مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری فراشناختی ۴۰ صفحه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری فراشناختی ۴۰ صفحه
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری فراشناختی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۴۰ |
حجم | ۸۲ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
این نوشتار نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری فراشناختی می باشد که در ابتدا مبانی نظری راهبردهای یادگیری فراشناختی تشریح خواهد شد و در ادامه پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری فراشناختی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد. راهبردهای فراشناختی به عنوان جنبههای خیلی مهم راهبردهای یادگیری شناخته شدهاند. فلاول (1979) برای اولین بار در مقاله خود اصطلاح فراشناخت را مطرح کرد و آن را دانش فرد درباره فرایند های شناختی خود تعریف کرد. به گفته او راهبردهای فراشناختی، نظارت آگاهانه از راهبردهای شناختی فرد برای رسیدن به اهداف خاص است. به عبارت دیگر راهبردهای فراشناختی تدبیرهایی هستند برای نظارت بر راهبردهای شناختی و هدایت آنها (استفان، گری ، ۲۰۰۹).
در نظر او فراشناخت هرگونه دانش یا فعالیت شناختی است که موضوع آن کنترل هر جنبه از اقدامات شناختی و تنظیم آن است. بر طبق نظر بوندز و همکاران (۱۹۹۲)، فراشناخت دو جنبه اساسی را در برمیگیرد: نخستین جنبه این است که یادگیرنده از طبیعت تکالیف یادگیری و نیازهایش برای دسترسی به تکالیف آگاه است. دومین جنبه این است که یادگیرنده، دانش مربوط به تکمیل تکلیف یادگیری را در اختیار دارد. بنابراین افراد دارای راهبردهای فراشناختی، دانش اطلاعات جدید و راهبردهای شناختی را دارند. این مقوله از آن جه.ت فراشناخت خوانده میشود که معنای اصلی آن «شناخت در مورد شناخت» است. گمان میرود که مهارتهای فراشناختی، نقش مهمی در انواع فعالیتها از جمله رد و بدل کردن اطلاعات به صورت کلامی، ترغیب کلامی، نوشتن، فراگیری زبان، توجه، حل مسئله، شناخت اجتماعی و اشکال مختلف خودآموزی و کنترل خود ایفا میکنند (گارتلند و استروس نایدر ، ۲۰۰۷).
نمونه پیشینه راهبردهای یادگیری فراشناختی
جرالد (2001) در بررسی پژوهشهای صورت گرفته در آمریکا در زمینه تأثیر راهبردهای فراشناختی در پیشرفت تحصیلی چنین گزارش داده که در میان حوزههای پژوهشی، بررسی تاثیر راهبردهای یادگیری بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. براساس این پژوهشها خوانندگان مسلطتر، انواع بیشتری از راهبردهای فراشناختی را مورد استفاده قرار میدادند و در این زمینه پشتکار بیشتری نشان میدادند و معمولاً از نظر پیشرفت تحصیلی در سطح بالاتری قرار داشتند.
فهرست مطالب
تعریف نظری و مفهومی راهبردهای یادگیری فراشناختی
تعریف عملیاتی راهبردهای یادگیری فراشناختی
فصل دوم پایان نامه : چارچوب نظری و پیشینه پژوهش راهبردهای یادگیری فراشناختی
۲ـ۳ ـ۲ ـ راهبردهای فراشناختی
۲-۳-۲-۱- راهبردهای برنامهریزی
۲-۳-۲-۲-راهبردهای نظارت و ارزشیابی
۲-۳-۲-۳- راهبردهای نظم دهی
۲-۳-۳- تفاوتهای جنسیتی در استفاده از راهبردهای یادگیری
۲ـ۳ـ ۴ـ رشد و راهبردهای یادگیری
۲ـ۵ ـ پیشینه پژوهشی تحقیق
۲- ۵ -۱-۱- پژوهشهای صورت گرفته خارجی
۲- ۵ -۱-۲- پژوهشهای صورت گرفته داخلی
۲ ـ۵ ـ ۲ـ راهبردهای شناختی و فراشناختی
۲ ـ۵ ـ ۲ـ۱ ـ پژوهش های صورت گرفته خارجی در مورد راهبردهای یادگیری فراشناختی
۲ ـ۲ ـ ۲ـ۲ ـ پژوهش های صورت گرفته داخلی در مورد راهبردهای یادگیری فراشناختی
۲-۶- نتیجه گیری
منابع
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت