مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری و ناسازگاری اجتماعی ۸۰ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری و ناسازگاری اجتماعی ۸۰ صفحه

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری و ناسازگاری را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۸۰
حجم ۲۱۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری و ناسازگاری اجتماعی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

 

 

سازگاری یا ناسازگاری امری ساده و به آسانی قابل وصول نیست، چون سازگاری امری است که با ملاک عینی ثابت نداردکه بتوان آن را دقیقاً اندازه گرفت، یک رفتار معین می‏تواند در یک فرهنگ سازگار، همان رفتار در فرهنگ دیگر ناسازگار باشد. رفتار انسان به شدت تابع زمینه‏های فرهنگی است. اساس تعریف ناسازگاری را رفتار شکل می‏دهد. ناسازگار یا کژخو به افرادی گفته می‏شود که معمولاً از هوش عادی و یا حتی هوش بالایی برخوردارند ولی دارای رفتار غیر عادی بوده یا به اصطلاح دچار اختلالات سازگاری هستند.عطاری و همکاران؛(۱۳۸۲). سازگار شدن با محیط مهم‏ترین منظور و غایت همه¬ی فعالیت‏های ارگانیزم است. در همه¬ی دوران زندگی خود در هر روز و ساعت سرگرم آنیم که خود دگرگون شده و دگرگون نشده را سازگارکنیم. زندگی کردن درحقیقت چیزی جز عمل سازگاری نیست. به نظر مک دالند  وقتی می‏گوییم فردی سازگار است که پاسخ‏هایی که او را به تعامل با محیطش قادر می‏کنند، آموخته باشد. در نتیجه به نحو قابل قبول مانند اعضای جامعه¬ی خود رفتار کند تا احتیاجاتش ارضا شود. زارع پور و ندپور؛(۱۳۸۳).

 

از نظری لغوی فعل سازگار شدن به معنی متناسب بودن، مربوط بودن و انطباق یا وفق دادن   می باشد.درلغت نامه دهخدا سازگاری موافقت درکار- حسن سلوک معنی شده است میرویسی؛         (1385)
سازگاری یک فرآیند پویای روان‏شناسی است که از مراحل به هم پیوسته‏ای تشکیل شده است، افراد برای ایجاد سازگاری باید مراحلی را پشت سر بگذارند. فرایند سازگاری از نیاز یا سائق شروع می‏شود و با ارضای آن تمام می‏شود، به عنوان مثال در صورتی که یک نوجوان احساس طرد شدن کند، به احساس تعلق نیاز پیدا می‏کند که از طریق پذیرفته شدن توسط والدین، معلمان یا گروه همسالان میسر می‏شود. بنابراین می‏توان مراحل سازگاری را خروج از حالت تعادل و رسیدن به حالت تعادل مجدد دانست. بیلدر و رابرت ؛(۱۹۹۰)، به نقل از کدیور؛(۱۳۷۱).

 

 

 

روان‏شناسان سازگاری فرد را در برابر محیط مورد توجه قرار داده‏اند و ویژگی‏هایی از شخصیت را بهنجار تلقی کرده‏اند که به فرد کمک می‏کنند تا خود را با جهان پیرامون خویش سازگار نماید، یعنی با دیگران در صلح و صفا زندگی کند و جایگاهی برای خود به دست آورد. اتکینسون و هیلگارد ؛(۱۹۸۹)به نقل از براهنی و همکاران؛(۱۳۸۲). در این میان، سازگاری اجتماعی انعکاسی از تعامل فرد با دیگران، رضایت از نقش‏های خود و نحوه¬ی عملکرد در نقشهاست که به احتمال زیاد تحت تأثیر شخصیت قبلی، فرهنگ و انتظارات خانواده قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری و ناسازگاری

۱-۲ مقدمه     11
۲-۲ تاریخچه ی آموزش مهارت‏های زندگی در جهان    12
۳-۲ تاریخچه ی آموزش مهارت‏های زندگی در ایران    12
۴-۲ تعریف سازمان بهداشت جهانی از مهارت های زندگی    13
۵-۲ طبقه بندی بین المللی مهارت‏های زندگی    13
۵-۱-۲ مهارت عمومی، اصلی یا مشترک    14
۵-۲-۲ مهارت های خاص یا غیرمشترک    14
۶-۲ کاربرد مهارت‏های زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی)    16
۷-۲  اهداف آموزش مهارت های زندگی    16
۸-۲  انواع مهارت های زندگی    17
۹-۲  نقش مهارت های زندگی در ارتقای بهداشت روان    19
نمودار شکل یک پنج حوزه اصلی مهارت های زندگی    19

۱۰-۲ مهارت ارتباط مؤثر    19
۱۱-۲ تعریف ارتباط     20
۱۲-۲ ضرورت و اهمیت ارتباطات    20
۱۳-۲ اصول و مقررات ارتباطات بین فردی    21
۱۴-۲ عناصر اصلی ارتباط    21
۱۵-۲ عوامل مؤثر در شروع ارتباط    21
۱۶-۲ موانع ارتباط    22

۱۷-۲ مهارت جرأتمندی    22    
۱۸-۲ قدرت ابراز وجود    23    
۱۹-۲ اهمیت مهارت جرأتمندانه    25    
۲۰-۲ شیوه های آموزش مهارت های زندگی    26    
۲۱-۲ اجرای برنامه ی آموزش مهارت های زندگی    28
نمودار شکل دوآثارمختلف آموزش مهارت های زندگی در طی زمان    28

۲۲-۲ سازگاری و ناسازگاری    28    
۲۳-۲ تعاریف در حیطه سازگاری اجتماعی    29    
۲۴-۲ تحلیل فرآیند سازگاری اجتماعی    32    
۲۵-۲ علائم بالینی اختلالات سازگاری    33    
۲۶-۲ انواع ناسازگاری    33
۲۶-۲-۱ گروه اول ناسازگاران اجتماعی    33
۲۶-۲-۲ گروه دوم ناسازگاران حسی و حرکتی    34
۲۶-۲-۳ گروه سوم ناسازگاران ذهنی و عقلی    34
۲۷-۲ بهداشت روان و سازگاری    34
۲۸-۲ ملاک و معیارسازگاری    34

۲۹-۲ عوامل مؤثر بر سازگاری اجتماعی    35
۲۹-۲-۱ عوامل فردی    35
۲۹-۲-۲ هوش    35
۲۹-۲-۳ عوامل خانوادگی    36
۲۹-۲-۴ عوامل اجتماعی    37
۲۹-۲-۵ رسانه های گروهی    37
۲۹-۲-۶ گروه همسالان    37
۲۹-۲-۷ عوامل مذهبی و اخلاقی    38
۳۰-۲ سازگاری با دانشگاه    38

۳۱-۲ مبانی نظری    40
۳۱-۲-۱ نظریه های روانشناسی    40
۳۱-۲-۱-۱ نظریه ی اریکسون    40
۳۱-۲-۱-۲ نظریه ی روانشناسی فردی آدلر    41
۳۱-۲-۱-۳ نظریه ی بین فردی سالیوان    42
۳۱-۲-۲ نظریه های جامعه شناسی    44
۳۱-۲-۲-۱ نظریه ی ناهنجاری دورکیم    44
۳۱-۲-۲-۲ نظریه ی ناهنجاری مرتون    45
۳۱-۲-۲-۳ نظریه ی کنش اجتماعی ماکس وبر    46
۳۱-۲-۳ نظریه های مددکاری اجتماعی    47
۳۱-۲-۳-۱ نظریه ی توانمند سازی مدافعه    47    
۳۱-۲-۳-۲ نظریه ی سلامت اجتماعی کییز    47
نمودار شکل سه مدل پنج عاملی کییز    48
۳۱-۲-۳-۳ نظریه ی مددکاری اجتماعی شناختی- رفتاری    49
نمودار شکل چهار الگوی عمومی مورد استفاده در تئوری شناختی – رفتاری    49
۳۱-۲-۳-۳ نظریه ی یادگیری اجتماعی     50
۳۱-۲-۴ دیدگاه ها و مکاتب    50
۳۱-۲-۴-۱دیدگاه روان تحلیل گری    50
۳۱-۲-۴-۲دیدگاه علوم رفتاری    51
۳۱-۲-۴-۳ دیدگاه زیستی- روانی- اجتماعی    52
۳۱-۲-۴-۴ سازگاری اجتماعی در مکتب انسان گرایی    52
۳۲-۲ پیشینه ی پژوهش در خارج ازکشور    53
۳۳-۲ پیشینه ی پژوهش در داخل ازکشور    55
۳۴-۲ چارچوب نظری    57
۳۵-۲ مدل نظری     58
نمودارشکل پنج مدل نظری نحوه ی آموزش مهارت های زندگی(ارتباط مؤثر و جرأتمندی)    58
۳۶-۲ سئوالهای تحقیق    59
۳۷-۲ فرضیه های اصلی پژوهش    59
۳۸-۲ فرضیه های فرعی پژوهش    59

یشینه تحقیقاتی 
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: