مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درمان فراشناختی ۴۸ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درمان فراشناختی ۴۸ صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درمان فراشناختی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۸
حجم ۳۶۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق درمان فراشناختی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

 

 

 

درمان فراشناختی را می توان درمانی تلقی کرد که بیماران را در شناسایی الگوهای فکری و مقابله ای ناکار آمد که باعث آشفتگی های هیجانی مزمن می شوند، توانمند می سازد. همچنین درمان فراشناختی به بیماران کمک می کند تا این الگوها را تغییر دهند و به اصلاح فرا باورها درباره ی افکار و احساساتشان بپردازند ( ولز، ۲۰۰۹).  فراشناخت به اطلاعاتی که هر فرد در مورد نظام شناختی خود دارد، گفته می شود و شامل فرایند های حافظه فرد است و تحقیقات نشان داده است که آگاهی فرد از فعالیتها یا فرایندهای شناختی خود، نقش و تأثیر زیادی در یادگیری دارد.

 

 

تاکنون سه طبقه یا مقوله در دانش فراشناختی مشخص شده است. این طبقات عبارتند از: 

الف) اطلاع فرد از نظام شناختی خود:

این مقوله، اولین مقوله در نظام شناختی است که باید مورد توجه قرار گیرد و به دانش فرد در مورد آنچه باید در مورد یادگیری و پردازش اطلاعات بداند، اشاره دارد. اطلاع از توانایی های حافظه و برآورد درست این توانایی ها می تواند به فرد در اکتساب، نگهداری و استفاده درست از آنچه که یادگرفته است، یاری دهد. اگر نحوه بررسی مطالب و یا زمان لازم برای انجام آن از اول برای ما مشخص و معلوم نباشد، هنگام برخورد با هر تکلیف، باید آن را دوباره مطالعه کنیم. بعلاوه، اطلاعاتی که ما درباره نظام شناختی خود داریم، می تواند مراحل سه گانه حافظه( حافظه حسی، حافظه کوتاه مدت، حافظه بلند مدت) و یا فرایندهای کنترل کننده را در بر گیرد  (کدیور، ۱۳۷۹).

 

 

ب) اطلاع فرد از تکلیف:

دانش درباره تکلیف، شامل دانش درباره ماهیت، نوع، کیفیت و چگونگی تکلیفی است که قرار است فرد با آن درگیر شود، مانند آگاهی از زمان، تعداد و نحوه سئوالات در یک آزمون( فلاول، ۱۹۷۳؛ به نقل از کار و جویس ، ۱۹۹۸ ). اولین قدم در یادگیری، مطلع شدن فرد از هدف یادگیری است. از آنجا که عدم کارایی حافظه، بیش از هر چیز به فقدان توجه در شروع کار بر می گردد، اگر مطالب در ابتدای پردازش با دقت انتخاب شده باشد، یادآوری آن نیز با اختلال مواجه خواهد شد. به منظور پردازش صحیح اطلاعات، یادگیرنده باید بتواند از توانایی های خود در آن زمینه آگاهی پیدا کند( کار و جویس، ۱۹۹۸). 

 

 

ج) اطلاع فرد از راهبرد:

دانش درباره راهبرد ها، شامل آگاهی از راهبردهای شناختی است. به این معنی که فرد بتواند و بداند چه وقت و کجا از چه راهبردی می توان سو جست ( فلاول، ۱۹۷۹؛ به نقل از کار و جویس، ۱۹۹۸). راهبرد به یک نقشه کلی یا مجموعه عملیات گفته می شود که برای رسیدن به هدف معینی طرح ریزی شده است. اصطلاح دیگر وابسته به راهبرد، فن است که در خدمت راهبرد قرار دارد. بایلر و اسنومن ( ۱۹۹۳) در رابطه با راهبرد و فن معتقدند که شاید مهمترین نکته ای که باید درباره این دو مفهوم فهمید این است که فن باید با هدف های راهبرد همخوان باشد( سیف، ۱۳۷۹). فراشناخت شامل راهبردهای شناختی و راهبردهای فراشناختی است( زوهر، ۱۹۹۹). 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

۲-۷-تاریخچه فراشناخت    3
۲-۷-۱- حوزه روان شناسی شناختی از دهه ۱۹۶۰    4
۲-۷-۲-حوزه  روان شناسی رشد از دهه ۱۹۷۰    4
۲-۷-۴-فراشناخت    4
۲-۷-۴-۱-فراشناخت و اختلالات هیجانی    7
۲-۷-۵-دانش فراشناختی( باورهای شناختی )    8
۲-۷-۶-فراشناخت به عنوان شناخت در باره شناخت    10
۲-۷-۷-فراشناخت به عنوان بازبینی و کنترل دنیای درونی    11
۲-۷-۸-تجارب فراشناختی    11
۲-۷-۹-راهبردهای کنترل فراشناختی    12
۲-۷-۱۰-هیجان، بازبینی و کنترل فراشناختی    14
۲-۷-۱۱-فرا شناخت و روانشناسی بالینی    16
۲-۷-۱۲- مدل فراشناختی اختلال روانشناختی    20
۲-۷-۱۳- فراشناخت درمانی: نسخه ی سخت و نسخه نرم    22
۲-۷-۱۴- خلاصه ای از مدل درمانی فراشناختی    24
۲-۷-۱۵- مدل بازسازی شده A-B-C    25
۲-۷-۱۶- رویکرد درمانی فراشناختی    27
۲-۸-پیشینه پژوهشی درمان فراشناختی    28
۲-۹-جمع بندی    31

 

یشینه تحقیقاتی 
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: