مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم اطمینان و ویژگیهای کیفی سود

دسته بندی :حسابداری مدیریت 21

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم اطمینان و ویژگیهای کیفی سود

دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 154 کیلو بایت
تعداد صفحات 77
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوهAPA)

فهرستـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

2-1- مقدمه 18

2-2 -گفتار نخست: به مبانی و مفاهیم نظری مرتبط با عدم اطمینان 20

2-2-1 -شرایط عدم اطمینان در تصمیم گیری 20

2-2-2-عوامل عدم اطمینان 24

2-2-2-1نبود اطلاعات 24

2-2-2-2- انباشتگی اطلاعات( پیچیدگی) 25

2-2-2-3- شواهد متضاد 25

2-2-2-4- ابهام 26

2-2-2-5- اندازه گیری 26

2-2-3 -آثار شرایط عدم اطمینان بر گزارشگری شرکت 29

2-2-4 -آثار عدم اطمینان محیطی بر ارزش شرکت 30

2-3- گفتار دوم: مبانی نظری عدم تقارن اطلاعاتی 30

2-3-1-مفهوم عدم تقارن اطلاعاتی: 32

2-3-2 نقش عدم تقارن اطلاعاتی در بازار سرمایه: 33

2-3-3-عدم تقارن اطلاعات و كارایی بازار: 34

2-3-4- عدم تقارن اطلاعات و فرضیه پیام دهی 37

2-3-5- پیامدهای عدم تقارن اطلاعاتی در بازار سرمایه 38

2-3- گفتار سوم: مبانی نظری اقلام تعهدی سود حسابداری 41

2-3-1- حسابداری تعهدی 41

2-3-2-اقلام تعهدی 42

2-3-3- اهمیت اقلام تعهدی 43

2-3-4- کیفیت اقلام تعهدی 44

2-3-6-اقلام تعهدی غیر اختیاری و اختیاری 45

2-3-7-مفهوم مدیریت سود 45

2-3-8- اندازه گیری مدیریت سود 48

2-3-8-1-مدلهای اندازه گیری مدیریت سود 49

2-5 -گفتار چهارم: محافظه کاری سود 59

2-5-1-مفهوم محافظه کاری 59

2-5-2-اهمیت محافظه کاری: 63

2-5-3-جایگاه محافظه كاری در استانداردهای حسابداری: 64

2-5-4-معیارهای ارزیابی محافظه کاری 68

2-5-5 -محافظه کاری و عدم تقارن اطلاعاتی 70

2-6 -گفتار پنجم :پیشینه تحقیق 74

2-6-1 -تحقیق‌های برون کشور 74

2-6-2 -تحقیق‌های درون کشور 78

2-1- مقدمه

در این مطالعه، به بررسی ارتباط بین مدیریت سود و محافظه کاری سود با عدم تقارن اطلاعات، با در نظر گرفتن شرایط عدم اطمینان، می پردازیم. شرایط عدم اطمینان محیطی با ایجاد محدودیت‌های قابل ملاحظه، استراتژی و تصمیم‌گیری را در شرکت تحت تاثیر قرار می‌دهد. از انجاییکه شرکت‌ها تحت تاثیر محیط داخلی و خارجی خود هستند، مدیران شرکتها نیز در شرایط عدم اطمینان محیطی مجبور به اتخاذ تصمیمات استراتژیک هستند که در چنین محیطی به ارزش بازار و عملکرد شرکتها تاثیر منفی نداشته باشد( قوش و اولسن، 2009).

شرایط عدم اطمینان سرمایه‌گذاران بر روی توزیع جریان نقدی آینده شرکت تاثیرگذار است که می‌تواند باعث بوجود آمدن عدم تقارن اطلاعاتی بین سرمایه گذاران آگاه و سرمایه گذاران ناآگاه شود(باتاچاریا و همکاران،2012).

از طرفی انتظار می‌رود که گزارشگری مالی در شرکت‌هایی که در شرایط عدم اطمینان فعالیت می‌کنند، مشکل باشد. و هر چه این شرایط پیچیده تر باشد بر ارزش شرکت‌ها در بازار تاثیرگذارتر خواهد بود. در چنین شرایط نامتقارنی، ما می‌توانیم استدلال کنیم که احتمال رویداد مدیریت سود و گزارشگری محافظه کارانه افزایش یابد (لافوند و همکاران، 2005 ). شرایط عدم اطمینان با نوسانات فروش، که بر تصمیم گیری‌های مدیریتی تاثیر می‌گذارد، ارزیابی شده است( چایلد، 1972، کرت و مارچ، 1963، ویلیامسون، 1975).

فرض بر این است که کاهش نوسانات سود گزارش شده، به نفع مدیران است( قوش و اولسن، 2009)، اما در یک محیط بی ثبات، انتظار می‌رود که ارزیابی مدیریت سود، به دلیل عدم ثبات درآمار و ارقام‌های حسابداری مشکلتر باشد. بنابراین، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تاثیر مدیریت سود و گزارشگری محافظه کارانه بر عدم تقارن اطلاعاتی نسبت به یک محیط پایدار، کمتر است(گل و همکاران، 2003).
همچنین تاثیر مکانیزمهای حاکمیت شرکتی مانند سهامداران نهادی و درصد سهام شناور ازاد و ریسک ورشکستگی را بر عدم تقارن اطلاعاتی در چنین محیطی مورد بررسی قرار داده‌ایم. فصل حاضر به مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختصاص دارد. محقق، موضوعات این فصل را در قالب گفتارهای زیر تدوین نموده است.


Gol

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: