مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار نامناسب معلمان
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار نامناسب معلمان
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار نامناسب معلمان بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۵۰ |
حجم | ۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته روانشناسی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار نامناسب معلمان
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
منبع:فروشگاه ساز فایلینا
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
مقدمه مبانی نظری رفتار نامناسب معلمان
رفتار نامناسب معلمان آن دسته از رفتارهایی هستند که مانع از آموزش شده و درنتیجه در یادگیری دانشآموزان اختلال ایجاد میکند (کی رینی، پلاکس، هِیز و آیوی ، ۱۹۹۱؛ ثویت و مککراسکی ،۱۹۹۸)
نتایج تحقیقات بازرگان نشان داد که نتایج تحصیلی دانش آموزان در نقاط مختلف کشور حاکی از آن است که با نتایج مورد انتظار میزان یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان فاصله زیادی داریم. یافتهها نشان میدهند که وجود عوامل فرهنگی و اجتماعی متفاوت در مدارس میتواند مانع تحقق اهداف آموزش و پرورش گردد عوامل فرهنگی هرکدام بهنوبه خود قابلبررسی هستند،
یکی از این عوامل نوع کیفیت ارتباطی حاکم بر کلاس درس یا روابط میان فردی معلم و دانش آموزان است. برخی بررسیها و نظرخواهی که از دانش آموزان در مدارس بهعملآمده نشان میدهد که بسیاری از دانش آموزان از روابط اقتدارگرایانه در مدرسه، مقررات سخت و انعطافناپذیر، عدم درک کودکان و نوجوانان توسط بزرگسالان، کمبود مشارکت در برنامههای آموزشی و پرورشی شکایت دارند. دانش آموزان هرگز متقاضی امکانات آموزشی پرهزینه و غیرعملی نیستند، بلکه آنان خواستار محیطی امن و آرامشبخش در مدرسه و کلاس درس بوده ومایلند مورداحترام بزرگسالان مدرسه قرار گیرند (بازرگان، ۱۳۷۸).
به اعـتقاد (کارلاین، ۱۹۸۹) معلمان ناراحت و عصبانی، دانـشآموزان را نـیز ناراحت و عصبانی میکنند. از طرف دیگر معلمان شاداب و خوشمشرب، جوانان را بانشاط و فعال میسازند.
کاستر و همکارانش (2005) صلاحیتهای معلمان را بـه پنـج دسته اصلی دانش تخصصی، ارتباطات، سازماندهی، تعلیم و تربیت و صلاحیت رفتاری تقسیم میکنند.
ممبینی (۱۳۷۳) در مورد دانش آمزان این چنین بیان می کند:
میزان تـوجه و عـلاقهای کـه معلم نسبت به دانشآموزان دارد بعد پذیرش و طرد خوانده میشود. معلمان پذیرنده از خود عاطفه، تأیید، صمیمیت و درک نشان میدهند. نظم و ترتیب ازنظر آنـان شـامل سـتایش و تشویق است و از تنبیه بدنی استفاده نمیکنند. در چنین محیطی معلم و شاگرد عاقلانهترین راه را برای انجام امور آموزشی انـتخاب مـیکنند، باهم در تعیین و تنظیم اهداف تربیتی مشورت مینمایند، دربارهی مطالب درسـی بـحث مـیکنند، به افکار و عقاید همدیگر احترام میگذارند و کارها مطابق بااستعدادها و تمایلات، میان شاگردان تقسیم میشود. معلمانی که طرد کننده هستند دانـشآموزان را تـأیید نمیکنند، آنها را تنبیه میکنند و رفتار سردی با ایشان دارند. در چنین شرایطی به رشد و پیشرفت دانشآموزان اهـمیت داده نمیشود و عـلاقه، استعداد و احتیاجات آنان موردتوجه قرار نمیگیرد.
به زعم غلامی وچاری (۱۳۸۹) آموزگار از هنگامیکه وارد کلاس میشود تا هنگامیکه زمان اختصاص دادهشده به تدریس پایان مییابد بهطور دائم بادانش آموزان در ارتباط است. ارتباطی که معلم بادانش آموزان برقرار میکند، در خصوص مطالب تدریس شده و مطالب و موارد غیردرسی است که نحوه و کیفیت هر دو میتواند بر یکدیگر تاثیر بگذارد.
نتایج تحقیقات (پینتریچ وشانک،۲۰۱۰) نشان داد، در چهارچوب روابط دانشآموز و معلم مطمئناً احساس توجه، نگرانی، حمایت و احترام به دانشآموز تعامل مثبت میان معلم – دانشآموز با پیامدهای انگیزشی مثبت ارتباط دارد (رجوع شود به کالبریسی، پو،۱۹۹۰؛ میجلی، بیوکنن ،۱۹۹۳؛ میجلی، فلد لافر، اکلز،۱۹۹۸؛ ناتریلو،۱۹۸۶) (اکلز، میجلی، ویگفیلد، رومن، ۱۹۹۳؛ میجلی،۱۹۸۹).
بروفی وگود (۱۹۸۶) در مرور تحقیقات فرایند – تولید در تدریس، خاطرنشان میکنند که جو هیجانی کلاس (که بهوسیله انتقاد معلم و عاطفه منفی معلم و دانشآموز مشخص میشود) میتواند با پیشرفت دانشآموز مرتبط باشد. گرچه آنها اشاره میکنند که یک جو عاطفی بسیار منفی میتواند تأثیر منفی بر پیشرفت داشته باشد؛ اما یک جو عاطفی گرم لزوم با پیشرفت ارتباط ندارد آنها اظهار میکنند که جو خنثی همانند جو صمیمی، تنها بهعنوان تقویتکننده (حمایتکننده) پیشرفت عمل میکند. درعینحال باید متذکر شد، این مطالعات کلاسی تنها بر پیشرفت دانش آموزان در آزمونهای استاندارد متمرکزشده است سازههای انگیزشی معمولاً بررسی نشدهاند باوجوداین واضح است که تعامل مثبت –معلم دانشآموز در سطح مدرسه میتواند جوی مثبت را برای تمام اعضای جامعه مدرسه ایجاد کند. جو مدرسه به احساس اطمینان و امنیت شخصی دانشآموز و معلم اشاره دارد.
لی وبریک (۱۹۸۹) نشان دادهاند، مدارسی که محیط امن و آرام فراهم میکنند باعث پیشرفت بالاتری، بهویژه برای دانش آموزان اقلیت میشوند. همانگونه که عقل سلیم به ما میگوید وهمان گونه که هرم نیازهای مازلو (۱۹۵۴) پیشنهاد میکند، اگر افراد راجع به بقاوامنیت خود احساس نگرانی کنند، برای آنان رسیدن به سایر اهداف دشوار میشود؛ بهاینترتیب، برای مدارس مهم است که محیطی امن و مطمئن را برای همه دانش آموزان و کارکنان ایجاد کنند.
فهرست مطالب
مبانی نظری رفتار نامناسب معلمان
۲-۱- مقدمه .۱۶
۲-۲-ادراک دانش آموزان ۱۶
۲-۲-۱ – ادراک واهمیت آن .۱۸
۲-۲-۲ – ادراک مثبت از معلمان وارتباط کلامی تعاملی .۲۱
۲-۲-۳- تفاوت های فرهنگی در ادراک وارتباط تعاملی کلامی .۲۴
۲-۲-۴- پژوهش های مربوط به ادراک دانش آموزان.۲۴
۲-۳- انتظارات دانش آموزان۳۰
۲-۳-۱- پژوهش های مربوط به انتظار دانش اموزان .۳۱
۲-۴- نظریه در مورد صمیمیت کلامی وغیر کلامی ۳۵
۲-۴-۱- تفاوت های فرهنگی در صمیمیت جویی غیر کلامی.۴۲
۲-۴-۲- جو مدرسه وتاثیر آن برادراک ۴۴
۲-۴-۳- روابط دانش آموز – معلم .۴۸
۲-۴-۴ -پژوهش های مربوط به رفتارهای صمیمی کلامی.۵۴
۲-۵- نظریه در مورد رفتار نامناسب معلمان .۵۷
۲-۵-۱- انواع ارتباطات در هر فرهنگ.۶۴
۲-۵- ۲- اعتبارمعلم .۶۵
۲-۵-۳ – پژوهش هایی در مورد رفتار نامناسب معلمان .۶۶
پیشینه تحقیق رفتار نامناسب معلمان
منابع
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت