مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم تقارن اطلاعاتی ۴۷ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم تقارن اطلاعاتی ۴۷ صفحه

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم تقارن اطلاعاتی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۷
حجم ۲۲۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی حسابداری

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم تقارن اطلاعاتی نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری می باشد که در ابتدا مبانی نظری عدم تقارن اطلاعاتی تشریح می شود و در ادامه پیشینه تحقیق عدم تقارن اطلاعاتی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد. عدم تقارن اطلاعاتی به وضعیتی اطلاق می شود که در آن یکی از طرفین معامله، اطلاعات بیشتری را نسبت به طرف مقابل در اختیار داشته باشد. این امر به علل مختلف، از جمله وجود معاملات و اطلاعات محرمانه به وقوع می پیوندد (جلیلی، ۱۳۸۷، ۴۵). در این تحقیق عدم تقارن اطلاعاتی، از طریق تفاوت در دامنه قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به صورت مقداری محاسبه شده است.

 

 

 

در دهه (۱۹۷۰) میلادی سه دانشمند به نام های مایکل اسپنس، جرج اکرلوف و جوزف استیلیتز  (برندگان جایزه نوبل اقتصاد در سال (۲۰۰۱) در زمینه اقتصاد اطلاعات، نظریه ای را پایه گذاری کردند که به نظریه عدم تقارن اطلاعاتی موسوم شد. در آن زمان محافل مالی و اقتصادی دنیا همواره سوال هایی به شرح ذیل مطرح بود:
چرا کسانی که قصد خرید اتومبیل دست دوم دارند ترجیح می دهند به واسطه مراجعه کنند تا به فروشنده؟
چرا موسسه ها با وجود اطلاع از وضع مالیات بر سود سهام، بین سهامداران خود سود تقسیم می کنند؟
چرا نرخ بهره در کشورهای جهان سوم اغلب بیش از حد بالاست؟

 

 

 

 

مساله اطلاعات نامتقارن در جایی اتفاق می افتد که یک فرد اطلاعاتی در ارتباط با رویدادهای اقتصادی داشته باشد و فرد یا افراد دیگر فاقد آن باشند. تا کنون ما تصور می کردیم که کیفیت کالاهای مورد معامله همیشه برای همه طرف های مشارکت کننده در یک معامله مشخص است. مثال های بی شماری وجود دارد که این فرض و تصور درست نیست. معمولاً یک طرف معامله نسبت به طرف دیگر اطلاعات بیشتری در اختیار دارد. با توجه به اینکه میزان اطلاعاتی که در اختیار یک طرف معامله قرار دارد، توسط دادگاه یا سایر مراجع قابل تشخیص نیست بنابراین نمی توان برای برابری نمودن اطلاعات قرارداد تنظیم نمود . برندگان جایزه نوبل، پاسخ مشترکی برای سوالات مطرح شده ارائه دادند و با استفاده از فرضیه واقع بینانه عدم تقارن اطلاعاتی به بسط نظریه خود پرداختند و برای سوالات فوق پاسخ هایی به شرح ذیل ارائه نمودند:
فروشندگان اطلاعات بیشتری نسبت به خریداران درباره کیفیت اتومبیل دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
۷-۱ تعریف واژه های تحقیق    1
فصل دوم : مروری بر ادبیات تحقیق    5
بخش اول: عدم تقارن اطلاعاتی    6
۱-۴-۲ شکل گیری مفهوم عدم تقارن اطلاعاتی    6
۲-۴-۲ ورود مفهوم عدم تقارن اطلاعات به بازارهای سرمایه    8
۱-۲-۴-۲ مبانی نظری تفاوت قیمت پیشنهادی خرید و فروش اوراق بهادار    9
۲-۲-۴-۲ عدم تقارن اطلاعاتی و دامنه قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام    13
۳-۲-۴-۲ نظریه بازار کارای سرمایه    17
۵-۲ اطلاعات جدید و سرعت تعدیل قیمت های سهام    22
۷-۲ بخش دوم: پیشینه تحقیق    27
۱-۷-۲ پیشینه خارجی    27
۲-۷-۲ پیشینه داخلی    32
منابع و ماخذ    36
الف: منابع فارسی
ب: منابع لاتین
ج: منابع اینترنتی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: