مبانی نظری و پیشینه تحقیق شبکه های اجتماعی ۴۷ صفحه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق شبکه های اجتماعی ۴۷ صفحه
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد علوم اجتماعی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق شبکه های اجتماعی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۴۷ |
حجم | ۱۱۸ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | علوم اجتماعی |
توضیحات کامل
این نوشتار نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد علوم اجتماعی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق شبکه های اجتماعی می باشد که در قسمت اول مبانی نظری شبکه های اجتماعی تشریح می شود و در قسمت بعدی به بررسی پیشینه تحقیق شبکه های اجتماعی در پژوهش های داخلی و خارجی می پردازد. شبکه های اجتماعی از گروههایی عموماً فردی یا سازمانی تشکیل شده که از طریق یک یا چند نوع از وابستگیها به هم متصلاند و در بستر یک جامعه اطلاعاتی پیچیده، کارکرد مؤثر شبکه همگرا را تصویر میکنند و موفقیت و محبوبیت روزافزون آنها به دلیل داشتن رنگ و بوی اجتماعی است.
یکی از شاخصه های شبکه های مجازی، پدیدار شدن خرد جمعی است. خرد جمعی به جریان سیال و پویای قوه تفکر و ذهن کاربران حاضر در چنین محیط های اطلاق می شود که شبیه پردازشگری عظیم اطلاعات را پردازش و پایش می کند. نیروی تفکر و ذهن کاربران به مدد تعاملات اجتماعی اینترنتی و بهره گیری از ابزارهای اینترنتی با یکدیگر ترکیب و همراه می شوند و نیرویی عظیم با قدرت پردازشی بالا پدید می آورند. انتخابات آمریکا و به خصوص نوع تبلیغات باراک حسین اوباما نشان داد که شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک در حرکت به سوی یک هدف(رای به وی) تاثیرگذار است.
استفاده از رسانه های اجتماعی مانند شبکه های اجتماعی، سایت های اشتراک تصاویر ویدئویی، عرصه جهان های مجازی و انجمن های آنلاین قرار ملاقات، نمایش دهنده صنعتی متنوع و با رشد بسیار سریع است. در این صنعت، به طور نوعی، سایت های مختلف در یک زمینه نسبتا خوب تعریف شده با هم رقابت می کنند. در حالی که این طبقه بندی ها، کاملا از هم متمایزند، اما استفاده از رسانه های اجتماعی در چند ویژگی با هم مشترکند. یکی از مهمترین ویژگی ها این است که بیشتر این سایت ها به طرز گسترده ای بر محتوای تولید شده توسط کاربر تکیه دارند(۲۰۱۱:۲،zhang&sarvary).
فهرست مطالب
پیشگفتار: 2
۶-۱- تعریف نظری برخی مفاهیم 3
هویت فرهنگی: 4
فصل دوم بررسی ادبیات نظری پژوهش 5
مقدمه 5
گفتار اول: مبانی نظری پژوهش 6
مفهوم شبکه های اجتماعی 6
۱-۲-۲- شکلگیری و تحول شبکههای اجتماعی در جهان 6
۲-۲-۲- ایران و شبکههای اجتماعی مجازی 7
۳-۲-۲- آشنایی با رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی 9
۴-۲-۲- ویژگی های رسانه های اجتماعی 13
۵-۵-۲-ویژگی های انحصاری شبکه های اجتماعی 14
۶-۲-۲- ویژگی های شبکه اجتماعی فیس بوک(facebook) 16
۷-۲-۲- کارکردهای منفی شبکههای اجتماعی 19
۸-۲-۲- کارکردهای مثبت شبکههای اجتماعی 21
۱۰-۲-۲- انواع شبکه های اجتماعی 24
گفتار سوم: بررسی پژوهش های پیشین 28
۱-۳-۲- پژوهشهای پیشین خارجی 28
۲-۳-۲- پژوهشهای پیشین داخلی 31
۳-۳-۲- نقد محقق به پژوهشهای پیشین داخلی و خارجی 38
۱۰-۴-۲- چارچوب نظری 39
فهرست منابع 44
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت