آگاه بوده و به موقع بتوانند تجزیه و تحلیلهای جامعی از وضعیت بازار انجام دهند.
۳-ارائه راهکارهای جدید جهت بیشتر مطرح شدن
مدیریت برند سازمان میباید با توجه به تجزیه و تحلیلهایی که از وضعیت بازار در دست دارد، بسته به وضعیت ما در جدول برند تاکتیکهای جدیدی جهت حمله به صدر جدول و یا روشهایی نیز برای دفاع از حمله رقبا به صدر جدول و ایجاد یک دیوار دفاعی مستحکم جهت دفاع از حمله رقبا اخذ نمایند(رضوانی،۱۳۹۰).
فهرست مطالب
۱-۸- شرح واژهها و اصطلاحات 9
فصل دوم پایان نامه چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت برند
۲-۱- مقدمه 12
۲-۲-۱-تاریخچه خلق برند 12
۲-۲-۲- تعریف واژه برند 14
۲-۳- جایگاه برند در محصول 15
۲ -۴- مزایای یک برند 17
۲-۵- برندسازی 20
۲-۶- ارزش ویژه برند 24
۲-۷ شخصیت برند 27
۲-۸- تصویر ذهنی برند 28
۲-۹- مراحل لازم جهت رسیدن به یک برند موفق 28
۲-۹-۱- مرحلهاول: خودشناسی 28
۲-۹-۲- مرحله دوم: تعیین جایگاه شرکت 29
۲-۹-۳- مرحله سوم : تهیه ابزار کار 30
۲-۹-۴- مرحله چهارم: داشتن استراتژی مناسب مطرح نمودن برند شرکت در جامعه 31
۲-۱۰- مدیریت برند 33
۲-۱۰-۱- جایگاه مدیریت برند در چارت سازمان 33
۲-۱۰-۲- وظایف مدیریت برند 33
۲-۱۱- پیشینه تحقیق 34
۲-۱۱-۱- مطالعات خارجی 34
۲-۱۱-۲- مطالعات داخلی 36
۲-۱۲- معرفی سازمان مورد مطالعه 39
۲-۱۳- جمع بندی 41
منابع
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت